Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tips til spesiell barselgave

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-08, 16:25   #1
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Tips til spesiell barselgave

Søstern min får jente nr tre i oktober. Dei har derfor det meste av klær, leiker o.l. Har så lyst å finne på ei litt spesiell og ålreit barselgave. Ullteppe har ho og eller tenkte eg på det.

Nokon tips?

Gammel 06-08-08, 16:51   #2
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til spesiell barselgave

Har de sett de flanellsforede silketeppene fra alveslottet?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 17:56   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har hun elastisk bæresjal? F.eks. Mobywrap?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 18:03   #4
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Bærestæsj tenker jeg også!

Eller noe deilig fra nøstebarn. Det er ikke noe man får fra alle og enhver.

Lammeskinn?

Eller hva med å gi noe til mor istede for barnet? En kurv med deilige kremer og oljer og skrubber og deilig sjokolade?

Gammel 06-08-08, 21:28   #5
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Så fint det silketeppe var. Absolutt ein ide.
Bæresjal ja, det var absolutt ein kjempegod ide. Det skal eg kikke på.
Ellers blir det nok noko fra Nøstebarn ja, me har alle hatt baby på sommaren før så små ullklær er det ikkje så mykje av fra dei andre.

Gammel 06-08-08, 23:16   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tips til spesiell barselgave

MobyWrap og Nøstebarn var det første som slo meg.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 23:18   #7
Kneazle
Passiv

Standard

Snuppa fikk et flott smykkeskrin i tre, med navnet inngravert på en sølvplakett. Fint, praktisk, og hun kan bruke det til hun blir gammel.

Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 00:40   #8
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Hva med å kjøpe noe til søsteren din!?
Svigermor hadde kjøpt et nydelig smykke til meg da hun kom på besøk på syehuset! Begge gangene! Til jentene hadde hun kjøpt litt klær i str 56. "Alle" kjøper jo litt stort så man skal ha å vokse i...
Et vennepar som kom på besøk hadde kjøpt masse velværeprodukter til meg. Deilig.
Poenget mitt er at det kan være veldig gjevt og deilig for mor å få noe til seg selv! Jeg adopterte ideen og dro på barselvisitt til en venninne da hun hadde fått sitt tredje barn, og jeg hadde kjøpt et pent smykke til henne. Hun ble helt rørt; "Til MEG??" sa hun og kastet seg rundt halsen min. Hun syntes også det var deilig at det var HUN som fikk oppmerksomheten! Moren hennes kom bort til meg på butikken et par dager etter og skrøt av at jeg hadde kjøpt barselgave til mamma'n.

Sist redigert av Optimist : 07-08-08 kl 00:41. Årsak: skrivefeil...
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 09:01   #9
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også god erfaring med å gi gave til mamman. Jeg pleier å gi ammekurv.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 09:49   #10
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Hva er ammekurv??

Gammel 07-08-08, 10:06   #11
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

En kurv med alt man kan trenge når man sitter sofaen og ammer i timesvis. Blader, sjokolade, nøtter, håndkrem, ammeinnlegg, gulpekluter, en bok osv.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:18   #12
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil anbefale et sånt speil til å feste i bilen slik at hun kan se babyen når hun kjører eller Inger Hagerups rim og reglebok "Så rart".

Gammel 07-08-08, 10:36   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Her var utrolig mye gode ider!

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:41   #14
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da jeg fikk jente nr 3 synes jeg egentlig ikke klær var å forakte, siden jeg ikke hadde kjøpt så mye selv pga. alt arvetøyet. Men jeg skjønner godt at du vil gi noe litt mer spesielt. Synes ideen om bæretøy var veldig bra, hun kommer til å være glad for å ha armene ledige med 2 småjenter å ta seg av. En gave til henne var også en god tanke, jeg ble veldig glad for de blomstene jeg fikk som var til meg, man er jo sliten og emosjonell og lett å glede

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:42   #15
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva med gavekort på spa/frisør/fotbehandling/noe lignende? Sikkert utrolig deilig å få litt luksus etter lange svette måneder som høygravid.

-02
-06
Gammel 07-08-08, 11:08   #16
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tips til spesiell barselgave

Jeg ble forresten også kjempeglad for de gavene som var til meg, rørende glad.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 12:40   #17
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Trur jammen eg skal lage ein ammekurv ja.
Men kva slags kurv?, og kor får ein tak i det?

Gammel 07-08-08, 12:59   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn "sammenleggbar" kurv med håndtak er jo fine, men husker ikke hva de kalles igjen. De har et fint navn. Den litt firkantede typen med "ramme". Om du skjønner hva jeg mener?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 13:01   #19
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Sånn "sammenleggbar" kurv med håndtak er jo fine, men husker ikke hva de kalles igjen. De har et fint navn. Den litt firkantede typen med "ramme". Om du skjønner hva jeg mener?

Tror jeg nettopp så slike på Europris, mener den var litt fancy også.

-02
-06
Gammel 07-08-08, 13:07   #20
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Ja trur eg veit korleis dei ser ut, men orginalen er vel ganske dyr?.
Da blir det ikkje så mykje peng att til stæsj oppi så trur eg må ha ein litt rimelig kurv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.