Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Skummel mat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-08, 00:09   #41
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skummel mat

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Dere er jammen gjestfrie.

Ja, det skal vi ha. Bare kom. Enten det nå passer best at vi er hjemme eller ikke.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 00:23   #42
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det skal vel godt gjøres å slå seg selv i hjel vel?

Nei den kan ramle av gaffelen og så har man hode litt rart så pang

Eller man har den på gaffelen så kommer turbo eller noe andre å skunkler til deg så man "kjører" gaffelen og steika i hode på nabo mannen på borden.

Gammel 01-08-08, 00:59   #43
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tåler alt og liker det meste. Jo særere, jo bedre. Det eneste jeg kan styre meg for er rå østers og blekksprut. Jeg bestilte noe i Italia som viste seg å være en salat bestående for det meste av blekksprutarmer med sugekoppene veeeldig synlige. Følte meg som Ernie som får servert mat av Effie. :urk: Frutta del mare var altså ikke så deilig. Jeg fant et par reker oppi der også, men jeg tipper at blekksprut var billigere.

Gammel 01-08-08, 01:19   #44
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel egentlig bare slimete mat jeg kan synes er litt ekkelt og skummelt å skulle smake på. Kommer i utgangspunktet ikke på noe som jeg ville ha nektet å smake på hvis jeg fikk det servert. Selv om det er mye jeg ikke ville ha bestilt på restaurant eller valgt å lage selv. Hvis noen har tatt seg bryet med å tilbrede det og servere det til meg, så synes jeg at jeg skal gi det en sjanse ved å smake på det.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 01:25   #45
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

De tørka små marsvin eller hamster (som liknet veldig miniatyrmennesker) de solgte på et marked i Sør Amerika hadde INGEN i verden fått meg til å spise. Tror det var meningen å bare spise de som snacks, de var trukket ned over en pinne man kunne holde i handa.. FYSJ!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 01:25   #46
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brunost. (Men den er ikke farlig, den er bare vond, for å parafrasere slutten av et dikt jeg husker fra norskboken.)

Gammel 01-08-08, 01:30   #47
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Rå mat kan jeg stå over. Biff er grei litt rå,men fisk og egg og alt annet rått, nei takk. Eller mat som stirrer. Man tar da av øyner (og hode) før man serverer.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 01:46   #48
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler for å legge til at jeg spiste mesteparten av de ekle tentaklene.

Gammel 01-08-08, 01:54   #49
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg føler for å legge til at jeg spiste mesteparten av de ekle tentaklene.

Hvordan KLARTE du det???
Jeg synes generelt at all mat som har levd i eller under vann er skummelt. Og sushi ville jeg ikke klart å smake på for alt i verden. Men det finns helt klart unntak fra denne "regelen" min da.
Og det vet jeg ikke om jeg tør å fortelle.. Høres vel helt shizofrent ut når jeg da røper at jeg spiser lutefisk og rakfisk! Vel og merke kun når det står et juletre i nærheten av spisebordet!

Gammel 01-08-08, 02:10   #50
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Hvordan KLARTE du det???

Jeg var sulten? Og jeg spiser egentlig alt, men det er enkelte ting jeg liker mer enn andre ting.

Gammel 01-08-08, 02:57   #51
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg bøyer meg i støvet for alle som spiser alt! Jeg har alltid vært kresen, så på besøk hos andre, og med god oppdragelse fra hjemme har jeg mang en gang slitt meg gjennom diverse traumatiske retter...
Men Safran- SÅ sulten går det da ikke an å bli!?

Gammel 01-08-08, 03:00   #52
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Jeg bøyer meg i støvet for alle som spiser alt! Jeg har alltid vært kresen, så på besøk hos andre, og med god oppdragelse fra hjemme har jeg mang en gang slitt meg gjennom diverse traumatiske retter...
Men Safran- SÅ sulten går det da ikke an å bli!?

Jovisst. Du aner ikke … Vi hadde kjørt i mange timer og lette og lette etter et sted å spise et sted på den italienske landsbygda. De hadde ikke verdens største meny, og ingen der inne snakket engelsk. Jeg var svææært sulten og når jeg er svææært sulten blir jeg nesten desperat. Blodsukkeret ligger under pari og kroppen og hodet virker ikke. Jeg hadde spist det meste på det tidspunktet.

Gammel 01-08-08, 03:05   #53
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Standard

Ok. Skjønner!! Har nok vært så sulten at jeg har spist ting jeg ellers IKKE ville spist, ja! Men- ikke blekksprutarmer med sugekopper...
På en annen side- jeg vet mange som grøsser av lutefisk...

Gammel 01-08-08, 03:22   #54
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg spiser det aller, aller meste. Det eneste jeg kan komme på i farta, som jeg ikke ville vurdert å smake på engang, er selfett og -bæsj i blanding. Så det på Travel Channel en gang, der Ian Wright var på besøk hos en inuittfamilie på Grønland og fikk det servert. Hadde synet etset på netthinna i dagesvis, det var såvidt jeg hadde matlyst (og det skal mye til). Det der går norske tradisjonelle råtten-retter en høy gang!

Urk, det er det verste jeg har hørt . Selv er jeg pysete når det kommer til innmat, det synes jeg er relativt skummelt. Det får meg til å tenke ekle tanker om innmatens funksjon. Blodmat og lutefisk er også skummelt. Rakfisk kan jeg derimot spise (selv om det faktisk er virkelig skummelt pga botulisme).

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 08:45   #55
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

De tørka små marsvin eller hamster (som liknet veldig miniatyrmennesker) de solgte på et marked i Sør Amerika hadde INGEN i verden fått meg til å spise. Tror det var meningen å bare spise de som snacks, de var trukket ned over en pinne man kunne holde i handa.. FYSJ!

Høres ut som noe Fiona ville likt. Kjæresten til Shrek, altså.

Gammel 01-08-08, 09:47   #56
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer aldri til å klare å smake på kalvhjerne, og den slags delikatesser. Saueøyne, og smalahove frister i liten grad. Tunge også er det et eller annet med som jeg ikke fikser. Slimete ting som fettrender i kjøtt, type fettsiden på andebryst, fettrand på kotelett det fikser jeg overhodet ikke, samme gjelder lever i fisk - det får jeg meg ikke til å spise.

Sushi derimot et fantastisk, og jeg har sympati med dere som ikke fikser det, men håper dere tar til fonuften.

Gammel 01-08-08, 09:47   #57
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det var en god kokosteori. Da er det jo heldig at kokos heller ikke er godt, så har man overhodet ingen grunn til å stappe det i seg. (Har kokos på sjokoladekake gått litt av moten, forresten?)

Råtten tradisjonsmat er skummelt, ja, som Søster sa. Og alle oster som lukter død og fordervelse.

Selv om jeg likte kokosteorien må jeg likevel protestere, for teorien vil glatt kunne overføres til ananas, og ananas er jo utrolig godt, til tross for et betenkelig, pansret ytre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 09:50   #58
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Selv om jeg likte kokosteorien må jeg likevel protestere, for teorien vil glatt kunne overføres til ananas, og ananas er jo utrolig godt, til tross for et betenkelig, pansret ytre.

Litt som Drager. Skumle på utsiden, men gode inni.

Gammel 01-08-08, 09:51   #59
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Jeg er redd for mat som potensielt kan ta livet av meg: hjemmelaga fugu, nøtter, råtten tradisjonsmat og ting som lukter vondere enn aromatisk. Slimete mat kan jeg styre min begeistring for. Men alt i alt er jeg egentlig ganske åpen.

Jeg signerer Søster - med unntak av nøtter.
Ellers er jeg livredd sild, rett og slett fordi det ikke er menneskemat. Skjønner ikke hvorfor folk spiser fiskeagn når de kan spise mat som er beregnet på mennesker.

Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 10:05   #60
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Litt som Drager. Skumle på utsiden, men gode inni.

Vesle Drage, vesle Drage, bi litt, og la meg få ete deg! :slurp:

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.