|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: En barnevennlig storby i Europa?Den sushirestauranten ligger i SoHo, ikke så langt borte fra Regent Street, god sushi er det også.
|
|
|
#22 |
|
flisespikker
|
Sv: En barnevennlig storby i Europa?
Ikke sant?
|
|
|
#23 |
|
kamerat
|
Sv: En barnevennlig storby i Europa?Å ja, rullebåndsushi er kjempegøy! Et annet London-tips i samme gata er å gå og spise dim sum et sted de går rundt med traller med alle dim sum-typene de har, så man kan peke og velge etter utseendet. Vi pleier å gå på New World i Chinatown.
|
|
|
#24 |
|
kamerat
|
Sv: En barnevennlig storby i Europa?Det er mange rullebåndsushisteder i London, forresten. Jeg ville unngått Yo! Sushi, for de er så overpriset.
|
|
|
#25 |
|
Peppy!
|
Sv: En barnevennlig storby i Europa?De har rullebåndssushi på sushi-stedet over gaten for Colosseum kino på Majorstuen også. Hvis ikke dere snakker om noe helt annet og mye kulere, som jeg ikke vet at eksisterer? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Glamorøs
|
Sv: En barnevennlig storby i Europa?Åja, Dim sum liker han jo faktisk, og stapper i seg den ene rarere risbolla etter den andre hver gang vi er på dim sum-stedet nede i Torggata.
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Jeg vet. Men det er sikkert morsommere i London. Swinging London. Jeg tror det meste er morsommere i London.
|
|
|
#28 |
|
Peppy!
|
Jajajajajajaja. Akkurat det skal jeg være førstemann til å si meg enig i. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Peppy!
|
Sv: En barnevennlig storby i Europa?Hva med New York da? (I midten av september, for eksempel? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Protonterapeut
|
Sv: En barnevennlig storby i Europa?Hva med Praha og Budapest?
|
|
|
#32 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#33 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: En barnevennlig storby i Europa?Vi var i Barcelona i februar for halvannet år siden, og det var kjempebra. Vi dro riktignok uten barn, men vi koste oss på akvariet med hai-tunell likevel. Temperaturen var perfekt (mellom 10 og 17 grader om dagen), og maten var jo herlig. Det kryr av festlig arkitektur (Gaudi etc), og Park Güell (Gaudi) er veldig hyggelig og barnevennlig. Det er også et Miro-museum og et Dalì-museum (litt utenfor byen, tror jeg?), men dit dro vi ikke denne gangen.
|
|
|
#34 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En barnevennlig storby i Europa?Jeg og mannen var i Berlin i november, og selv om barna var igjen hjemme, var det vanskelig ikke å forestille seg dem sammen med oss. Berlin slo meg som veldig barnevennlig; mye mer behagelig å farte rundt der enn f.eks. i London. Brede fortau, mindre trengsel, godt transportnettverk og kort vei til og fra flyplass. En by som ga mersmak på mange måter. Drar gjerne med barn neste gang, ja.
|
![]() |
|
|