|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Spinoff: Er du og dine venner like?Vi er ganske like våre venner. Vi var kanskje ikke så like i utgangspunktet, men jo mere man er sammen jo mer lik er vi blitt. Vi har jo opplevd både barndommen, ungdommen og blitt voksne sammen, så vennskapene sitter dypt.
![]() |
#22 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Spinoff: Er du og dine venner like?Min aller beste venninne er veldig lik meg i både familiesituasjon, utdannelse og det meste annet. Har også en god venninne som er medlem av Den kristne menighet (Smiths venner) og har et ganske annet liv enn meg, selv om vi også er like på mange områder.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff: Er du og dine venner like?
Jeg tenker på den gruppen mennesker du ser på som dine venner. Kanskje ikke helt optimalt ordvalg. Sist redigert av Libra : 26-07-08 kl 01:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Sv: Spinoff: Er du og dine venner like?Aha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Er du og dine venner like?Vi er veldig like. En av mine bestevenninner jobber jeg sammen med. Det eneste som skiller oss er at jeg har barn.
![]() |
#26 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Spinoff: Er du og dine venner like?Mine venner er ganske forskjellige personligheter, med forskjellige bakgrunner. Men når det kommer til de tingene som er aller viktigst for meg, har vi noenlunde like holdninger. Ingen intrigemakere, ingen surpomper og ingen til høyre for Høyre.
Det der har jeg heller aldri fått helt grepet på. Hvordan 5-10-15 mennesker klarer å bli boende i nærheten av hverandre og holde sammen i mange år. Litt misunnelig, egentlig.
![]() |
#27 |
I tenkeboksen
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Spinoff: Er du og dine venner like?Våre venner er litt som oss, og litt forskjellig fra oss. Det er den totale miksen som gjør "gjengen" spennende synes nå jeg.
![]() |
#28 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff: Er du og dine venner like?Ja, det vil jeg si. I hvertfall de aller nærmeste. Jeg kan henge med nesten hvem som helst, jovvial og folkelig som jeg er, men mine nærmeste venner er lik meg på en del punkter. Min eneste barneskolevenninne er også den eneste i tillegg til meg som har lang høyere utdanning (6 år) fra vårt klassetrinn og som har ventet litt med å få barn, reist en del og bodd både her og der.
![]() |
#29 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Er du og dine venner like?Jeg har masse forskjellige venner som "møter" ulike sider av meg. Jeg har venner som jeg deler "kreativt fellesskap med", venner fra studietiden som er akademikere, andre barnefamilier som vi trives veldig godt sammen med på tur og slikt, hjertevenninner som jeg har et veldig åpent forhold til og som jeg snakker med om veldig personlige ting osv. Mine venner er veldig forskjellige. Men jeg påvirkes nok av dem likevel.
![]() |
#30 |
Originala
|
![]() Sv: Spinoff: Er du og dine venner like?De vennene jeg har fått i "voksen" alder - fra videregående skole og seinere, er jeg på mange måter veldig lik. Vi har valgt utdannelse innen noenlunde samme retning, står forholdvis likt politisk og har på mange måter like verdier. Når det gjelder klesstil, interiør- og kunstsmak er det vel slik at vi liker hverandres stil, men gjerne velger litt forskjellig. Interesser, litteratur-, musikk- og filmsmak er ikke sammenfallende, men som regel noe overlappende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Textrovert
|
![]() Sv: Spinoff: Er du og dine venner like?De vennene jeg fortsatt har fra barndommen/ungdomstiden, kan være ganske forskjellige fra meg. Men NOE må det jo være med dem som appellerer, for de fleste vennene forsvinner jo som dugg for solen. Men jo nyere vennene mine er, jo mer og mer lik meg blir de. Man skaffer seg jo stort sett færre og færre venner etter hvert som man blir eldre, og de man blir hengende ved, er vel også de som har mest å tilby mentalt. Og da må jeg si at jeg foretrekker folk som er litt lik meg selv, i alle fall.
![]() |
#32 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Spinoff: Er du og dine venner like?Nja. Jeg tilhører en jentegjeng på 15 som har hengt sammen siden barnehage/barneskole. I ungdomsårene var vi "kjent" som den mest interessante gjengen fordi vi var så forskjellige. Og vi er jo det rent stilmessig. Vi er alt fra hippie og RV til snobbete og høyre. Utenfra ser vi ikke ut som venner i det hele tatt. Men vi har jo en del fellesnevnere, vi er vokst opp sammen og har påvirket hverandre. Vi har mye av de samme verdiene, og samme bakgrunn. Men min bestevenninne er veldig lik meg, altså alt fra stilmessig til de dypere tingene. Forskjellen er at hun er singel, og jeg er samboer og mor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Off the map.
|
![]() Sv: Spinoff: Er du og dine venner like?vi er litt like en del av våre venner, dvs alder, familiesituasjon. Og mange av oss liker sikkert de samme tingene, men det er nå uansett de tingene som 'halve Norge' liker uansett, så det er ikke noe spesielt for oss.
![]() |
|
|