Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har deres barnehage kristen formålsparagraf?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har barnehagen deres kristen formålsparagraf?
Ja, og det synes jeg er flott. 25 28,74%
Ja, men vi ville helst den ikke hadde det. 16 18,39%
Nei, men jeg ville helst denne hadde det. 6 6,90%
Nei, og det synes jeg er flott. 21 24,14%
Vet ikke. 7 8,05%
Jeg gir blanke. 12 13,79%
Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 11:46   #1
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har deres barnehage kristen formålsparagraf?

Lillebroren til bestevenninna mi gikk i en kristen barnehage da han var liten. Det var en barnehage drevet av en av menighetene i byen, og han fikk skikkelig traumer etterpå.. Det er sikkert et ekstremt tilfelle men ungene ble fortalt at julenissen var anti-krist og de ansatte kunne plutselig begynne å tale i tunger.. Stakkar liten, han ble jo hysterisk på julaften når julenissen kom.

En venninne hadde planer om å starte en barnehage for noen år siden, og hun ble anbefalt å ha en kristen formålsparagraf fordi hun fikk ekstra støtte med det.. Vet ikke jeg om de reglene finnes ennå, men da burde det jo finnes støtteordninger for andre typer formål også, som humant-kunst-friluft osv...

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 12:00   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt og har (frem til sommeren) barn i en barnehagen drevet av en menighet. De har utvidet kristen formålsparagraf.

I utgangspunktet valgte vi den barnehagen fordi vi der kunne få to 100% plasser på dagen, men vi er utrolig fornøyde.
Vi var meget skeptiske når barna begynte (vi er ikke personlig kristne), men har bare gode ord om personalet og barnehagen generelt.

I den vanskelige situasjonen V+V har vært i det siste året, så har det vært godt for dem å ha en tro på at det finnes noe godt som ikke blir styrt av oss mennesker.

Gammel 20-11-06, 15:34   #3
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Snuppa er foreløpig for liten til barnehage, men jeg ville prøvd å få henne inn i en barnehage med unntak for den kristne formålsparagrafen.

Jeg arbeidet tidligere in en barnehage som i vedtektene skrev at den var livsynsnøytral noe jeg selv syntes var veldig greit.

Da jeg gikk på lærerskolen, ble jeg i 2. klasse utplassert i en indremisjonsbarnehage og det syntes jeg var helt fryktelig! Maken til trangsynt og fordømmende personale skal en lete lenge etter! Sannsynligvis var det spesielt for denne ene barnehagen, men jeg ville gjort mye for å slippe å ha barnet mitt der.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.