|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Opp og ned
|
![]() Vepsemareritt!Flate til veps da! Vet jo det er vepseår, men det får da være grenser.
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Vepsemareritt!Vepset er innmari innpåsliten nå fordi det har vært så varmt. De blir fort hissige og stikker selv om du ikke beveger en finger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
nygift
|
![]() Sv: Vepsemareritt!Har desverre ikke noen gode råd, men de er jo halvdaue om dagen så da er det vel ikke lenge til sesongen er over!
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Vepsemareritt!Huff, det er kjipe greier, ja. Og verre blir det vel utover høsten, da pleier de å bli slappe og aggressive. Jeg fikk telefon fra barnehagen i stad om at Liv var blitt stukket på kinnet. Hun hylte som en stukken gris i bakgrunnen, men heldigvis har hun visst roet seg og greid å sovne. Jeg tar også gjerne imot tips - finnes det f.eks. noe lurt man kan smøre på for å lindre hvis man først har fått stikk?
![]() |
![]() |
#5 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Vepsemareritt!
Man får kjøpt noe remedier på apoteket. Tror min bare heter stikk eller noe sånt. Spurte de som jobbet på apoteket om råd og de annbefalte den. En liten sprayflaske å ha i veska på tur o.l.
![]() |
#7 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Vepsemareritt!Jeg er forresten idiotisk hysterisk redd for veps i tillegg. Begynner nesten å grine når jeg ikke får de bort med en gang.
![]() |
#8 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Vepsemareritt!
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vepsemareritt!Kjøp en vepsefanger.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vepsemareritt!Denne perioden på året er grusom når det gjelder veps. Har fått forklart at årsaken til at de er så virrete og hissige er at dronningen forlater bolet og da står de der uten et kvinnfolk som kan gi de arbeidsoppgaver og menigen med livet forsvinner - ergo hissig og virrete - som mannfolk flest blir uten en sterk kvinne i nærheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Opp og ned
|
Tror jeg får ringe sånt eklekrypdyrfirma. Jeg går ikke på jakt etter vepsebol.
![]() |
#12 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vepsemareritt!Jeg hater veps.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Vepsemareritt!Lidocain funker bra. Eddik gjør også susen, men må påføres oftere.
Vi har akkurat tatt knekken på et vepsebol under kledningen på huset vårt. |
![]() |
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
Jeg anbefaler selskapserter.
![]() |
#16 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
![]() Sv: Vepsemareritt!Jeg kan også anbefalle permetrin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Midtsommerprinsesse
Vi prøvde også skum i tre dager før vi ga opp og gikk over til å spraye gift på dem/inn i bolet i stedet. Skummet (husker ikke merke akkurat nå) lovet jo å ta livet av alle i bolet så hvorfor rømmer ikke de andre da.
![]() |
#18 |
Midtsommerprinsesse
Ja, drømmen hadde vært å ha en pose med erter i fryseren, men jeg skulle liksom tenke så fort.
![]() |
#19 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Vepsemareritt!Da har jeg hatt skadedyrkontrollen på besøk. Resultatet var ingen vepsebol i huset. Så da er det hos noen andre de bor.
![]() |
#20 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Vepsemareritt!Prøvde meg på litt optimistisk Å-nå-er-det-sol-få-opp-verandadøra-lufting her i dag. Det resulterte i tre illsint veps som surret rundt meg. Da jeg var på Rema og handlet ble jeg angrepet både ved fruktdisken og ved kassa, og frisøren måtte ta tre "drepe-veps" pauser mens hun klippet meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|