Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser du noen "merkelige" blandinger av pålegg på brødskiva?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-08, 20:23   #1
Left
Passiv

Standard

Spiser du noen "merkelige" blandinger av pålegg på brødskiva?

Da tenker jeg på f.eks kaviar og syltetøy eller sjokoladepålegg og majones osv.
Sønnen min sitter i skrivende stund og spiser brødskive med Prim og majones

"Var det godt" sier jeg.
"Mmmmmm å ja"! svarer han.

fytte py.

En i bhg hans som visstnok pleide å spise det, så da måtte han prøve også.

Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 20:25   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du noen "merkelige" blandinger av pålegg på brødskiva?

Min eldste sønn er veldig glad i jordbærsyltetøy med agurkskiver på. Jeg tenker at det vel er litt sunnere enn bare jordbærsyltetøyet, så han får nå bare dynge på med agurk om han vil.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 20:27   #3
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Gutten til ei venninne spiser banan på brødskiva med majones....

Gammel 25-07-08, 20:30   #4
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

3-åringen spiser gjerne brødskiver med brunost og majones. Jeg gjør det ikke.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 20:31   #5
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Brødskive med peanøttsmør og bringerbærsylte oppå der igjen, er det en merkelig blanding? Godt er det i hvert fall

Gammel 25-07-08, 20:47   #6
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Minste spiser alle rare blandinger. Kaviar med banan er en hit. Eller hva med syltetøy og svartpølse?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 21:02   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huttetu. Jeg grøsser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 21:03   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det virker som om barn flest elsker majones. Min eldste er helt avhengig av majones, hun har det på alt! Makrell i tomat (men det er jo godt), hvitost, brunost, osv, eller bare rett på skiva uten noe annet. Ja, noe av det hun liker best her i verden er feks. å få en skål med druer og et eggeglass med majones oppi, og så dypper hun druene i majones og spiser. Men det er jo litt sånn Waldorf-aktig da.

Gammel 25-07-08, 21:04   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine har aldri spist majones, men det kan jo skyldes at jeg ikke kan fordra det, så vi aldri har det i hus.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 21:07   #10
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Eh, vet om noen som synes det er merkelig at jeg kan finne på å spise Nugatti med salami.
Aller helst Kryddersalami.

Gammel 25-07-08, 21:09   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanlig majones er ikke noe unger bør spise, med tanke på natriumbenzoat. Men Hellmans er greit. Ellers liker jeg godt banan med kaviar og søsteren min er veldig glad i geitost med agurk.

Gammel 25-07-08, 21:11   #12
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker å spise banan med kaviar. En annen ting jeg spiser som en del syns er rart er hvitost med jordbærsyltetøy.

Ser noen nevner peanøttsmør og syltetøy, det er vel standard amerikansk frokost? Pb and Jam kaller de det tror jeg..

Gammel 25-07-08, 21:11   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker Hellmans, synes den smaker mye bedre.

Gammel 25-07-08, 21:32   #14
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Ulrikke spiste leverpostei med rømmesild for noen uker siden, men det var mest mors skyld. Vi var på hytta hos mine foreldre, og da hun fikk smake rømmesild av meg, insisterte hun på å få det selv. Lite villig som jeg er til å kaste mat, la jeg det bare over den påbegynte leverposteiskiven : ond mor:

(Skjønt jeg forstår jo av tråden her at merkverdige kombinasjoner er helt vanlig. Selv har jeg forsøkt å oppdra mannen til å ikke ha rekeost på vafler ( ) i mer enn ti år, uten hell.)

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 21:36   #15
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Brødskive med peanøttsmør og bringerbærsylte oppå der igjen, er det en merkelig blanding? Godt er det i hvert fall

Det er sinnsykt godt! Smoooooth peanøttsmør, og syltetøy på polarbrød. Eller enda bedre, smooooth peanøttsmør og moden banan i skiver! :sikle:

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Minste spiser alle rare blandinger. Kaviar med banan er en hit. Eller hva med syltetøy og svartpølse?

Det spiser mannen min også. Eller, salami da.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det virker som om barn flest elsker majones. Min eldste er helt avhengig av majones, hun har det på alt! Makrell i tomat (men det er jo godt), hvitost, brunost, osv, eller bare rett på skiva uten noe annet. Ja, noe av det hun liker best her i verden er feks. å få en skål med druer og et eggeglass med majones oppi, og så dypper hun druene i majones og spiser. Men det er jo litt sånn Waldorf-aktig da.

Hun er rarere enn jeg trodde.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 21:46   #16
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor får man kjøpt Hellmanns majones? 3-åringen spiser i perioder mye majones, så da må vi bytte ut Mills, skjønner jeg.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 21:48   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

De har den på de fleste større butikker. Jeg kjøper den som regel på Obs.

Gammel 25-07-08, 21:48   #18
Left
Passiv

Standard

Da var en brødskive til med prim og majones fortært.
Ellers var det jo noen andre som hadde litt rar smak her også. Etter mitt hode ja.
Peanøttsmør og eplegele er godt, men nugatti og kryddersalami?

Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 22:02   #19
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Da var en brødskive til med prim og majones fortært.
Ellers var det jo noen andre som hadde litt rar smak her også. Etter mitt hode ja.
Peanøttsmør og eplegele er godt, men nugatti og kryddersalami?

Prøv, det er kjempedigg. Så rart på mannen første gang jeg så ham spise det, men ble overbevist etter ei tygge.

Gammel 25-07-08, 22:05   #20
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Dere er gærne!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.