|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Holdes barna innendørs under solformørkelsen?
Vi var og så på en total solformørkelse for et par år siden, og slik jeg husker det, var det såpass sterkt lys fra solen selv når den var godt over 90 % dekket at jeg ikke ville funnet på å se rett på den. Men det er klart det kan være uheldig hvis noen tror at de kan se på solformørkelsen med vanlige solbriller eller noe sånt - men jeg ville ikke tro at det er noe småbarn (som kanskje ikke engang vet at det er formørkelse) ville finne på av seg selv, heller noe man bør fortelle voksne ganske grundig.
![]() |
#2 |
By the Sea
|
![]() Sv: Holdes barna innendørs under solformørkelsen?Sakset fra Newswire.no:
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Holdes barna innendørs under solformørkelsen?Men tror du ikke dette mest er voksne (eller i alle fall større barn) som har funnet ut at de vil se på formørkelsen, og ikke har brukt ordentlig beskyttelse? Jeg ville i alle fall synes det var merkelig om småbarn tilfeldigvis skulle finne på å se rett på solen akkurat i dag, selv om den er litt "svekket" i forhold til vanlig; det er ikke så åpenbart at solskinnet er annerledes enn det pleier å være.
![]() |
#5 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Holdes barna innendørs under solformørkelsen?Brukte et par røntgenbilder å se gjennom samt solbriller og allikevel var det vel skarpt for mine øyne. Jeg så en halv sol lenge etterpå når jeg lukket øynene for å si det sånn!
![]() |
|
|