Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Olabukser i dåp...?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-08, 20:58   #41
myrius
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2008
myrius har et hav av muligheter foran seg
Rødme

Sv: Olabukser i dåp...?

Jeg er ny her og leser dette med interesse. Hvorfor ikke ha mørke pene olabukser i dåp ? Jeg har vært igjennom 4 dåper (mine barn) og deltatt i enda fler.
Hadde noen kommet i møreke pene olabukser og skjorte til hadde jeg ikke tenkt over det i det hele tatt. I mine øyne er de pent kledd. Med 4 barn i huset så kan jeg ikke se nødvendighetet med å kjøpe "stivt" pent tøy som kanskje er forlite til neste anledning.

myrius er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:04   #42
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Dongeri, lett! Møkkete blir det okke som.

Gammel 11-08-08, 21:05   #43
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Koster 98kr for ensfargede mørkeblå bukser på HM. :tips:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:10   #44
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dongeri ... barn skal få lov til å være barn.
Jeg ville nok ikke tatt på dem en flekkete og slitt olabukse, men den du beskriver høres fin ut.

Men nå har dere kanskje allerede vært i dåp?

Gammel 11-08-08, 21:38   #45
Left
Passiv

Standard

Hadde ikke løftet et øyebryn heller, om de var pent kledd med skjorte, en fin genser, jakke etc. Men ville nok valgt en helt ny og fin dongeribukse.

Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:42   #46
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Dåpen er den 24. så jeg leser fortsatt alle svar med interesse Buksene jeg tenker på er helt nye og mørke, og det ser ut til at gutta får bruke dem.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 00:23   #47
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Svarte olabukser? Er det det?
Det kunne jeg nok med nød kledt på en kresen gutt. Men ikke blåe egentlig... tror jeg. Selv om en flott dongerbukse, skjorte og en vest + fin sveis, kan være veldig fint.

Når det er sagt så bruker mann og sønn skjorte, finbukse og slips når vi skal på noe. Bursdag, besøk, et.c. Det handler vel litt om vaner og smak.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 09:42   #48
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns olabukse (sier dere det?) går helt fint til dåp. Syns det er helhetsinntrykket og ikke buksa som teller. Med en fin/tøff genser/skjorte, blir de så fine at. Har en gutt som ikke kan fordra penbukser, hadde jeg tatt på han det ville han sett ut som en tordensky hele barndåpen. Han går i dongeri både i konfirmasjon og på julaften også. Til store anledninger får han selvsagt nye klær og jeg syns han blir fin. En dag vil han nok sikkert ha på seg finklær han også, men inntil da ønsker ikke jeg å ødelegge slike dager med å påtvinge han penbukse.

Gammel 14-08-08, 22:47   #49
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dongeribukse med penskjorte/genser er finklær i mine øyne.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:11   #50
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny dongeribukse, pen skjorte eller genser er absolutt gangbart pentøy hos oss.
tom hos en gamling som meg

Gammel 14-08-08, 23:34   #51
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Jeg syns olabukse (sier dere det?)

Nei jeg sier ikke det. "Olabukse", "tanta", "grine", og en del flere ord er bare sånn "forumgreie" for meg.

Jeg sier dongeri .

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 11:42   #52
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Her sier vi olabukse

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 12:43   #53
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Lurte bare jeg Bestefaren min sa olabukse, men siden har jeg knapt hørt noen si det, før jeg traff damene her på FP

Gammel 15-08-08, 12:45   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:sier jeans:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.