Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Noen som har sett tilbud på "påhengssykkel"?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-08, 18:04   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har sett tilbud på "påhengssykkel"?

Ja, jeg er litt usikker på hva det heter. Men en slik ramme med hjul, sete og styre som barna kan sitte på og som henger på rammen til en voksens sykkel.

Noen som har sett tilbud på det nå? Det er jo tilbud i mange sportsforretninger nå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 14:52   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett tilbud på "påhengssykkel"?

Jeg har ikke sett, men henger meg på siden jeg lurer på det samme.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 14:55   #3
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den vi har kjøpt - Piccolo fra Burley - er kjempe-kjempe-bra og jeg er superfornøyd. De har den hos syklistenes landsforening i operapassasjen i Oslo (som også sender til en billig penge).
Men jeg svarer egentlig ikke på spørsmålet ditt siden den ikke er på salg da (men den er visstnok den beste siden den er festet over bakhjulet og ikke i setestanga, og da får du ikke gyroeffekten=sleng i setestanga hvis poden bakpå plutselig beveger på seg, men i bakhjulet hvor effekten av det blir mye mindre)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 15:19   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

m^3, Kan man lett ta den av og på? Slik at hvis vi sykler til barnehagen, så kan den stå igjen der? HVa koster den?

Gammel 09-08-08, 15:24   #5
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den koster, ehm, 4000.
Den festes til et bagasjebrett som følger med, og du får kjøpt ekstra slike bagasjebrett også. Vi har en på min sykkel, en på gubben sin sykkel og en på bestefar sin sykkel.
Det tar null tid å hekte fast og ta av - bare å vippe på en liten knapp og skru til en stor skrue, veldig enkelt.

Gammel 09-08-08, 15:36   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hvor mye veier den?

Gammel 09-08-08, 19:27   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sett på en i dag på G-Sport, den kostet ca 1400, men den festes i rammen. Det var to forskjellige typer og den med gir var lettest (men den hadde de ikke i butikken). Jeg skal høre litt med mannen for den du foreslår høres unektelig bedre ut.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 19:44   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en sånn plattformsak som festes på voksensykkelen, og som man så fester barnesykkelen i. Da kan de kjapt hektes av og sykle selv på flater, men hektes på og således få lift i opp/nedoverbakker. "Follow Me" tror jeg den heter?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 20:55   #9
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvor mye veier den?

Heisan - 8.5kg omtrent så vidt jeg kan se . Den føles ikke tung.
(ellers tror jeg den til Miss Norway er ganske lur også!)

Gammel 09-08-08, 21:43   #10
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg har skikkelig lyst på Follow Me, men kan ikke forsvare prisen siden bruksfrekvensen nok vil bli lav her.
http://www.turbarn.no/default.asp?cat=hjem.htm

Kanskje dere kan forsøke et lite avslag på prisen hvis flere kjøper, slik som noen av oss gjorde med sykkelhengeren Nordic Cab?
Priser og ekstrautstyr her. Den koster 1600 kr hvis to eller flere kjøper, veier 4 kg og passer for barn opp til 9 år, står det.
http://www.turbarn.no/default.asp?ca...ser/priser.htm

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 22:51   #11
Stellebord

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hatt en Trail Gator, som jeg skal selge så snart jeg finner bruksanvisningen. Den er særdeles lite brukt, men har stått montert på sykkelen i et år.

Det er den de har på www.aktivebarn.no

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 23:03   #12
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Vi har hatt en Trail Gator, som jeg skal selge så snart jeg finner bruksanvisningen. Den er særdeles lite brukt, men har stått montert på sykkelen i et år.

Det er den de har på www.aktivebarn.no

Hvor store barn /antall kilo synes du den fungerer godt på?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 19:28   #13
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Denne får du for 400,- i Oslo

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 22:58   #14
Stellebord

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Hvor store barn /antall kilo synes du den fungerer godt på?

Ærlig talt - jeg vet ikke. Jeg har brukt den et par ganger, men Storesøster her vil helst sykle selv, og vi har liksom ikke behovet lenger. Da jeg kjøpte den tenkte jeg på sykkelturer der vi hadde det travelt, etc. Men nå går hun til skolen på 2 minutter, og sykler vi andre steder har vi tid til at hun kan sykle selv. Men den virker ok da!

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 23:26   #15
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Tusen takk Jålebeinet. Jeg er nå den stolte eier av en påhengssykkel.

Gammel 10-08-08, 23:36   #16
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Tusen takk Jålebeinet. Jeg er nå den stolte eier av en påhengssykkel.

Vi hadde en slik og brukte den masse til begge barna, og det er kjempegøy. Fort går det også
Anbefaler at dere setter på en bakskjerm på påhengeren, ellers blir barnet fort møkkete på ryggen hvis det er vann på asfalten.

Gammel 11-08-08, 10:40   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Den koster, ehm, 4000.
Den festes til et bagasjebrett som følger med, og du får kjøpt ekstra slike bagasjebrett også. Vi har en på min sykkel, en på gubben sin sykkel og en på bestefar sin sykkel.
Det tar null tid å hekte fast og ta av - bare å vippe på en liten knapp og skru til en stor skrue, veldig enkelt.

Jeg spør litt til jeg: Dette bagasjebrettet, betyr det at man ikke kan ha det bagasjebrettet som allerede er på sykkelen? Tar man av hele bagasjebrettet slik at man ikke kan ha sykkelbagger hengende på det?

Gammel 11-08-08, 12:52   #18
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg spør litt til jeg: Dette bagasjebrettet, betyr det at man ikke kan ha det bagasjebrettet som allerede er på sykkelen? Tar man av hele bagasjebrettet slik at man ikke kan ha sykkelbagger hengende på det?

Her finner du en test av denne.

Gammel 11-08-08, 12:57   #19
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg henger meg på anbefaling av Burley Piccolo. Vi er knallfornøgde.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 13:01   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Takk for lenke, Jålebeinet. Det var en informativ test. Den andre tror jeg ikke vi tør å prøve oss på etter å ha lest om begge.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.