Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Toåring døde i forlatt bil (VG, Frankrike)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 18:28   #41
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Det er helt sykt, fatter ikke at det er mulig.
Har lært etter en episode på utsiden av et kjøpesenter i nærheten, da det var en mann som knuste et vindu for å få ut ei bikkje, knus vindu, ta ut barn eller bikkje eller annet levende vesen.


Bedre føre var! Sikkert irriterende for de som opplever det, men jeg har vært og hentet vektere 3 ganger for å få ut bikkjer i bil som stod i solsteika En gang knuste de ruta, to ganger brukte de sånn dirk. Ingen av gangene var eieren å se...
Og vekterne var slett ikke tunge å be om hjelp heller!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 18:47   #42
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg liker ikke trenden med at avisene leter worldwide for å dra frem slik tragedier.

Det ser jo helt forjævlig ut, men tenk om det kan forebygge så kanskje det redder ett babyliv? Da er det helt greit for meg.

Det er jo faktisk folk som går fra barna sine inne på senteret og hva du vil, at de tørr. :kjenner panikken bruser:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 10:45   #43
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Det ser jo helt forjævlig ut, men tenk om det kan forebygge så kanskje det redder ett babyliv? Da er det helt greit for meg.

Det er jo faktisk folk som går fra barna sine inne på senteret og hva du vil, at de tørr. :kjenner panikken bruser:

Jeg tviler på at slike oppslag har noen som helst forebyggende effekt. Jeg tror at folk leser slikt av sensasjonslyst, og man fråtser litt i andres tragedie. Men de aller fleste tror også at "det skjer ikke meg". Så jeg er enig med him.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 22:02   #44
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Dette er ikke første gang jeg har lest denne historien. Andre navn, andre aldre, andre steder, samme utgang på historien. Første gang var det et par på Oprah der faren hadde glemt å levere sin to måneder gamle sønn til dagmamma. Far gikk inn på jobb, i lunsjpausen kom en kollega springende inn for å si fra at mannens da døde baby satt i bilen. Kona sto støttende ved mannens side.

Det var da jeg erklærte for mannen at det hadde ikke vært meg. En ulykke kan jeg tilgi, men dette blir for meg ikke en ulykke. Hadde jo aldri turt å la ham ta med noen av ungene utenfor synsvidde igjen, hva kunne han komme til å glemme i fremtiden?

Jeg synes selvfølgelig utrolig synd på foreldrene i slike tragedier, men en liten del av meg tenker at far antagelig aldri kommer til å komme helt over dette. Og jeg ber en liten bønn om at det må følge ham resten av livet.

Jeg skriver far fordi alle saker jeg har lest hittil har omhandlet menn. Og jeg synes ikke at det kan sammenlignes med å glemme en av ungene i bilen i fem minutt. Da har du kanskje vært stresset et lite øyeblikk, men mange timer? Da er det på tide å tenke over om livet er slik man vil ha det, og om man har tid/kapasitet til barn i det hele tatt.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 22:09   #45
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg blir også kvalm. Dette er virkelig frykterlig.... tragisk. Stakkars barn. Den dødskampen barnet har kjempet går i revy i mitt hode.

Slik er jeg også. Tenker og ser det for meg ...

Skulle ønske noen kunne fortelle meg at de IKKE lider? At de bare sovner ...?

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.


Jeg skriver far fordi alle saker jeg har lest hittil har omhandlet menn. Og jeg synes ikke at det kan sammenlignes med å glemme en av ungene i bilen i fem minutt. Da har du kanskje vært stresset et lite øyeblikk, men mange timer? Da er det på tide å tenke over om livet er slik man vil ha det, og om man har tid/kapasitet til barn i det hele tatt.

Jeg har også registrert at alle disse nylige tilfellene har vært med far.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 00:44   #46
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Husker en som var på Oprah en gang. Han hadde glemt babyen sin på syv månder i baksetet og gikk på jobb. (Glemte levere ungen i barnehagen og alt, fordi det var ikke han som pleide gjøre det).
Han var fra seg av dårlig samvittighet og led virkelig under denne tabben. Ungen stekte i hjel i bilen på parkeringsplassen utenfor jobben hans.
Syntes ikke man skal være så kjapp til å dømme. Kan faktisk være de ikke har ment å gå fra barnet. Det hender faktisk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 00:52   #47
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kan faktisk være de ikke har ment å gå fra barnet. Det hender faktisk.

Jeg håper virkelig at ingen av de har ment å gå fra barnet og ta livet av det på den måten.
Men det er da revnende likegyldig.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 00:57   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Uansett årsaken til dette, det er en rett og slett for tragisk historie.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 01:04   #49
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg håper virkelig at ingen av de har ment å gå fra barnet og ta livet av det på den måten.
Men det er da revnende likegyldig.

Nei det er det vel ikke?
Jeg kan glemme det utroligste og dette kunne sikkert skjedd meg på en ekstremt uheldig dag. Det kunne skjedd hvem som helst egentlig om man bare er stresset nok. Det er kjipt for barnet uansett om det ble gjort med overlegg (det at han ble forlatt) eller ikke, men jeg mener det er feil å si "herregud er det mulig!!!" når det er snakk om at noen har glemt seg helt bort og dermed har gjort seg skyldig i noe så tragisk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 01:15   #50
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nei det er det vel ikke?
Jeg kan glemme det utroligste og dette kunne sikkert skjedd meg på en ekstremt uheldig dag. Det kunne skjedd hvem som helst egentlig om man bare er stresset nok. Det er kjipt for barnet uansett om det ble gjort med overlegg (det at han ble forlatt) eller ikke, men jeg mener det er feil å si "herregud er det mulig!!!" når det er snakk om at noen har glemt seg helt bort og dermed har gjort seg skyldig i noe så tragisk.

Jo, hvis du hadde glemt barnet ditt i en bil i solsteken i mange timer, som førte til en slik grusom død, da er du jammen meg dømt i mitt hode.
Det kunne ikke skjedd hvem som helst, det er bare tull, vi er nok mange som aldri har verken glemt ungene, eller forlatt dem i bilen under noen omstendigheter foreks.
Det går virkelig ikke ann å skylde på stress eller glemsomhet, det der er helt utilgivelig og fryktelig tragisk.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 01:41   #51
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jo, hvis du hadde glemt barnet ditt i en bil i solsteken i mange timer, som førte til en slik grusom død, da er du jammen meg dømt i mitt hode.
Det kunne ikke skjedd hvem som helst, det er bare tull, vi er nok mange som aldri har verken glemt ungene, eller forlatt dem i bilen under noen omstendigheter foreks.
Det går virkelig ikke ann å skylde på stress eller glemsomhet, det der er helt utilgivelig og fryktelig tragisk.

Ingen som skylder på noe vel, det er vel heller fakta. Få foreldre går fra barnet lenge i bilen, uansett vær.
Klart det er utilgivelig og tragisk, men det at mange foreldre verken har ment å gå fra barnet og i allefall IKKE drepe det mener jeg er formildene jeg da. Etter å ha sett denne ene oppegående og høyst normale pappan på tv den gangen, hvordan han måtte leve med dette og hvor uforstående han var til at det faktisk skjedde, så er jeg sikker på at mange kunnet komme til å ta livet i sitt eget barn ved et uhell. For det er det det er snakk om oftest. Oppegående og normale foreldre driter seg ut de også innimellom. Dessverre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 11:28   #52
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ingen som skylder på noe vel, det er vel heller fakta. (..) Oppegående og normale foreldre driter seg ut de også innimellom. Dessverre.

Det var du som skyldte på ting i ditt forrige innlegg.
Det er forskjell på å drite seg ut, og å drepe barnet sitt. Stor forskjell.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 11:31   #53
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.530
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det er forskjell på å drite seg ut, og å drepe barnet sitt. Stor forskjell.

Hva med å rygge over ungene med traktor, som vi har hatt en del tilfeller av her i Norge? Hvordan karakteriserer du det i fohold til dette med at barna dør i en overopphetet bil? Vil du likestille de to senarioene?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 02:00   #54
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det var du som skyldte på ting i ditt forrige innlegg.
Det er forskjell på å drite seg ut, og å drepe barnet sitt. Stor forskjell.

Poenget er vel at uaktsomhet kan drepe barn. Enten det er på den ene eller andre måten.
Dreper man barnet sitt pga uaktsomhet, ja da har man dreti seg skikkelig ut spør du meg...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 23:58   #55
supermor
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 5
supermor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG, Frankrike)

Helt tragisk at slike ting skjer.

supermor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no