Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Noen som har brukt mei tai til store barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 11:49   #8
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har både bæremeis og mei tai. Mei tai er enklere å ta på og enklere å ta med. Du får også bedre kontakt med barnet. Men jeg opplever en mye, mye større komfort med bæremeis fordi man bærer mye mer med hoftene enn man gjør med en mei tai.

Hvor mye du bærer på hoftene med mei tai har mye med hvordan du knyter, og også hva slags mei tai du har. Når jeg bruker en skikkelig stødig og polstret mei tai, slik som Colibri, kan jeg få mye av vekta på hoftene dersom jeg ønsker det.

Det er lenge siden jeg har båret i meis, så jeg husker kanskje ikke så godt. Det er tyngre å bære i meis, barnet sitter lengre ut fra kroppen og man får en ekstra momentarm. Vi opplevde dessuten at barnet i perioder satt veldig urolig i meis, kastet kroppen fra side til side, hoppet opp og ned. Det er ubehagelig og tungt. Barnet får ikke til å være så urolig i en mei tai, og om det skulle være litt urolig, så bærer man mye nærmere kroppen og det blir ikke så tungt.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.