|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dobler engangsstøtten, fjerner kontantstøtten, utvider fedrekvotenAh er det sånn det fungerer.
|
|
|
#42 |
|
På lukket avdeling
|
Sv: Dobler engangsstøtten, fjerner kontantstøtten, utvider fedrekvotenPersonlig har jeg aldri skjønt hvorfor staten skal betale foreldre for å være hjemme med barna de selv har valgt å få, så KS kan fjernes. Er vel strengt tatt foreldrene som burde finne en løsning for å forsørge seg selv, ikke statens jobb det. (og ja, jeg tok selvsagt i mot KS med glede når vi hadde krav på det - gratis penger - hvem sier nei?) |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Dobler engangsstøtten, fjerner kontantstøtten, utvider fedrekvotenDet er jo strengt tatt mye som ikke burde være statens jobb om vi skal tenke sånn. La oss kaste alle goder og bare klare oss selv.
|
|
|
#44 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dobler engangsstøtten, fjerner kontantstøtten, utvider fedrekvotenUten å ha lest alle innlegg, er jeg enig med flere her. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dobler engangsstøtten, fjerner kontantstøtten, utvider fedrekvotenJeg har vært motstander av kontantstøtten fra dens spede begynnelse og syns det er på høy tid at den fjernes og at pengene benyttes til noe annet.
|
|
|
#46 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Dobler engangsstøtten, fjerner kontantstøtten, utvider fedrekvotenDersom det skal innføres stønad for de som ikke får barnehageplass, bør den ikke øremerkes dagmamma, men gis uansett, for det er jo folk som ikke tør å ha dagmamma. Jeg er skeptisk, og sluttet heller i jobben min da minsten var liten (takket være KS) enn å ha dagmamma.
|
|
|
#47 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Dobler engangsstøtten, fjerner kontantstøtten, utvider fedrekvoten
Nei, og de ser jeg heller ingen grunn til at samfunnet skal subsidiere.
|
|
|
#49 |
|
|
Sv: Dobler engangsstøtten, fjerner kontantstøtten, utvider fedrekvotenJeg synes den supertabloide forsiden var skummel. "Hey, jeg har litt dårlig råd og gidder ikke jobbe/studere/noe spesielt egentlig, kanskje jeg bare skal bli gravid? |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Dobler engangsstøtten, fjerner kontantstøtten, utvider fedrekvotenJa det høres bra ut.
|
|
|
#51 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Altså, jeg ser at det er mange gode grunner til å ønske å være hjemme med barna. Jeg synes bare ikke at samfunnet skal gi økonomiske incentiver for det. En støtte til reelle barnepassutgifter vil være en utgift til inntekts ervervelse for samfunnet, selv om det ikke er idéelt at man ikke får barnehageplass. En ren kontantstøtte er ikke det.
|
|
|
#52 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Dobler engangsstøtten, fjerner kontantstøtten, utvider fedrekvotenOg jeg mener samfunnet skal det. Men uansett, om samfunnet ikke klarer å gi folk barnehageplass, synes jeg de skal kunne gi foreldre som har søkt og fått avslag, en støtte som ikke er øremerket barnepass i mellomtiden, forutsatt at foreldrene har inne en søknad til barnehageplass i stønadsperioden.
|
|
|
#53 |
|
På lukket avdeling
|
En slags "ventestønad" ja. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Nymotens gammeldags
Jepp.
|
|
|
#55 |
|
Ekvilist
|
De som mottar sosialhjelp vil nok ikke oppleve engangsstønaden som fristende. Med fratrekk i det man absolutt er nødt til å kjøpe av utstyr til babyen blir resten lagt til som inntekt slik at man mister sosialhjelp tilsvarende det man "får til overs". Ergo: man får ingenting til overs.
|
|
|
#56 |
|
Ustabil
|
Ja det var liksom i de baner jeg tenkte også. |
|
|
|