Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterdress (gjerne Troll) til ok pris nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-08, 22:32   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinterdress (gjerne Troll) til ok pris nå?

Noen som vet hvor jeg kan finne det? Gjerne nettside.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 10:14   #2
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinterdress (gjerne Troll) til ok pris nå?

Jeg kjøpte Troll dress (str.80) til 299,- på Kids Fashion. (nettbutikk)
Kjempeservice og pakka kom med én gang!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 11:05   #3
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan er Troll i størrelse og fasong kontra Reima?

Gammel 30-07-08, 11:47   #4
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg kjøpte Troll dress (str.80) til 299,- på Kids Fashion. (nettbutikk)
Kjempeservice og pakka kom med én gang!

Men det var bare de minste størrelsene, jeg ser ikke de har vinterdresser i det hele tatt der nå?

Kanskje du kan høre om de trekker moms og sender til Norge her:
http://www.modebanditten.dk/default.php?cPath=51_53

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 11:49   #5
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Mer romslig, bedre for de med lang overkropp. Det går likevel fint å kjøpe en størrelse for stor med Classic-dressen, siden den kan snøres til en god fasong. Hvis den skal brukes i barnehagen bør barnet være flink til å kle på seg selv, gjerne ta på i to omganger. Eventuelt ville jeg kjøpt versjonen med glatt innerfor, men den har vi ikke forsøkt ennå.

Gammel 30-07-08, 11:58   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Mer romslig, bedre for de med lang overkropp.

Det var ikke vår erfaring. Den ble like kort i livet som alle andre dresser.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 12:25   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje du kan høre om de trekker moms og sender til Norge her:
http://www.modebanditten.dk/default.php?cPath=51_53

Den flyverdressen var jo kul (er jeg sikker på at Herremannen skulle si)!

Men dette er vel ikke den "vanlige" todelte vinterdressen?

Gammel 30-07-08, 12:28   #8
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Trolldressen har kortere ermer enn Reima. Vi har vært veldig fornøyd med våre Trolldresser år etter år.

Gammel 30-07-08, 12:38   #9
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det var ikke vår erfaring. Den ble like kort i livet som alle andre dresser.

Sier du det? Kanskje jeg skulle skrevet "litt" lengre overkropp? Her i huset går Reima dressen fort "inn i rompa", mens Troll fungerer fint. Har hørt et par andre si det samme, men de bruker også ofte litt store størrelser. I år brukte vi strl 110 mens han vippet mellom 98 og 104. Men jeg synes dressen sitter bedre også nå som han er 110.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Den flyverdressen var jo kul (er jeg sikker på at Herremannen skulle si)!

Men dette er vel ikke den "vanlige" todelte vinterdressen?

Huh? Todelt vinterdress fra Troll? Jeg har bare sett heldress, men todelt hadde sikkert vært fint om noen år.

Gammel 30-07-08, 12:55   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sier du det? Kanskje jeg skulle skrevet "litt" lengre overkropp? Her i huset går Reima dressen fort "inn i rompa", mens Troll fungerer fint. Har hørt et par andre si det samme, men de bruker også ofte litt store størrelser. I år brukte vi strl 110 mens han vippet mellom 98 og 104. Men jeg synes dressen sitter bedre også nå som han er 110.

Det varierer jo vldig fra barn til barn. Vi sluttet med hel vinterdress nå i vinter, når Glitterbarnet var tre, fordi verken Troll eller Reima holdt. De ble altfor korte og strammet i rumpa lenge før ben og armer passet (bortsett fra Troll, den hadde korte ermer også).
Så nå har vi en todelt dress fra en canadisk produsent som heter Deux par deux. Veldig fin,veldig varm og flott kvalitet.

Gammel 30-07-08, 12:56   #11
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Sier du det? Kanskje jeg skulle skrevet "litt" lengre overkropp? Her i
Huh? Todelt vinterdress fra Troll? Jeg har bare sett heldress, men todelt hadde sikkert vært fint om noen år.

Todelt er feil ord, jeg mener den som har ullfor som man kan fjerne og bruke for seg selv. Tror du at disse dressene som linken var til har det?

Gammel 30-07-08, 13:14   #12
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes heller ikke Troll-dressen er spesielt stor, ei heller lang i overkroppen. Som andre har skrevet, opplever jeg at armene er ganske korte. Jeg hadde gjerne sett at de var litt lengre. Vi har hatt Troll-dresser i str 86, 98 og 110 til ungene. Den største var en typisk blåmandagsdress. Den rakna både i hempa og i skrittet på både innedress og utenpådress. Jeg synes en såpass dyr dress bør holde mer enn én sesong og etter å ha klaget fikk jeg medhold i det. Nå har jeg en splitter nye dress i 110 liggende til Lillemann! Den blir sikkert i største laget - tipper han er rundt meteren nå - men erfaringsmessig er det ikke noe problem å snøre den inn slik at den funker fint likevel

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 13:18   #13
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg svarte jo ikke på spøsmålet, da Trodde Trolldressene kostet omtrent det samme uansett hvor du kjøper dem, men mulig jeg tar feil. Baby Shop fører dem jo, blant annet.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 13:21   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Har du forresten sjekket den lille barnebutikken på Ullevål? Rett ved trikkesløyfa. Hva heter den, Ut i vår hage (eller kanskje ikke? )? De har hvertfall hatt utgåtte modeller på salg på høsten tidligere.

Gammel 30-07-08, 13:47   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Har du forresten sjekket den lille barnebutikken på Ullevål? Rett ved trikkesløyfa. Hva heter den, Ut i vår hage (eller kanskje ikke? )? De har hvertfall hatt utgåtte modeller på salg på høsten tidligere.

Den skal sjekkes!

Gammel 30-07-08, 18:11   #16
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Todelt er feil ord, jeg mener den som har ullfor som man kan fjerne og bruke for seg selv. Tror du at disse dressene som linken var til har det?

Ja, den som heter Classic har ulldress som kan fjernes. Hvilken størrelse er det du skal ha, forresten?

Gammel 30-07-08, 18:20   #17
Left
Passiv

Standard

Troll Monster og Rampetroll har fast fór. De er dessuten i et helt annet materiale, slik at slitestyrken ikke kan sammenliknes med Troll Classic.

Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 21:59   #18
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Ja, den som heter Classic har ulldress som kan fjernes. Hvilken størrelse er det du skal ha, forresten?

Ja, godt spørsmål. Jeg tror at den han har er 104 og jeg tror at han er ca 108 nå. Så 116 kanskje?

Gammel 30-07-08, 22:05   #19
Left
Passiv

Standard

Troll Classic kan du godt kjøpe bittelitt for stor, for den har stramming i livet, og er så lett og ledig at det går helt fint.

Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:09   #20
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Ja og jeg lurer faktisk på om han ikke kan ha den som han har hatt i hvert fall uten for i høst uten det minste problemen. Men jeg må som sagt sjekke størrelsen hjemme (er på hytten nå).

Hva koster den normalt i Norge nå? Jeg kan sende ting fra Danmark til familie i Sverige så da slipper jeg problemene med å få inn ting til Norge. Den siste som han har brukt frem til nå fikk jeg faktisk kjøppt til halv pris i 2006 på en nettside som la ned (men det var ganske mye styr for å få den).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.