Sv: Babybikini fra Ellos
Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.
Jeg tenker det er folk som tenker som deg det er noe galt med, ikke de som putter disse plaggene på småjenter.
Plutselig ser jeg behovet for å stå på barrikadene likevel. Jeg er så uenig med deg som jeg kan få blitt. At klær til småjenter er trange og fremhever kroppsformer, at det finnes bikinier og stringtruser til unger som knapt kan gå, det er forkastelig. Og det er de som designer, produserer og selger klærne som er ansvarlige for denne utviklingen, sammen med de som kjøper og etterspør det. At folk som Mim, og andre her i denne tråden, er kritiske til denne utviklingen er viktig og positivt. Jeg skulle ønske jeg kunne skåne datteren min mot å vokse opp i et så kropps- og utseendefokusert samfunn.
Og selv om du og jeg ikke ser noe sexy i at en femåring går i bikini, finnes det dessverre folk som gjør det. Men det viktigste er kanskje likevel at det bidrar til at jentene i tidlig alder får føle presset på å være slank, pen, og etterhvert sexy. Etter min mening skal barneklær i første rekke være praktiske og gode å gå med. Fine også, selvfølgelig, men ikke utfordrende og ettersittende.
Sånn, det var dagens utblåsning.
|