Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd stoff?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du noen gang prøvd/tatt stoff?
Nei 154 68,14%
Ja 69 30,53%
Dustepoll (denne må vel også med?) 3 1,33%
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-08, 21:46   #141
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du prøvd stoff?

Moet ik het zeggen?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 23:05   #142
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nebbia: De som prøver kommer fra alle samfunnslag, ja. Men som jeg har forsøkt å forklare flere ganger, så er det veldig forskjellig og ressurs- og sårbarhetsavhengig hvorvidt rusen bare er rus (og at de som tilhører denne gruppen fortjener din sjarmerende betegnelse "tjukke i huet") eller om det er begynnelsen på veien til et rushelvete.

Gammel 21-07-08, 23:25   #143
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I sjokk og vantro kan jeg bare slå fast at jeg er enig med BM i denne diskusjonen. Også får jeg litt sånne Himmel og helvete-vibber både av ordet "stoff" og 1-joint-og-du-er-narkis-argumentasjon.

Vi har valgt å legalisere noen rusmidler, og ikke andre. Dette er basert på kost-nytteverdien, en avgjørelse som er gjort av våre politikere gjennom noen hundre år. Hvorvidt man ønsker å prøve noen av dem som er forbudt, knytter seg vel først og fremst til kunnskap og erfaring fra området (aka tjukk i hodet, antar jeg), tilgang (sa noen HB?) og lojalitet til lover og regler. Noen mennesker ville aldri gjort det fordi det var forbudt, noen avstår fordi det er farlig, noen eksperimenterer nettopp av de to overnevnte grunnene.

Jeg bruker ingen ulovlige rusmidler (jeg smugler ikke tax-free, en gang), men jeg har prøvd. Og HB får du i hvert fall ikke i meg igjen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 23:29   #144
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Og HB får du i hvert fall ikke i meg igjen.

Jeg hakke flytta, jeg har rømt. :synger bygdejentesangen:

Gammel 21-07-08, 23:58   #145
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg hakke flytta, jeg har rømt. :synger bygdejentesangen:

Hihi "Hagelangs" er ringetonen når noen fra gammle bøgda ringer meg.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 00:02   #146
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Du får det nærmest som å høres ut som at de svakest stilte ikke hadde noe valg.

Det kan ha noe med at for en del har de faktisk ikke hatt noe annet enn et teoretisk valg. Tro det eller ei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 00:17   #147
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Moet ik het zeggen?

Nei.

Gammel 28-07-08, 10:19   #148
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

To barndomskamerater av meg døde unge som følge av hasjrøyking,

Hva mener du med døde som følge av hasjen?

Era: Kjempe bra innlegg.

Jeg har prøvd, hatt det gøy, og vokst opp. Jeg har hatt en trygg og god barndom. Sjeldent opplevd noe vondt, tilstedeværende ressursterke foreldre osv. Men fryktelig nysgjerrig. Det samme kan jeg si om mine venner. Jeg har prøvd et par ting, og det var morsomt når det sto på. Vi kan fortsatt sitte å mimre om episoder fra den tiden, men vi savner det ikke. Samtlige fra vennegjengen har/tar høyere utdanning, og er gode trygge mennesker. Vi har klart oss bra på tross av noen dumme valg som tenåring, valg som selvfølgelig kunne hatt katastrofale konsekvenser.

Jeg snakker ikke om særlig mer bruk enn det jeg kan telle på to hender altså. Utenom hasjen.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 11:06   #149
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg prøvde å røyke hasj en gang jeg var 17 men det var ikke noe særlig.. har alltid vært så skeptisk til stoff og piller og medisiner jeg så jeg tørr ikke slikt.. fysjom..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 11:15   #150
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ah, min første drink. HB og Cola. Sjarmerende.

Evt HB og husholdningssaft som mange startet med hos oss.

Jeg er prektigheten selv og har ikke prøve hasj eller HB (enda jeg er trønder) Har aldri fått tilbud om det heller - men vet at jeg har sagt nei om jeg har fått tilbudet.

Gammel 04-08-08, 11:48   #151
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har ikke prøvd noen ting, heller ikke hasj. Jeg innså tidlig at når jeg ikke en gang klarte å røyke en Prince mild til tross for iherdige forsøk en periode, var det dumt å forsøke noe sterkere.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 11:49   #152
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HB har jeg derimot prøvd, til tross for at jeg bare er skaptrønder.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 01:02   #153
supermor
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2008
supermor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, det har jeg ikke.

supermor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 01:03   #154
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, aldri.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 01:16   #155
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det har jeg.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 15:51   #156
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har alltid hatt sterke prinsipper mot stoff - hasj inkludert - så det har jeg ikke prøvd. Nå er det sjelden jeg i situasjoner der jeg har sjans til å prøve det, men da jeg var yngre kunne jeg gjort det om jeg ville. Her om dagen fant jeg ut at jeg ville dra til Nederland og røyke litt for der er det lov. Jeg tror ikke lenger at jeg kommer til å bli gatenarkoman hore av å prøve hasj.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.