Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva skal jeg gjøre? (Om å bestemme seg for skolesekk)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Hvilken sekk skal storebror få?
Velg den storebror liker aller best (Beckmann) 12 44,44%
Velg den som passer best til storebror og ryggen hans (Bergans) 14 51,85%
Annet - vennligst spesifiser i tråden 1 3,70%
Deltakere: 27. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-08, 00:07   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Utrop

Hva skal jeg gjøre? (Om å bestemme seg for skolesekk)

Storebror har prøvd skolesekker og Bergans er den som definitivt passer best til ham. På sekken fra Beckman klarte jeg ikke å få hofterreima til å spennes godt nok inn slik at hoftebeltet var mange cm for vidt til ham. (Det er mulig jeg har oversett en justeringsdings, men jeg strammet det jeg fant av strammemuligheter.) Likevel, det er en sekk fra Beckmann han har falt for.

Nemlig denne:

Av Bergans sekkene er det denne han liker best:

I tillegg har han snakket om en sekk jeg ikke har sett som er hva han kaller "millitær" og som jeg antar er kamo-mønstret. Jeg aner heller ikke hvilket merke det er. (... og det spiller egentlig ingen rolle for kamo-sekk får han ikke. Punktum.)

Jeg har mest lyst til å kjøpe Berganssekken til ham. Den er som sagt den som passer ham best pr. nå. Jeg prøver å se bort i fra at det er den jeg liker best også, og at jeg synes flammene på den andre sekken er grusomme. Jeg tenker likevel at siden han tross alt ikke kommer til å bære den sekken spesielt mye (pga lang skolevei vil han enten ha skoleskyss i skolens regi eller bli kjørt til SFO av oss) godt kan få lov til å velge seg den sekken han selv liker aller best. Det er riktignok uteskole en dag i uken hvor jeg antar de må bære sekken sin selv, og jeg antar at de, ut i fra skolens beliggenhet, er en del i skogen disse dagene.

Hva bør jeg gjøre? Være dum-og-veldig-fornuftig-mor eller la ham få den han helst vil ha? Jeg har mest lyst til det siste...

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:08   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre? (Om å bestemme seg for skolesekk)

Jeg hadde latt ham velge.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:09   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er viktig at en sekk skal sitte bra på ryggen, og om sekken han ønsker seg ikke gjør det - ja, da hadde jeg heller ikke kjøpt den.

Gammel 21-07-08, 00:10   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tenkt på hva som satt best på dersom han skal bære den en del. Er det lite bæring og mye kjøring hadde jeg kanskje latt ham velge. Tror jeg. (Vi er typen som er føre var og undersøker litt på forhånd og helst bare presenterer valgene han har innenfor det vi vil han skal ha.)

Sist redigert av DM : 21-07-08 kl 00:11. Årsak: La til parantesen
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:10   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Han skal ve ha sekken til og med 3. klasse ? Om han skal kjøres til og fra hver dag hele tiden spiller jo ikke sekken all verden.
Har de turdag hvor de er ute en hel dag i uka som her hos oss må sekken sitte skikkelig godt etter min mening og da hadde jeg nok gått for Bergans selv om poden hadde blitt litt skuffa.
Her har vi hatt flaks for de beste sekkene har også vært de som har sittet perfekt og gutta har hatt enkle valg.
Lykke til med 1.klassing.

Gammel 21-07-08, 00:10   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, svaret mitt er ut fra at han ikke skal bære den særlig mye.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:16   #7
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde nok latt han velge selv, hvis ikke sekken satt veldig dårlig på han. På vintersdagen har han jo gjerne tykk jakke/dress på seg også, som utgjør endel i vidden, men det har du kanskje tatt hensyn til allerede.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:18   #8
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg antar at uteskole = turdag. Utover det blir det veldig lite bæring av sekk.

Gammel 21-07-08, 00:19   #9
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Jeg hadde valgt for han.
Storemor fikk den sekken hun ønsket seg da hun begynte i 1.klasse. 6 mnd senere måtte jeg kjøpe ny fordi den var vond å ha på. Da kjøpte jeg en Troll sekk som i 2.klasse var for liten. Så vi byttet til en Bergans XO 25 liter, som er fantastisk. Alle gode ting er tre, er de ikke?

Gammel 21-07-08, 00:23   #10
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg antar at uteskole = turdag.

Sekken som passer ryggen hans best .

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:24   #11
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Jeg har kjøpt et beckman til snuppa syns den sitter greit på henne, men er enig i at den virker litt stor for en førsteklassing.
Nå vet jeg heller ikke akkurat hvor mye de kommer til å bære den, men jeg tviler på at det er så mye det første året og til det andre året har de vel vokst inn i sekken vil jeg tro

Gammel 21-07-08, 00:25   #12
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storebror har skolesekk av merket Troll, kjøpt på Ark bokhandel. Den sitter veldig bra på ham og kommer i flere utgaver, bl.a. med noe fotball på. Men allikevel ikke prangende og stort.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:26   #13
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare et lite PS, er du sikker på at han trenger sekk? Ved mange skoler får de på første trinn utdelt sekk fra TryggTrafikk. (Jeg er i alle fall nesten sikker på at det er fra Trygg Trafikk. )

Gammel 21-07-08, 00:29   #14
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det er en fordel at det er et lokk å legge over åpningen på sekken slik som det er på Beckmann sekken. Det er lett at det lekker vann inn gjennom en glidelås. På vår skole anbefaler de å ha en annen sekk enn den vanlige skolesekken på turdagen. Vi har pleid å bruke den sekken de brukte i barnehagen. Det er to grunner til det. Den ene er at sekken fort kan bli veldig møkkete ute på tur, avhengig av været. Det andre er at barnhagesekken ofte sitter litt bedre på en liten rygg siden den er mindre.

Så jeg ville latt gutten få den sekken han ønsker selv. At den ikke sitter perfekt gjør ikke så mye siden det blir lite bæring. Sannsynligvis passer den bedre etterhvert og når tykke jakker kommer på forandrer ting seg litt også. Vi bruker som sagt ikke vanlige skolesekken på tur men barnhagesekken.

Gammel 21-07-08, 00:35   #15
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville latt han velge selv.
Gutten her har nesten samme sekk fra Beckman, ikke samme motiv, men flammer på den og. Og jeg mener bestemt at det er justering på den hoftereima på den han har.

Gammel 21-07-08, 00:36   #16
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Bare et lite PS, er du sikker på at han trenger sekk? Ved mange skoler får de på første trinn utdelt sekk fra TryggTrafikk. (Jeg er i alle fall nesten sikker på at det er fra Trygg Trafikk. )

Her fikk også ungene sekker fra trygg trafikk i 1 klasse, sånne oransje sekker.

Gammel 21-07-08, 00:40   #17
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville latt ham velge selv. Begge deler er jo gode sekker. Tror du han kommer til å gidde å feste det beltet selv når de går på tur uansett? På tur har de vel ikke noe særlig annet med seg enn matboks og termos? Det har i hvert fall ingen av mine hatt. Bøker og klær har blitt lagt igjen på skolen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:42   #18
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har ikke hørt noe om at de får utdelt sekk, og uansett så tror jeg nok at storebror ville blitt skuffet om han ikke fikk gå i butikken og kjøpe seg sekk før skolestart.

Gammel 21-07-08, 00:46   #19
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Hva skal jeg gjøre? (Om å bestemme seg for skolesekk)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er viktig at en sekk skal sitte bra på ryggen, og om sekken han ønsker seg ikke gjør det - ja, da hadde jeg heller ikke kjøpt den.

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg hadde tenkt på hva som satt best på dersom han skal bære den en del. Er det lite bæring og mye kjøring hadde jeg kanskje latt ham velge. Tror jeg. (Vi er typen som er føre var og undersøker litt på forhånd og helst bare presenterer valgene han har innenfor det vi vil han skal ha.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:56   #20
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg ville latt han velge selv.
Gutten her har nesten samme sekk fra Beckman, ikke samme motiv, men flammer på den og. Og jeg mener bestemt at det er justering på den hoftereima på den han har.

... jo, jeg fant en justeringsdings til hoferima, men det var langt fra nok.

Vi får prøve igjen i morgen. Da skal vi nemlig ut og kjøpe skolesekk m.m.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.