Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva er greia med cherrox?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-08, 01:00   #41
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Fordi goretex ikke duger når man står i vann. Og fordi gummistøvler blir stive uten at det er minusgrader ...
Dessuten liker poden best cherroxer. :lar ungen bestemme, tenke seg til:

Alle mine goretexsko har holdt seg vanntette, selv om vi har stått i vann... Ja, med unntak av 2 par da.. Knakje jeg har vært heldig og fått sko som har stått til garantien?

Hadde barna mine hatt helt rette bein/beinstillinger hadde jeg kanskje vært mer løssluppen på skovalg, men nei.. Og jeg har selv belastningsskader som langt på vei kunne vært unngått ved mer riktig skotøy i barndommen.. :arvelig belasta:

Gammel 15-08-08, 01:03   #42
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har noe med hvor høyt opp de går også da. Jeg har hatt gode goretex-sko som har funket fint, men de tåler ikke vann over der lissekanten begynner særlig lenge. Dessuten synes jeg det er klamt og ekkelt.
Og dermed kjøper jeg det ikke til min sønn.

Gammel 15-08-08, 01:15   #43
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Åh, som jeg elsker RL, hvor de aldri kan enes om de noe, disse ekspertene...
Jeg skal innrømme at jeg har ikke satt meg voldsomt inn i alle modellene av sorel, men de jeg har sett til nå duger ikke i mine øyne.. Ihverfall ikke til min snublefot-skeiv-i-føttene-gutt..

Jeg lurer faktisk på om jeg skal kjøpe spesial sko til mini i år, på en ortopedisk butikk.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 01:19   #44
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Til de av dere som har varme barn; mine bruker goretex om våren og sommeren også, uten å bli plagsomt varme på beina; jeg justerer bare tøymengden under regntøyet/dressen så ikke ungene koker...
Men jeg har jo ikke prøvd alle typer sko med goretex heller, mulig noen er klammere enn andre.. Ihvertfall deilig å bo i et land med såpass stort utvalg av det meste! :tommel opp:

Gammel 15-08-08, 01:41   #45
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe en eller annen cherroxvariant til ungene i år, men helle Sorel støvler.
De er helt geniale. Minsten brukte bare det i fjor og var hverken våt eller kald. Han var veldig fornøyd selv også.

Ellers har jeg aldri opplevd at GoreTex støvler har holdt seg tørre i vått og slapsete føre. Selv ved iherdig impregnering.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 08:32   #46
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer til å holde meg unna cerox så lenge jeg kan. Håper å finne gortex jeg er fornøyd med.

Selv hadde jeg en cerox hatene mamma så jeg gikk alltid i gortex. Huska pappa fikk litt angst når vi var på stranden på høsten for å plukke nøtter og jeg begynte å vasse med skoene på. Men ikke en dråpe kom igjennom.

Jeg legger heller litt ekstra penger i vinterskoene.

Men så er dette min første sko vinter som mamma så det blir spennende å se.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 09:41   #47
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Begge ungene våre foretrekker Viking Thermo-skoene sine foran de vanlige vinterskoene, og de skal jo holde ned til 20 minus.

De holder ikke ned til 20 minus! Blir det kaldere enn noen få minusgrader, må vinterstøvlene på! (Viking reklamerer heller ikke med dét lenger.)

Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 09:55   #48
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her eg bur kan vi telje på fingrane dei dagane det er minusgrader, og det er aldri meir enn to-tre minusgrader på dagtid. Difor er det meir vanleg å ha cherrox enn gore-tex-vintersko.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 11:14   #49
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster har heller aldri hatt cherrox. I vinter brukte hun crocs-støvlene med ullsåler og ullsokker. Skinnsko med ullfõr hvis det var kaldt. Barnehagen har ikke nevnt cherrox med et ord til oss.

Gammel 15-08-08, 11:21   #50
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hannah bruker vanlige gummistøvler nå, når det er forholdsvis mildt. Sen høst/vinter har hun et par vintersko (GoreTex) og mest sannsynlig Viking Cherrox.

Jeg synes vanlig cherrox er "døden", for de er så tunge og ekle å gå i! Har prøvd selv, og det er virkelig ikke godt. Men Viking sine er lettere og mer behagelige. Hannah foretrakk de foran GT skoene i vinter, men brukte det litt om hverandre.

Så klart kan man bruke støvler med ullsåle/ullsokker. Men jeg synes det fort blir tettere/klammere enn Viking cherrox, fordi det krever tykkere ullsokker for å holde varmen. I GT sko og V.Cherrox bruker Hannah kun sokker type Ulvang.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:00   #51
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Cherroxene kan vel også fylles med vann vil jeg tro. Vi har tre par støvler stående i barnehagen. Legger vi til tre par ullsokker har vi, ut fra det jeg kan se, altså ull-cherrox.

Jo så klart. Det jeg mente var at 1 par sko/støvler sjelden er nok. Vi har flere sett regntøy også. Utrolig hva de klarer med en dam.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:07   #52
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cherrox har vi aldri hatt, men lignende vinterstøvler + Viking Thermo har vi brukt. Forskjellen på det og vanlige gummistøvler er at vanlige gummistøvler ikke har samme barrieren mot snøslapset som det litt tykkere støvler har. Viking Thermo bruker vi når det er 0-minus fem. Fra minus fem og til minus 20 bruker vi andre typer vintersko. I iskaldt vintervær synes jeg Kamik og andre med reflekterende innleggssokk fungerer best. Goretex har vi hatt, men jeg er ikke imponert. Goretexsko blir våte i slaps og de modellene vi har prøvd har blitt for kalde til iskaldt vær.
Crocsstøvler bruker vi fra ca. 0 grader og varmere.

Jeg har forsøkt cherrox til meg selv en gang jeg lånte og jeg har prøvd gummistøvler i snøslaps og jeg hadde foretrukket cherroxer med ullsokker framfor gummistøvler med ullsokker på grunn av den tykkere barrieren ut mot snøslapset.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:12   #53
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Utrolig hva de klarer med en dam.

Ja det er ganske vann (!) vittig. I forgårs kom han hjem med tre par våte sko/støvler. I tillegg tre par våte bukser, fire våte gensere og tre par våte sokker.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:22   #54
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hannah sine støvler er forresten en del tyngre en V Thermo.

Gammel 15-08-08, 18:24   #55
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke så bekymret for tyngden som jeg er for at han skal bli klam. Han kan ikke gå i gummistøvler en hel dag, og jeg tviler på at han kan det med cherrox. Altså blir det eventuelt gummistøvler med ull de dagene han klarer å våte ut goretexskoene hans.

(Tok en test av GT-skoene hans i dag. Lot de stå i vann i en time. De var fortsatt tørre. Problemet er vel når vannet kommer inn ovenfra.)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:38   #56
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Må si jeg sjelden har opplevd H klam i Viking Thermo. Ikke det at jeg har tenkt så mye over det, men når jeg tenker over det nå. Jeg tok de frem isted, for å sjekke str ... Hannah ble overlykkelig

Men om de skal gå tur og sånn så synes jeg GT sko er best.
En del av de Sorelskoene er også litt tunge å drasse på for barn under 3 iallefall.

Gammel 15-08-08, 18:40   #57
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor selger de Sorel hen? Og har de store str. og litt tøffe til gutter på 10 år?

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:42   #58
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri opplevd at Goretex-støvlene har blitt våte oppi, og ser derfor ikke noe poeng i cherrox. Jeg impregnerer dem med jevne mellomrom, og Glitterbarnet holder seg tørr og varm.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:42   #59
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruker ikke cherrox i barnehagen, enten GoreTex-sko, eller Muck Boots. Har gummistøvler i reserve, men de brukes meget sjelden der. MB holder ned til 15 minus, og brukes mye når det regner eller er våt snø. Her er det kalde vintre med mest tørr snø, men de holder godt på varmen likevel.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:43   #60
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Har heller ikke opplevd at Hannah har blitt bløt oppi?
:gode strikk:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.