Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jan Egeland er en klok mann

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 14:05   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jan Egeland er en klok mann

Tja. Jeg er nok litt både og her. På den ene siden har han selvsagt rett i at vi i Norge har vært heldige, og at vi har det godt, sammenlignet med mange andre i verden. På den andre siden fremstiller han det som om DEN ENKELTE NORDMANN er rik og velter seg i luksus - og der tror jeg mange mennesker i Norge vil protestere vilt og heftig.

For samtidig som vi er et rikt land, har vi også gjennom årenes løp fått større forskjeller. De rikeste rike velter seg nok litt i luksus, men det er også mange som sliter med å betale regningene sine, og slett ikke har varm mat på bordet hver dag.

Jeg får av og til en følelse av at "toppene" i Norge, både innenfor politikk, næringsliv og diverse organisasjoner ikke aner hvordan det ser ut for såkalt "vanlige folk". De kan antagelig ikke forestille seg at noen må snu på krona i dagligvarebutikken, eller ikke har råd til å kjøpe rettferdige varer.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.