Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva finner jeg i Charlottenberg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-08, 13:59   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hva finner jeg i Charlottenberg?

Vi skal innom søta bror i morgen - men kjøre en annen rute enn vi pleier, nemlig Charlottenberg i stedet for Svinesund. Siden vi likevel er der tenkte vi å fylle opp fryseren, men hvilke butikker billigst/har best utvalg på kjøttvarer der? Er det noen som har HIPP barnemat? Finner jeg noen barneklærbutikker som selger Albert Åberg tøy?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 14:09   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva finner jeg i Charlottenberg?

Jeg hadde ikke byttet bort svinesund mot Charlottenberg. Det finnes kun 1 "billig" mat butikk. Det er en forstørret kjøttbutikk der med lite utvalg av kjøtt. Også har dem en senter og der er det dyrere enn Norge nesten.

I sentrum eller de 2-4 butikkene i sentrum har dem fantasipriser. Altså så dyrt at det lønner seg å reise hjem til Norge og handle.

God tur og kos dere på turen.

Gammel 08-08-08, 14:10   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bytter det ikke vekk. Vi skal besøke noen som bor der . Hvor er den billige butikken da?

Gammel 08-08-08, 14:11   #4
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Men lekebutikken som er i Euroshop matbutikken har stor SALG nå, bare det er verd turen forresten. Vi handle inn alle julegavene til barna nå og tantebarna, alt sammen ble på 1300 Svenske kroner. Super billig. Vi var der siste uke da. Så det er ikke sikkert noe er igjen.

Gammel 08-08-08, 14:12   #5
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vi bytter det ikke vekk. Vi skal besøke noen som bor der . Hvor er den billige butikken da?

Kjør mot Norge, så ser du stor gult skilt Euroshop. 2 butikken før du kommer deg til Norges grensen.

Gammel 08-08-08, 14:12   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

*Forvirret*

Og Euroshop er den butikken med billig kjøtt?

Gammel 08-08-08, 14:15   #7
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Altså sentrum er ca 5 min etter sentere. Kjempe stort senter. Der kan du sikkert gå rundt og vandre. Dem har vinmonopol der om du blir tørst. Fint og rent go dyrt senter.

Og Euroshop er på veien til Norge igjen. Så du må ut av sentere. Og kjøre mot Norge.
Det høres veldig forvirrenes ut. Men det tar kun ca 15 minutt å kjøre rundt hele den delen. Rakt fram alt sammen. Så det er ikke til å unngå. Du ser med andre ord alt godt.

Gammel 08-08-08, 14:52   #8
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

De har Semper barnemat på Thon-senteret utenfor Charlottenberg. Det tilsvarer norsk Småfolk, gjør det ikke? Det er godt utvalg i smaker, og de er økologiske. Hvis du kjøper hele brett med glass, er det betydelig billigere enn i Norge - mener jeg å huske.

Matbutikken på senteret (husker ikke navnet) har også en del godt utvalg på kjøttvarer. Som Azi sier er det billigere på Euroshopen. Min erfaring er imidlertid at kjøttet der er "dårligere". Altså, de billige kyllingfiletene er fyllt med så mye vann at de har fiskekonistens (faller fra hverandre) når du steker dem. Dermed er det verdt å kjøpe den litt dyrere typen med mindre vann - det er uansett billigere enn i Norge (de har denne typen på Euroshopen også, altså, men det er den billige de skilter med - for å lokke til seg gnukke nordmenn. ) Også nötfars og fläskfars finnes i billigere varianter på Euroshopp - men igjen er det av typen som er spedd ut med vann. Så jeg ville holdt meg til senteret, eventuelt den butikken som ligger i handlegata i sentrum av Charlottenberg. Jeg har ikke vært der siden senteret ble bygget og har hørt at det har blitt helt øde i sentrum, så det er jo selvsagt mulig at denne butikken har blitt litt stusselig siden den gang.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 15:11   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

La meg se om jeg har forstått dette riktig. Først kjører vi over grensen. Så kommer vi til Euroshop, så kommer vi til Thon senteret og deretter kommer vi til sentrum?

Gammel 08-08-08, 17:26   #10
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

La meg se om jeg har forstått dette riktig. Først kjører vi over grensen. Så kommer vi til Euroshop, så kommer vi til Thon senteret og deretter kommer vi til sentrum?

Jepp. Europa kan være veldig vanskelig å forstå.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 22:49   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ja, Thon-senteret ligger i den rundkjøringen hvor du må ta til venstre for å kjøre inn til Charlottenberg sentrum. I sentrum ligger det en Konsum-butikk og en ICA-butikk. I senteret ligger en Maxi-mat-butikk. Rett ved grensen ligger Euroshop som har bra kjøtt, men elendig kylling.

Prisene er høyere i Charlottenberg enn i Strømstad/Svinesund, men fortsatt billigere enn Norge. En liter melk koster 5,90 SEK i Charlottenberg.... Sist jeg kikket her i Norge kostet den 11,90 NOK.....

Gammel 08-08-08, 23:01   #12
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med en gang du kommer hit (ja bor her...) har du Edacharken, mye bra kjøtt, deretter Eurocash (som alle her kaller Euroshop(?)) som i en avistest(VG?) kom en del billigere ut enn Rema1000. I Charlottenberg storsenter har du Maximat. Helt greie priser men dyrere enn Eurocash. Konsum (nesten min nabo...) ligger oppi "gamle" sentrum (Ica er stengt). Av klesbutikker er det H&M, Cubus og Babyproffsen til barn.

Jo og litt ekstra tips,kjøp Guldfågel kyllingfilet. På Maximat er det stort utvalg,så skulle jeg gått for en butikk hadde det vært den.

Hipp er jeg ikke sikker på.Vet Ica hadde det før. Jeg handler kun Semper sin,også Hipp sin når jeg er i Norge. Men kan hende Maximat har det.

Sist redigert av Jinx : 08-08-08 kl 23:07.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 09:48   #13
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Eurocash var det ja. Godt flere enn meg som ikke gidder å lese skikkelig.

Gammel 09-08-08, 10:30   #14
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Eurocash er endel billigere på noe en Maximat, men sistnevnte har et bedre utvalg.
Jeg har gledelig byttet ut Svinesund mot Charlottenberg, mye pga reiseveien.
Så mye bedre er det heller ikke i Svinesund og prismessig ligger stedene ganske så likt.
For meg vil noen få kroner ekstra pr vare fort bli spart inn på kortere reisevei og det er fortsatt litt færre bompasseringer til Charlottenberg.

Gammel 09-08-08, 22:07   #15
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Bor vi i rundt samme plassen Mams?

Gammel 09-08-08, 22:18   #16
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eurocash har Hipp og Konsum har Hipp. Maximat har ikke Hipp. Ihvertfall er det slik på Svinesund/ i Strømstad.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.