Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva klarer du deg fint uten på kjøkkenet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-06, 10:25   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rakka, her.

Hva er dine mest unyttige kjøkkenredskaper?

Jeg kan jo begynne:
  • Rosendal vinkaraffel. Hensikten med en vinkaraffel er å lufte vinen ved at vinen kommer i kontakt med oksygen. Hvorfor er da åpningen på Rosendal karaffelen like stor som en femtiøring?! Stygg blemme av designerne av en ellers fin serie.
  • Eggekoker
  • Hvitløkspresse
  • Pastamaskin Jeg skulle ønske denne ikke var med på listen, men nå har jeg vært den stolte eier i to år uten å ha brukt den en eneste gang. Hmm.. det må jeg gjøre noe med.

Ad lufting av vin.
Jeg var på et foredrag med en professor i teoretisk fysikk. Han påstod, og jeg tror han nok, at det er mye mer effektivt å lufte vinen i glasset enn i en flaske. Du får mye større kontaktflate mellom oksygen/vin i et glass enn i den lille åpningen i en flaske. Dessuten blir jo vinen luftet mens man drikker. Ergo bør man ha et størst mulig glass. (Altså videst mulig). (dette er forøvrig min konklusjon og ikke professorens ...)

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.