|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() En barnevennlig storby i Europa?Vi planlegger et par langhelger utenfor Skandinavia i løpet av vinteren, en av dem i London, og trenger tips. Både til hva som er kult å gjøre med barn i London, og til andre byer det er OK å besøke vinterstid.
![]() |
#2 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?Amsterdam, og bo her http://www.lloydhotel.com/
Pamina & ![]() Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero) Sist redigert av Pamina : 02-08-08 kl 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?Zürich er et bra reisemål. Du bor her, på Hotel Leoneck, midt i sentrum til en billig penge.
Nenne Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04) Sist redigert av Nenne : 02-08-08 kl 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?London er alltid fint, synes jeg. Ellers er Berlin en by som kan tilby massevis av moderne kunst, alt fra små gallerier til de større museumene. Det er mange parker, Zoo, små kanaler osv som er hyggelig å besøke med barn. Kul shopping i massevis, se for eksempel denne linken for en oversikt: http://www.berlin2day.com/index (NB, fungerer ikke optimalt i Firefox). Toppetasjen på KaDeWe har fantastisk utvalg i mat, dersom man vil shoppe denslags (men dyrt). Av mat finnes det meste, jeg vil i alle fall anbefale å spise søndagsbrunch på Berlinervis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?Takk for gode tips, alle sammen. London skal vi til for å besøke en kompis, men jeg vil prøve å få til en tur til. Hvordan er det med Amsterdam, Zürich og Berlin vinterstid?
![]() |
#7 |
sukk
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?Hm. Jeg må tilstå at jeg ikke har vært i Zoo i Berlin, men man kan kanskje få et inntrykk via nettet? Ellers kan Berlin være direkte svinekald om vinteren slik som mange andre mellomeuropeiske byer. Amsterdam har muligens litt bedre vintertemperatur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?Link til værinformasjon for Amsterdam
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?Tyskkunnskapene mine er lik null, så jeg vil gjerne ha litt oversettelseshjelp!
![]() |
#10 |
Peppy!
|
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?Jeg elsket zooen i Berlin, det er i grunn den beste jeg har vært i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?Roma var en god idé ja! Vil gjerne ha tips.
![]() |
#13 |
sukk
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?En del jeg kjenner er veldig begeistret for København i førjulstiden, med julemarkedet i Tivoli. Men det var kanskje ikke så spenstig forslag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() |
#15 |
*_*
|
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?Hvis dere vil til Berlin, anbefaler jeg dette hotellet i Mitte. Bodde der i midten av juni og det var en stor leilighet (nesten større enn den vi bor i her hjemme, dog med et mindre rom), for en veldig god pris. Stor stue og med stor kjøkkenkrok, stort soverom, stort bad og glassveranda. Helt grei frokost inkludert. Mener å huske at vi betalte cirka 3000 kroner for 3 personer i 3 døgn. Ikke langt unna ligger det en resturant der alt er mørkt, og alle servitørene er blinde! Du får se menyen før du går inn i mørket, deretter ser du ingenting. Men det er kanskje litt skummelt for den lille?
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?Jeg har lest om den restauranten, men vet ikke hvor gjennomførbart det er med en fireåring, nei. Jeg hadde sikkert vært ganske nervøs selv, etter CSI-episoden som omhandlet et drap på nettopp en slik restaurant.
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
Bare send en PM du med det du lurer på.
![]() |
#18 |
Peppy!
|
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?Roma: Vi bodde på Hotel dei Borgogni, som altså lå like ved Trevi-fontenen. Hotellet var slettes ikke spekulært på noen som helst måte, men vi trivdes bra der. Lå vegg i vegg med en dagligvarebutikk (minnet om en Bunnpris) som var praktisk ettersom vi hadde med guttungen. Den lå også så sentralt til at alt var enkelt. Og så var det vennlige ansatte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?Apropos London: En gang vi var der, var vi på en sånn sushirestaurant der maten kommer på rullebånd gjennom restauranten, og man forsyner seg med det man vil ha når det kommer kjørende forbi. Jeg tror dette måtte være morsomt for barn, og da jeg fortalte Poden om denne, ble han veldig interessert og spurte flere ganger senere hvor gammel man måtte være for å dra til London, hvor langt det var å gå til akkurat denne restauranten og slikt. Jeg husker ikke hva den het, men det går sikkert an å google det frem (og det er sikkert andre byer som har slike restauranter også).
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: En barnevennlig storby i Europa?Åja, Skilpadda! Glitterbarnet hadde elsket det. Han sier hele tiden at vi skal kjøpe "shusi" og at han elsker det, men egentlig vil han bare ha risen.
![]() |
|
|