Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du god på matlaging

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 01:18   #1
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er du god på matlaging

Eller innrømmer du gjerne at det står dårlig til?
De fleste jeg kjenner tror jeg innbiller seg selv at de er helt brukbare kokker. De skryter gjerne på seg et deilig søndagsmåltid eller to. Men jeg har flere venner som jeg ærlig må innrømme ikke er særlig gode kokker. Jeg er heller ikke veldig god, jeg har svidd flere måltider enn jeg gidder å huske og jeg er ikke særlig glad i å lage mat. Det tar for lang tid og det blir for mye rot.

Men en og annen gang slår jeg til, og jeg lager gjerne istand til fest og sammenkomster. Da er det plutselig mye mer morsomt å stå på kjøkkenet. Men alt i alt er jeg nok ikke mer enn middels god. Her inne på FP har jeg derimot inntrykk av at det beveger seg mange gode kokker med stor sans for matlaging. Er det så å forstå?

Derfor lurer jeg på om du anser deg selv for god, middles, dårlig eller helt elendig kokk. Og er det så at man blir fornærmet dersom man får (skjulte) hentydninger om at man ikke er verdens beste kokk? Er dette rett og slett et sårt område for oss (damer mer enn menn kanskje)

Gammel 22-07-08, 01:20   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du god på matlaging

Jeg er nok en ganske dårlig kokk. Det jeg virkelig kan lage blir godt, tror jeg, men repertoaret er uendelig lite og veldig kjedelig. Og det blir ikke særlig større heller, for jeg synes matlaging er gørrkjedelig waste of time.

Gammel 22-07-08, 01:27   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke å lage mat, men jeg er ganske flink når jeg først setter i gang.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 02:17   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å lage mat, og vil tro at jeg er en god kokk.
Jeg har i alle fall aldri fått høre noe annet, og jeg pleier å ha ærlige venner.

Gammel 22-07-08, 07:05   #5
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker og lage mat og bake. Men vil ikke skryte på meg noe bedre enn middels.

Gammel 22-07-08, 07:39   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en elendig kokk (hårreisende dårlig, faktisk), men jeg er gift med en av de flinkeste amatørkokkene jeg kjenner, så det står ikke så verst til med kostholdet i Teoheimen likevel.

På den andre siden anser jeg meg for å være over gjennomsnittet flink til å bake.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 07:48   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er forskrekkelig kjedelig å lage mat, og er nok ikke akkurat noen storkokk. Jeg er også mye mer glad i å bake, så folk blir invitert på gjærbakst og kaker istedet for mat.

Gammel 22-07-08, 07:59   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å lage mat og er ganske flink.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 08:19   #9
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg er ikke spesielt god til å lage mat. Sånn midt på treet, kanskje. Har ikke den helt store interessen, og da blir kokkeferdighetene deretter. Jeg er bedre til å bake.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 08:36   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg liker å lage mat og er ganske flink.

Samme her.

Gammel 22-07-08, 08:39   #11
Left
Passiv

Standard

Signerer MokkMokk jeg. Jeg kan hvis jeg vil, men er ikke så overvettes begeistret for å lage mat. Baking liker jeg bedre, og er god på gjærbakst.

Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 08:46   #12
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er en ganske dårlig kokk og enda verre baker. Elendig husmor generelt, så det er bra jeg er født i dette århundret. Jeg har så fryktelig mye annet jeg vil gjøre med tiden min enn å stå og lage mat, stryke tøy eller vaske gulv. Så lenge det blir sånn ca., så er jeg fornøyd. Bevares, jeg kan få til et velsmakende måltid eller tre, men interessen eller lidenskapen er ganske enkelt ikke der.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 09:04   #13
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker å lage mat, og anser meg som sånn passe flink etter over 20 år som den eneste i huset som lager mat.

Gammel 22-07-08, 09:06   #14
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, jeg er ingen god kokk og er ikke særlig glad i å lage mat. Jeg blir alltid like overrasket om noen skryter av maten min. Tror kanskje det ikke er så ille som jeg skal ha det til…

Gammel 22-07-08, 09:08   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å lage mat, og er ganske flink. Ikke noe eksepsjonelt, og jeg vet ikke hvor nivået middels ligger, men jeg får mye skryt for maten. Mange ber meg om oppskrifter også. Og jeg er flink til å prøve nye ting, og interessert i å forbedre meg. Så kanskje jeg er litt over?
Når det gjelder baking vil jeg påstå jeg kan få til det meste.

Sist redigert av Filifjonka : 22-07-08 kl 09:16. Årsak: ikke blitt spurt så mye om soppskrifter :knegg:
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 09:10   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Soppskrifter høres godt ut. :sopp-elsker:

Gammel 22-07-08, 09:13   #17
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Min generelle opplevelse er at det er flere som hevder å være dårlige kokker, enn de som hevder å være gode. Mange av de som hevder å være dårlige ER egentlig ikke dårlige, de driver bare med noe sånn sjenanse-greier. Skal ikke skryte av seg selv, liksom, bedre å forteller hvor dårlig man er og så la alle andre skryte en opp i skyene og fortelle hvor flink man er.

Jeg for min del er ubeskjeden nok til å si at jeg er nok litt over middels. Jeg har selvsagt mislyktes enkelte ganger jeg også, men jevnt over er jeg flink til å få maten passe stekt / passe kokt, alt klart samtidig, osv. Det som trekker ned er at jeg er lite oppfinnsom. Dårlig på å komme på nye varianter (variere tilbehør, f.eks.).

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 09:14   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes selv at jeg er ganske god til å lage mat, og jeg liker å gjøre det. Mannen lager skikkelige festmåltider, men det tar ofte en halv evighet. Dette gjør han gjerne på en vanlig hverdag til stor frustrasjon fra en sulten mor og datter.

Imidlertid lager jeg alldeles himmelske kaker. Der er jeg superb. Selvskryt: det er alltid min kake som forsvinner først fra samlingene i barnehagen.

Gammel 22-07-08, 09:16   #19
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Jeg er middels flink.
Jeg er i perioder flink, og i andre perioder lat. Hvis du kommer til meg i den flinke perioden blir du kanskje litt imponert, men kommer du i den late perioden så blir du det helt sikkert ikke, evt så har gubben laget mannen.
Jeg må ha overskudd til å lage mat for at jeg skal synes det er moro. Det har jeg sjelden etter en arbeidsdag.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 09:17   #20
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å lage mat og er flink til det.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.