Sv: Rørlegger from hell!
Deler nattens mail med dere og tar gjerne i mot kommentarer. Er veldig spent på hvordan rørleggeren velger å svare på denne, men håper han tar til vett 
******
Jeg viser til ditt svar på min henvendelse til deg i går den 08.08.08.
Ditt tilbud vedrørende prisreduksjon på kr 2.600,- kan jeg ikke se meg
villig til å akseptere. Dette med begrunnelse i at det har, etter mitt
syn, blitt foretatt flere brudd på håndverkertjenesteloven fra din side.
Jeg tok i utg.punktet kontakt med deg for å få hjelp med min VVB da jeg
oppfattet av det var noe galt med den. Jeg ga deg beskjed om at det var
vesentlig for meg at reparasjonen ble utført så rimelig som mulig, men
også til det beste for meg i situasjonen som hadde oppstått.
Jeg fikk et muntlig tilbud av deg, via telefon etter befaring, på kr. 4 -
6.000,-. Jeg gjør oppmerksom på at et muntlig tilbud er forpliktende etter
Kong Christian Den Femtis Norske Lov 5.bok 1. artikkel. Loven er riktig
nok fra 1687, men fremdeles gyldig.
Videre føler jeg at du ikke har ivaretatt mine interesser etter
håndverkertjenestelovens §5 ledd 1 og 3. Slik jeg har oppfattet deg
antydet du at en ny bereder ville koste kr. 8.000,- ferdig montert og at
du her ville anbefale meg en billigere løsning. Din prisantydning var 4 -
6.000,-.
Du må jo ha sett at dette ville bli langt mer kostbart enn først antatt og
da har du plikt til å opplyse meg om at det ville koste mer slik at jeg
hadde mulighet til å avlyse videre arbeider (håndverkertjenesteloven §7
2.ledd og §8 1.ledd).
Jeg undres hvordan du kan forsvare en regning på nesten 12.000,- etter
først å ha gitt meg en prisantydning på under halvparten. Dette er sterkt
i strid med håndverkertjenesteloven §32 2.ledd, hvilket ikke tillater deg
å overstige det aktuelle beløpet med mer enn 15%.
I tillegg henviser jeg til ledd 3. i samme paragraf som gjør det klart at
et hvert pristilbud anses å omfatte merverdiavgift. Jeg som privatperson
har ingen mulighet til å godskrive merverdiavgift på kjøpte tjenester og
hadde derfor ingen grunn til å anta at ditt pristilbud ikke var inkludert
denne avgiften.
I tillegg til alt som nå er nevnt, reagerer jeg på at du i praksis ikke
gir meg mer enn tre virkedager på å betale en regning på et mye høyere
beløp enn først antatt. Dette i kombinasjon med kommentarer om mitt
fysiske ytre får meg til å oppleve at du ikke har ivaretatt min integritet
som kunde.
Jeg imøteser en snarlig tilbakemelding og håper at vi slipper å trekke
denne saken til forbrukertvistutvalget i første instans og videre
muligheter i forliksrådet.
Jeg avventer din tilbakemelding.
__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
|