Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sopp, løk og filetkoteletter - Haster -

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-08, 15:24   #1
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sopp, løk og filetkoteletter - Haster -

Jeg har disse tre tingene jeg vil steke sammen..

Men jeg lurer på om jeg skal steke soppen og løken sammen, og etterpå steke kotelettene, ( evnt ta bort soppen og løken mens..) så la alt surre sammen tilslutt..

Hva skal jeg gjøre?

Gammel 12-08-08, 15:26   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sopp, løk og filetkoteletter - Haster-

Jeg tror alt fungerer greit.

Gammel 12-08-08, 15:35   #3
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg tror alt fungerer greit.

Å, så hjelpsomme vi var her i dag

Gammel 12-08-08, 15:36   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sopp, løk og filetkoteletter - Haster -

Modern pleier å lage en slags gryte stekt i stekeovnen av disse tingene.
Steker først tingen ehver for seg, lager en slags kraft av stekefettet, putter det i en ildfast form med ost over.
Kjempegodt.

Gammel 12-08-08, 15:42   #5
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Modern pleier å lage en slags gryte stekt i stekeovnen av disse tingene.
Steker først tingen ehver for seg, lager en slags kraft av stekefettet, putter det i en ildfast form med ost over.
Kjempegodt.

Bruker jeg også. Nå er ble jeg sulten. Går å lager middag.

Gammel 12-08-08, 15:50   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Å, så hjelpsomme vi var her i dag

Sorry. Jeg satt meg ned for å forfatte, og så ble det slik:

Jeg ville stekt det hver for seg. Eller, nei, kanskje soppen først og så kjøttet med løken på siden. Eller forresten, da kan man jo ta alt samtidig og så ta av det som trenger minst steketid. Eller, ja ja, det går vel egentlig helt greit uansett hva en velger.

Gammel 12-08-08, 16:00   #7
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Sorry. Jeg satt meg ned for å forfatte, og så ble det slik:

Jeg ville stekt det hver for seg. Eller, nei, kanskje soppen først og så kjøttet med løken på siden. Eller forresten, da kan man jo ta alt samtidig og så ta av det som trenger minst steketid. Eller, ja ja, det går vel egentlig helt greit uansett hva en velger.

Ser du, det hjalp mye mer!
Jeg tror jeg steker soppen for seg, og løken sammen med kjøttet ja. Det var lurt..

Tror ikke jeg tør å prøve meg på noe annet, siden denne middagen må være god. Må impånere et mannebein her..

Gammel 12-08-08, 16:24   #8
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg steker alltid kjøttet først og lar det hvile utenfor pannen mens jeg steker sopp og løk.
Har gjerne også litt paprika og bittelitt hvitløk sammen med sopp og løk.

Gammel 12-08-08, 16:26   #9
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis du vil gjøre det ekstra godt, så steker du kotelettene for seg, så steker du løk og sopp sammen og lar det surre i litt fløte.

Gammel 12-08-08, 16:27   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Gwen: Blir ikke kjøttet kaldt til det skal serveres da?

(Superior: Ha! Der fikk mannen rett igjen. Jeg må komme med hele tankerekken og ikke bare konklusjonen. )

Gammel 12-08-08, 19:01   #11
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gwen: Blir ikke kjøttet kaldt til det skal serveres da?

Nei, jeg synes ikke det. Sopp og løk tar ikke lange tiden og lunkent kjøtt går greit så lenge sausen er varm.
Men det er jo også mulig å forvarme ovnen og sette dem inn der mens man steker tilbehøret. Har man dem liggende på siden av pannen mens det steker så er det lett for at kjøttet blir overstekt og tørt er min erfaring.

Når tilbehøret er ferdig pleier jeg å ta det ut (ikke alltid det heller), surre 1 ss hvetemel sammen med smøret/oljen i pannen og lage saus med enten melk og/eller kraft. Masse god smak fra både kjøtt, grønnsaker og krydder.

Gammel 12-08-08, 22:21   #12
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

(Superior: Ha! Der fikk mannen rett igjen. Jeg må komme med hele tankerekken og ikke bare konklusjonen. )

Det er viktig det..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.