Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en vinterdress

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-08, 21:02   #1
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Anbefal meg en vinterdress

Jeg trenger hjelp til å velge vinterdress. (Str 92 eller 98) Den må passe til vestlandsvintre, altså må den ikke være alt for varm, da det ofte er mildt og vått her. Mathias er og ganske varm av seg. Men klart ,det kan jo bli skikkelig kaldt her og, så litt varm må den jo være. (men det er vel alle vinterdresser. ) Hetten bør være festet med trykknapper. Sånn ellers så vet jeg ikke helt hva jeg er ute etter.

Hvilken har dere, og er dere fornøyd?

Gammel 05-08-08, 21:13   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vinterdress

Vi er veldig glad i reimadressene. Vet at mange på vestlandet bruker vår/høstdress med godt med klær under på vinteren. Men vinterdressen er ikke veldig tykk den heller syns jeg.

Gammel 05-08-08, 21:13   #3
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Vi har hatt litt forskjellige vinterdresser, både med fast fôr og uttagbart fôr. Den med uttagbart for var en Troll-dress. Vi var forsåvidt fornøyd med den, men den store minusen var at med foret festet i dressen, ble det vanskelig for barnet å ta på seg dressen alene. Foret ble liksom med ut av armer og føtter... Men den var tett og god, og kunne også brukes som en helårsdress siden man kan ta ut foret.

Av de med fast for har jeg vært mest fornøyd med Helly Hansen sine Hellytech-dresser. De er vanntette, myke, gode og ikke minst lette.

Gammel 05-08-08, 21:22   #4
kiki

kiki sin avatar

kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Vi er veldig glad i reimadressene. Vet at mange på vestlandet bruker vår/høstdress med godt med klær under på vinteren. Men vinterdressen er ikke veldig tykk den heller syns jeg.

Jeg har en vårdress i str 92 som fremdeles er romslig, så det er det jeg tenker på; om jeg bare skal bruke den. Han går ikke i barnehage, så selv om vi er en del ute, så er vi nok ikke så mye ute som de er i barnehagen.

Gammel 05-08-08, 21:39   #5
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Jeg har en vårdress i str 92 som fremdeles er romslig, så det er det jeg tenker på; om jeg bare skal bruke den. Han går ikke i barnehage, så selv om vi er en del ute, så er vi nok ikke så mye ute som de er i barnehagen.

Det går sikkert helt fint så sant det ikke blir sprengkulde. Men da kan man jo heller være mindre ute akkurat den dagen. Kan anbefale en Janus ulldress å ha under. Eller andre hele ulldresser for den saks skyld. Vi har brukt ullundertøy nærmest kroppen, og en tynn ulldress utenpå der igjen. Da tåler de mye kulde selv om dressen ikke er fryktelig tykk.

Gammel 05-08-08, 21:42   #6
kiki

kiki sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Grey, her.

Det går sikkert helt fint så sant det ikke blir sprengkulde. Men da kan man jo heller være mindre ute akkurat den dagen. Kan anbefale en Janus ulldress å ha under. Eller andre hele ulldresser for den saks skyld. Vi har brukt ullundertøy nærmest kroppen, og en tynn ulldress utenpå der igjen. Da tåler de mye kulde selv om dressen ikke er fryktelig tykk.

Takk for tips! Jeg har liggende klar en heldress i ull. Hvis jeg da har ullundertøy under der så må det bli bra. Dumt å bruke 1300,- på en dress dersom det ikke er nødvendig.

Gammel 05-08-08, 21:44   #7
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Har brukt Reflex sine vinterdresser me. Me har i alle fall vert strålande fornøyd ( vestlandet )

Gammel 05-08-08, 21:47   #8
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Jeg har brukt vårdresser med ull under flere vintere, og det går helt fint.
Det er bare å variere med tykkelsen på ulltøyet(evt. fleece), og så ta et ekstra lag hvis det er_skikkelig_kaldt. Ned til -10 så har det holdt med ullundertøy+et lag tykt hjemmestrikket ull.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.