Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Kjører du bil og sender SMS på en gang?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-08, 10:33   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører du bil og sender SMS på en gang?

Nei, det gjør jeg absolutt ikke. Det er veldig lett å la være: det finnes da busslommer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 10:36   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, det gjør jeg absolutt ikke. Det er veldig lett å la være: det finnes da busslommer.

Nemlig. Mannen min hadde tendenser til å lese og sende smser mens han kjørte, det fikk jeg kjapt plukket av ham. Når vi kjører sammen, leser og sender jeg for ham, ellers så bare venter han til vi stopper et sted. Det er da sjelden snakk om liv eller død, lizzm.

Gammel 13-08-08, 10:59   #23
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er da sjelden snakk om liv eller død, lizzm.

Nei, bare når noen faktisk tekster mens de kjører. Da er det snakk om liv og død. Med fryktelig små marginer.

Gammel 13-08-08, 11:00   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Nei, bare når noen faktisk tekster mens de kjører. Da er det snakk om liv og død. Med fryktelig små marginer.

Ja, jeg fatter ikke at det er mulig å være så skjødesløs. Trodde folk hadde litt mer vett enn det, og dette hjelper jo ikke på min kjøreskrekk, altså det å vite at folk er så uoppmerksomme i trafikken ...

Gammel 13-08-08, 11:12   #25
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Må nesten le, de har nok andre lover og regler i det landet der. Tar livet med ro tydligvis.
Plutslig dukker det opp en traktor m/henger full i folk på motorveien.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 11:15   #26
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

JØSS!

Nei, jeg hverken leser eller skriver sms mens jeg kjører, men ser til stadighet folk som fikler med telefonen og vingler fram og tilbake på veien.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 14:16   #27
Gammel bruker
Passiv

Standard

Steike! Nei, jeg er fremdeles nokså ny på veiene, så jeg tør ikke å snakke i handsfree en gang..

Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 14:40   #28
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde ikke klart å hverken lese eller skrive på en motorsykkel, men innrømmer at det hender jeg gjør det når jeg kjører bil.

Gammel 13-08-08, 16:53   #29
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oh my!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 00:01   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjære vene!

(Men det er jo ikke bedre med de som filmer, mens de kjører, da... Det ser i hvert fall ut til at det er sjåføren som gjør det)

Gammel 14-08-08, 00:22   #31
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nesten så jeg tror at vitnene til den der hendelsen ble mer trafikkfarlig enn han på motorsykkelen...

Bilkjøring og sms ja...

Joda, tikker det inn en mld mens jeg kjører, så åpner jeg den og ser. Er det en kort beskjed, så kan jeg skrive et kort svar; type ok, ja, nei, ringer senere, etc. Er det en lang melding, så legger jeg telefonen fra meg, og leser når jeg får det til.

Eksempelvis i går: Jeg var på en liten runde i byen før vi skulle på flyplassen og hente han som kom hjem fra nordsjøen. En venninne hoder på å sende masse meldinger. Jeg kjører som sagt i byen, og på hvert rødlys jeg må stoppe på, så leser jeg og svarer henne.

Så skulle vi kjøre mot flyplassen. Motorvei og 90 sone. Da sluttet jeg å svare henne, men ventet til jeg kom frem.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 00:39   #32
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Ja, det hender. Men nå trenger jeg ikke se på telefonen heller når jeg svarer. (mulig det betyr at jeg skriver mye sms)

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 00:45   #33
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

(mulig det betyr at jeg skriver mye sms)

Det går i auto etterhvert ja...

Jeg jhar forresten blitt verre på det der. Før kunne jeg skrive i blinde, men nå klæbber jeg noe voldsomt.

Jeg liker å skylde på at det er noe med den telefonen jeg har nå, men samtidig så sitter det en liten kar på skulderen min, med horn i panna, og hvisker i øret mitt: Det er alderen min kjære, alderen...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 06:37   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kjære vene!

(Men det er jo ikke bedre med de som filmer, mens de kjører, da... Det ser i hvert fall ut til at det er sjåføren som gjør det)

Det samme tenkte jeg da jeg så det, men så kom jeg på at om dette er i Asia så har jo de rattet på høyre side. Men jeg vet jo ikke hvor det er da.

Gammel 14-08-08, 07:27   #35
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det mulig?

Jeg vet jo at det finnes mange idioter langs veien, som ikke forstår at de setter både sitt eget og andres liv i fare ved å drive med sånn som fjerner oppmerksomheten vekk fra veien. Bare ved å lese i denne tråden, dukker flere av dem opp. Tenker dere i det hele tatt på den faren dere utgjør i trafikken ved å drive sånn. At det som regel går bra når dere gjør det er ingen unnskyldning. Det skjer ulykker hver eneste dag, dødsulykker og ulykker hvor mennesker blir ødelagt for livet. Det er en grunn til at det er forbudt.

Sist redigert av pippimamma : 15-08-08 kl 10:27.
pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 07:40   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

De tenker vel at de har full kontroll. Riiight.

Gammel 14-08-08, 09:46   #37
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:erkjenner:

Ja, det hender det at jeg gjør. Dvs, jeg leser oftest, men har skrevet også. Dog, etter at jeg hadde et par pinlige feilsendinger har det begrenset seg heeelt naturlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 20:53   #38
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Er det mulig?

Jeg vet jo at det finnes mange idioter langs veien, som ikke forstår at de setter både sitt eget og andres liv i fare ved å drive med sånn som fjerner oppmerksomheten vekk fra veien. Bare ved å lese i denne tråden, dukker flere av dem opp. Tenker dere i det hele tatt på den faren dere utgjør i trafikken ved å drive sånn. At det som regel går bra når dere gjør det er ingen unnskyldning. Det skjer ulykker hver eneste dag, dødsulykker og ulykker hvor mennesker blir ødelagt for livet. Det er en grunn til at det er forbudt.

Jeg er faktisk ganske sjokkert over at så mange her faktisk gjør det.
Men også overrasket over ærligheten her.
Dere er jammen meg en trafikkfarlig gjeng, og jeg håper virkelig dere tenker dere bedre om i fremtiden.
Virkelig!

Gammel 15-08-08, 21:32   #39
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Dere er jammen meg en trafikkfarlig gjeng, og jeg håper virkelig dere tenker dere bedre om i fremtiden.
Virkelig
!

Det var da voldsomt.

Og krig og fred og sånn? : fjaser:

Gammel 15-08-08, 21:35   #40
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Virkelig!

Hvorfor skal man ikke innrømme egne feil? Jeg vet at det er trafikkfarlig og jeg vet det er dumt. Tråder som denne minner meg på min egen idiot, og jeg har verken skrevet eller lest sms siden tråden ble startet.
By the way: jeg tror ganske så mange sitter i glasshus når det gjelder trafikksikkerhet...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.