|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Borte
|
Hvordan organiserer du bøkene dine?Jeg har en bokhylle som preges av komplett kaos og det faktum at innholdet i bokeskene etter forrige flytting ble dyttet tilfeldig inn i bokhyller. Meningen var at jeg skulle organisere litt bedre når stua ble pusset opp fordi da måtte hyllene ut likevel. Dette er fem år siden og stua er fortsatt ikke kommet på toppen av lista over ting vi skal gjøre med huset.
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Er det ikke lettere å føre utlånsliste?
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Men jeg vil ha orden i bøkene.
|
|
|
#5 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Mine sorteres sirlig slengt oppi banankasser og stappet på boden. Vi har ingen bokhyller, og jeg har MYE pocketbøker, som jeg uansett ikke synes gjør seg i en hylle. Planen er etterhvert å kaste (kanskje heller selge eller gi vekk) alle pocketbøkene og kjøpe en bokhylle til de gode innbundne bøkene, men det blir jo aldri til. Skulle gjerne ha blitt kvitt litt bøker, men jeg er så glad i hver eneste en av dem
|
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Hvorfor gjør ikke pocket seg i hyller?
|
|
|
#7 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Hm.. Egentlig ganske hulter til bulter ville jeg tro, men måtte kikke og jeg ser det står litt sånn mine bøker, hans bøker, fakta bøker og barnebøker.
|
|
|
#8 |
|
Einsam
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Faglitteratur sortert etter tema, skjønnlitteratur slik halvveis alfabetisk.. Dvs: vi har mange bøker av noen forfattere, som står i samme hylle, selv om de da plasseres utenom de som står i alfabetisk rekkefølge. Enkelt? Barnebøker står på barnerom, og det stå også mye på boden.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?I banankasser i boden. Og henholdvis leste og uleste i bokhyllen på soverommet som mannen hater. I vår forrige stue fikk jeg bokhyller langs hele veggen.
|
|
|
#10 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Ganske kaotisk. Men: oppslagsverk for seg, kokebøker for seg, barnebøker for seg, stort sett står reisebøker sammen, øvrige fagbøker sammen og resten (som stort sett vil si blandet skjønnlitteratur) i et salig kaos.
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Jeg har etter forfatter.
|
|
|
#15 |
|
kamerat
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Jeg har ikke bokhyller for at bøkene skal «gjøre seg», gitt. Innbundne bøker er for øvrig noe fryktelig drass.
|
|
|
#16 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?De er ikke organisert i det hele tatt, annet enn at jeg prøver å holde alle bøker av samme forfatter samlet. Jeg kunne også tenke meg bedre organisering og satser på å få det til når vi kommer så langt i byggeprosjektet at alt skal flyttes rundt på.
|
|
|
#17 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Faktabøker for seg, etter kategori. Noen barnebøker for seg, resten er på barnerommene. Skjønnliteratur er delt i norske forfattere, utenlandske forfattere og bøker på engelsk, og deretter sortert alfabetisk etter forfattere innen hver kategori. Enkelt og oversiktlig.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?
Jøss. Har du mange bøker? Jeg gidder ikke å dele i norske og utenlandske, altså.
|
|
|
#19 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Her råder det glade kaos! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Etter "oj, der var det en ledig plass"-taktikken. Faglitteratur står noenlunde for seg selv, eller drukner et sted i det som før var kontor og nå er kaos. Pocket står selvfølgelig også fremme. |
|
|
|
![]() |
|
|