|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
<*(((<
|
Sv: En sparkesykkel med to hjul foran?Vi kjøpte en slik på Coop/Obs Sport for et år siden, tror de fortsatt fører den. Den var ikke dyr (300,- kanskje?), ståbrettet er i plast men bærer et barnehagebarn greit. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En sparkesykkel med to hjul foran?Niesen min fikk en sånn til bursdagen sin nå i mai. Den ser fin og "skikkelig" ut. Den ble kjøpt på sportsbutikk.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: En sparkesykkel med to hjul foran?Ja, den trenger ikke være superduper-holdbar, den skal bare være en mellomstasjon for å få litt bedre balanse slik at han etterhvert kan bevege seg over på vanlig sparkesykkel og sykkel. Men den bør ikke knekke sånn veldig lett heller da.
|
|
|
#5 |
|
Lille tyrann
Sv: En sparkesykkel med to hjul foran?
Denne virket solid og grei, man kunne "legge over litt" med den, tror ikke den nødvendigvis var beregnet på de minste barna.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Hm. Vi har tenkt på en med to hjul foran fordi han tør ikke bruke de med bare ett hjul foran og bak ennå, og vi fikk høre at de med to hjul bak var litt klønete, fordi man må sparke så langt ut med beinet for å ikke sparke i hjulene. Aberet med de med to hjul foran er at det ikke går an å svinge på styret.
|
|
|
#7 |
|
Lille tyrann
Sv: En sparkesykkel med to hjul foran?Gudene vet. Vår storesøster har en med to hjul bak, som lillebror på 2,5 mestrer sånn nogenlunde. Han mestret greit den med to hjul foran også, men klarte ikke "legge over" med den.
|
|
|
#8 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er helt riktig. Vi kjøpte en med to hjul bak til den ferske 3-åringen nå og hun står med rumpa ut, armene strake og "sparkebeinet" langt ut til siden. Jeg må legge til at det går helt fint og hun klager ikke. Den er lett å styre også. Det er bare mamman som synes dette ser slitsomt ut, men så er jeg lett bedagelig anlagt.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: En sparkesykkel med to hjul foran?Nei, vi har ikke kjøpt ennå. Vi tenker å bruke denne uka på å orientere oss litt i markedet, også evt. kjøpe med ham til helga. Det er nok lurt å ta ham med, så sant han ikke blir blendet av design fremfor funksjon.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En sparkesykkel med to hjul foran?Det høres veldig upraktisk ut å ikke kunne svinge?
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Tohjuls er som sagt ikke aktuelt for Glitterbarnet, han mestrer det ikke, og nekter å bruke det.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En sparkesykkel med to hjul foran?Da hadde jeg nok velgt å ha to hjul bak. Det tar jo sikkert ikke lange stunda før han suser rundt på den, og å ikke kunne svinge må da bli veldig frustrerende?
|
|
|
#14 |
|
Off the map.
|
Sv: En sparkesykkel med to hjul foran?pass uansett på at du får en med hjul som snurrer. Vi har en type 'FIFI og blomsterbarne', nesten umulig å bruke da hjulene er så trege
|
|
|
#16 |
|
Ute på tur
|
Sv: En sparkesykkel med to hjul foran?Hva med balansesykkel? Vi har XL varianten som er fra 100 cm til ca 5 år.
I have learned that to be with those I like is enough. Sist redigert av Martis : 28-07-08 kl 11:41. Årsak: La til noe. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Nei, i denne omgang er vi ute etter en sparkesykkel. Men takk for tips.
Sist redigert av Tallulah : 28-07-08 kl 21:35. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: En sparkesykkel med to hjul foran?Vi kjøpte en til ca 400 på en sportsbutikk. Det står MICRO, eller noe sånn på den. Den har to hjul foran og du merker at det er en ordentilig sparkesykkel (ikke noe plast). Lillegutt er 3 år og suser avgårde. Han har også lært å svinge og bremse. Det er en svingemekanisme når du lener litt på styret. Er veldig fornøyde. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
En sånn har vi til Snuppa våres også. Hun elsker den!! Hun har ikke lært seg å svinge enda, da, men hun synes det er kjempemorsomt allikevel!
|
![]() |
|
|