Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-08, 09:12   #61
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en bra bil i prisklasse rundt 100 000

Du burde gå for Skoda, Iset. Da får du mye bil for pengene.

http://www.finn.no/finn/car/used/res...LEAGE_TO=99999

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 10:53   #62
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg brukte 5 mnd. på å finne meg bil og hadde max budsjett av det dere har nå. Strekt meg lengre en langt.

Uansett, til poenget. Franskt er fortsatt trøblete. Du kan ende opp med en blåmandagsbil som vi hadde, hele motororen havarerte og vi tapte 100 000 kr på et år på renaulten. Opel er dyre å reparere, ja for du må ha de i betrakning når man må opp i alder på bilden. Japsebiler er jo som kjent bra, honda, toyota(var for dyrt for meg) mazda osv.

Jeg ende til slutt opp med denne. Faktisk god plass i bagasjerommet og man ser godt ut av bilen, kjekt når man er småfolk som meg. Elsket alle de små lure lommene, brusholder og til og med skuff under setet. Skikkelig jentebil.
http://www.finn.no/finn/car/object?f...1&WT.svl=Bilde

Gammel 25-07-08, 10:57   #63
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

En ting til, man får nesten bruktbiler kastet etter seg nå. Det er overflod på bruktbiler om dagen, så man kan være kjempeheldig å få en bra bil til billig penge. Jeg prutet og fikk med både lettmettalfelger og omregistrering på min.

Tenk også på forsikring og motor. Derfor jeg holdt meg under 2 liter, for da ble det ikke så dyrt.

Gammel 25-07-08, 17:19   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips! Skoda skal absolutt vurderes.

Gammel 25-07-08, 17:58   #65
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Uansett, til poenget. Franskt er fortsatt trøblete. Du kan ende opp med en blåmandagsbil som vi hadde, hele motororen havarerte og vi tapte 100 000 kr på et år på renaulten.

Jeg kan vel bare sånn omtrent underskrive denne. Vi kjøpte en fire år gammel Laguna, og maken til elendighetsbil... Motoren havarerte på vår også, da var ikke bilen mer enn seks år. Det hjelper ikke med komfort og fine biler, aldri mer fransk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 18:02   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå står det litt på Zafira (men jeg blir litt i tvil altså ...) og litt på Skoda, og litt på Mazda. Synes dette er forbanna vanskelig!

Forresten så sier bilselgere- og mekanikere så mye forskjellig. Jeg kjenner en som jobber som bilmekaniker på Sven Kvia og han sier Zafira er helt greie biler, ikke noe verre enn andre, vi spurte ham nemlig om råd ang. Zafiraen. En annen mekaniker, som mannen kjenner, sier også at Zafira er helt flotte biler og anbefaler oss den.

Gammel 25-07-08, 18:15   #67
Left
Passiv

Standard

Var det ikke noe med at det var en spes. modell av Zafira som var trøblete?
De andre kan jo være helt ok.
Dessuten kan man jo være uheldig uansett hvilken bil man kjøper.
Japse er stort sett alltid slitesterkt og bra.

Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 21:08   #68
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

De nyeste Zafirane er helt fine. Men de i deres prisklasse innrømte til og med selgeren hos opel at det var mye tull med.

De heter Zafira A, og så kom Zafira B og så kom en med nytt utsende. fra 2003-2004 begynner de med mindre feil å komme.

Det at man kan være uheldig uansett er helt sant. ALLE bilmodelle og biltyper har mandagsbiler. Men vist man har dårlig råd, og ikke vil ta sjangsen på en mandagsbil så bille jeg ikke kjøpt en bil som det er stor sjangs for en mandagsbil.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=212054 her er en veldig grei artikkel om bruktbiler.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 21:10   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men jeg har jo snakket med to mekanikere som går gode for Zafira, så jeg vet jo ikke hva jeg skal tro ... Skal lese artikkelen.

Gammel 25-07-08, 21:12   #70
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Og jeg har snakket med 3 som har sagt at DEN modellen er dårlig.. så da må jo man finne ut hvem man vil tro på.

Jeg kunne lett kjøpt en nyere zafira da. Det er jo supre biler.

Gammel 25-07-08, 21:18   #71
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

http://www.dinside.no/php/art.php?id=520568 kansje en bedre link siden den er nyere og tar for seg bilene dere skal kjøpe

245 Opel Zafira

Dette overasket meg faktisk: 213 Mazda 626 stv. diesel

Gammel 25-07-08, 21:35   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Sitter og kikker på linken nå, veldig interessant! Det ser ut til at jeg bør konsentrere meg om de japanske bilene ja, enten Toyota, Honda, Mitsubishi eller Subaru. Jeg har kikket på finn, men finner bare biler med 1,4 - 1,6-motor og mannen skal ha 1,8 sier han.
Jeg leter videre.

Gammel 25-07-08, 21:56   #73
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sitter og kikker på linken nå, veldig interessant! Det ser ut til at jeg bør konsentrere meg om de japanske bilene ja, enten Toyota, Honda, Mitsubishi eller Subaru. Jeg har kikket på finn, men finner bare biler med 1,4 - 1,6-motor og mannen skal ha 1,8 sier han.
Jeg leter videre.

1.6 liter i min bil funket fint fint, så lenge bilen er lett så er det akkurat det samme som å ha en litt tyngre 1.8.

Jeg fikk også beskjed om å holde meg unna zafir i den prisklassen. Samme med volvo v40 i mod. før 00- pga. mye trøbbel med motor.

Altså det som er litt greit å tenke på er at alle nye modeller som kommer på markedet har litt prøv og feil, så går det et år eller to og de har oppdaget feilene og rettet på dem. Det lønner seg stort sett å kjøpe en bil som har vært 2-3 år på markedet før den modellen du ønsker å kjøpe.

Ta min space star f.eks. Den kom på markedet tror det var i 97-98, husker ikke nøyaktig, min er da fra 99- og har da kanskje muligens fått av seg småplukket av små feil, men sikker er man jo aldri. Alle merker har mandagsbiler uansett.

Håper jeg blir fornøyd med min, men jeg er ganske sikker på at det er en driftsikker bil. God å kjøre, sitter godt og høyt i den. Ungene ser godt ut av den, den er ingen racerbil, men den går mer en fort nok til mitt bruk.

Lykke til med bilkjøp.

Gammel 25-07-08, 21:58   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Høres bra ut, jeg liker å sitte høyt! Fant noen interessante Space Star-varianter, men de var på 1,4 og det mente mannen var fullstendig uaktuelt.

Gammel 25-07-08, 22:03   #75
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Høres bra ut, jeg liker å sitte høyt! Fant noen interessante Space Star-varianter, men de var på 1,4 og det mente mannen var fullstendig uaktuelt.

Nei, nei, nei må ha 1.6.

Sprettne søte saker. Prøvekjør en. Eksen min prøvde den og likte godt å kjøre den.

Gammel 25-07-08, 22:07   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja vi må prøvekjøre. Jeg gleder meg sånn til ny bil! Den vi har nå (Astra stasjonsvogn, 94-modell) er så ødelagt at jeg ikke tør å kjøre den, så jeg har ikke kjørt på ett år nå!! Den skrangler og dauer i hvert lyskryss (må sitte og vrooome skikkelig med gassen for å unngå at den dauer når vi stopper for rødt lys etc), bremsene er litt dårlige, det går nesten ikke an å kjøre i regnvær pga. doggdannelse på innsiden osv. Møkkabil! Blir deilig å få en ny altså, jeg savner å kjøre ...

Gammel 26-07-08, 15:09   #78
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Space Star og har vært veldig fornøyd med denne. Vi har 1,6 Comfort. Vi kjøpte vår ny i 2002 og vi skal bytte nå - har kjørt ca. 120000. Grunnen til at vi ikke kjøper Mitsubishi igjen er at de ligger for høyt i pris - vi skal ha en 7-seter nå og ender opp på Mazda 5.

Gammel 26-07-08, 16:09   #79
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde aldri kjøpt Opel eller Ford.

Vi elsker vår gamle lyxige Mercedes fra 1987. Jada, den bruker mye bensin, men vi bruker nesten ikke bil, så vi forurenser ikke så mye tross alt. Det finnes knapt mer behagelig bil for langtur, god plass, gode seter og trygg og sikker bil. Hvite skinnseter og masse deilig ekstrastæsj som feks Kia og Huyndai ikke har enda. Den kostet 50 000 for 5 år siden.

Hvis vi skal slutte å ha vår elskede gamle Merc, skal vi ha en V70, tenker jeg. Jeg liker store trygge biler, og misliker intenst små lette hermetikkbokser med dårlig akkse-evne. Jeg lærte å lukeparkere med en Volvo 245 uten servo, og kan man lukeparkere en sånn, kan man lukeparkere hva som helst.

Søsteren min har en slik fra 1978. Den har gått 2 millioner km snart (to ganger rundt på telleverket, ja) på samme motor. Hun kunne nok tenkt seg noe nyere, men er man fattig kunstner, så er man fattig kunstner. Men altså, levetiden på Volvoer og Mercedes er MYE høyere enn andre biler, og det har selvsagt med kvalitet å gjøre.

Og her er min neste bil:

Gammel 26-07-08, 17:29   #80
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hadde aldri kjøpt Opel eller Ford.

Vi elsker vår gamle lyxige Mercedes fra 1987. Jada, den bruker mye bensin, men vi bruker nesten ikke bil, så vi forurenser ikke så mye tross alt. Det finnes knapt mer behagelig bil for langtur, god plass, gode seter og trygg og sikker bil. Hvite skinnseter og masse deilig ekstrastæsj som feks Kia og Huyndai ikke har enda. Den kostet 50 000 for 5 år siden.

Hvis vi skal slutte å ha vår elskede gamle Merc, skal vi ha en V70, tenker jeg. Jeg liker store trygge biler, og misliker intenst små lette hermetikkbokser med dårlig akkse-evne. Jeg lærte å lukeparkere med en Volvo 245 uten servo, og kan man lukeparkere en sånn, kan man lukeparkere hva som helst.

Søsteren min har en slik fra 1978. Den har gått 2 millioner km snart (to ganger rundt på telleverket, ja) på samme motor. Hun kunne nok tenkt seg noe nyere, men er man fattig kunstner, så er man fattig kunstner. Men altså, levetiden på Volvoer og Mercedes er MYE høyere enn andre biler, og det har selvsagt med kvalitet å gjøre.

Og her er min neste bil:

Det er jo nesten som min gamle volvo, jo!
Grønn volvo 245 som jeg fikk av pappa da jeg var 19 (tror jeg). Koselige bilen som vi hadde hatt siden jeg var liten, og som fortsatt hadde hundhår etter hunden vår i bagasjerommet.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.