Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bruker du parfyme daglig?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-08, 00:14   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Både jeg og mannen er hyperreaktive i forhold til parfyme. Vi tåler noe i mindre doser, men kan bli rett og slett dårlige av visse lukter og i store mengder. Hodepine, kvalme, irritasjon. Mannen kan bli helt sengeliggende. Det gjelder også luktinstallasjoner på toalett, bleiebøtter, skyllemiddel, et.c. Jeg kjenner jeg blir kvalm hvis klærne lukter skyllemiddel på andre folk. Er så vant med parfymefrie produkter. For dem er det jo "ren" lukt, men for meg er det .

Når jeg har baby bruker jeg kun Nivea deodorant. (klarte heller ingen lukter når jeg var gravid). Ønsker ikke å tvinge parfymelukt på en baby som er så nær meg hele døgnet. Vil lukte mamma og melk. Når jeg ikke har baby har jeg en sjelden gang på noe jeg tåler, på jobb. Jeg liker å ha litt lukt på meg da. Men jeg forsøker å ha det på på steder som ikke er i nærheten av ansiktet. Kan ta litt på bomull og ha i armhuler f.eks, eller nede på ryggen. Favoritten er Chloe Narcisse. Skal forsøke på en fra Hillary Duff når jeg starter igjen. Må bare finne noe vi takler. Det verste er veldig krydrete saker, som Davidoff Coolwater o.l.

Parfyme og barn opplever jeg ikke hører sammen, og vi har vært aktive for å få en parfymefri barnehage. Det har vi heldigvis.

Sist redigert av Dronningen : 15-08-08 kl 17:56.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.