Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Å skrive med store bokstaver

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-08, 17:33   #1
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Å skrive med store bokstaver

Hva skal til for at du gjør det? Jeg har noen venninner som enten skriver hele mailen i store bokstaver, eller har ord med store bokstaver i minst annenhver setning. Jeg må innrømme at jeg blir litt sliten av å lese det, og får litt dramaqueenfordommer. Slutt å rop så jævlig liksom.

Hyyyl, jeg hadde jo skrevet overskriften i store bokstaver men så ble de plutselig små? Nå ser det jo kjempedumt ut, siden å'en er liten. Noen som sa dramaqueen?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 17:44   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: å skrive med store bokstaver

Det gjør jeg aldri. Det hørtes da veldig slitsomt ut.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:03   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør det av og til når jeg vi "si" noe høyt, eller NÅR CAPSLOCK`EN HAR HENGT SEG OPP OG JEG HAR SKREVET OG POSTET FØR JEG OPPDAGER DET. dA ER DET IKKE ALLTID JEG GIDDER Å REDIGERE. :LAT:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:41   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skrive med store bokstaver

Som du ser så får man ikke rope i overskriftene her. Det speiler vel min mening. Jeg blir sliten og frustrert av å lese slikt og lar heller være. Hadde en venninne som jeg måtte be om å endre på sms vanene sine, for jeg ble rett og slett sur av måten hun skrev på med alle de store bokstavene og utropstegnene.

Gammel 15-08-08, 18:53   #5
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ei venninne som kun bruker små bokstaver i sine smsèr. Hun bruker heller ingen tegn, samt at hun gjerne forkorter setningene. Det er slitsomt det! Skjønner ofte ikke bæret av hva hun mener.

Gammel 15-08-08, 18:53   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Å skrive med store bokstaver

Jeg blir grinete av slik roping.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 19:47   #7
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Som du ser så får man ikke rope i overskriftene her.

Jamenatte det passet jo så bra og sånn nå. :sutrete og furten:

Gammel 15-08-08, 19:50   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres slitsomt ut. Jeg bruker av og til store bokstaver i et helt ord, feks. i stedet for å utheve ordet jeg vil ha litt ekstra fokus på. Men jeg prøver å ikke gjøre det for mye, og jeg får vondt i hodet av hele innlegg skrevet med store bokstaver.

Gammel 15-08-08, 20:13   #9
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg bruker av og til store bokstaver i et helt ord, feks. i stedet for å utheve ordet jeg vil ha litt ekstra fokus på.

Dette er også litt irriterende. Jeg tror ikke man er klar over selv hvor innmari ropende det ser ut for andre som ikke hører toneleie. Jeg er mer for å skrive "forferdelig mye" enn "MYE". Det siste blir litt liksom, atte, HALLO, MYE liksom. Men nå er jo du så søt ellers så jeg tror ikke du er dramaqueen altså. :smisker meg bort igjen:

Gammel 15-08-08, 22:38   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Dette er også litt irriterende. Jeg tror ikke man er klar over selv hvor innmari ropende det ser ut for andre som ikke hører toneleie. Jeg er mer for å skrive "forferdelig mye" enn "MYE". Det siste blir litt liksom, atte, HALLO, MYE liksom. Men nå er jo du så søt ellers så jeg tror ikke du er dramaqueen altså. :smisker meg bort igjen:

Jeg har tenkt litt på om det kanskje ER () litt irriterende, så jeg tror jeg skal slutte med det. Men jeg har altså blitt flinkere til å bruke feks. fet eller kursiv i stedet for å rope, for tenk.

Gammel 15-08-08, 22:43   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres slitsomt ut. Jeg bruker av og til store bokstaver i et helt ord, feks. i stedet for å utheve ordet jeg vil ha litt ekstra fokus på. Men jeg prøver å ikke gjøre det for mye, og jeg får vondt i hodet av hele innlegg skrevet med store bokstaver.

HALLO!!!!???? Det går vel ikke AN å være SÅ voldsomt KRITISK vel?????????????? Det er vel ikke det MINSTE slitsomt å lese tekst som et skrevet med FØLELSE. Vi MÅ jo få kommunisere AKKURAT hva vi FØLER når vi skriver????????????????????? AKkurat nå er jeg KJEMPE (!!!!!!!!!!!!) SINT altså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Og smileyer er til for å overBRUKES!!!!!!!!!!!!!!)

Gammel 15-08-08, 22:44   #12
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det er forferdelig å lese! Hater virkelig når noen skriver med store bokstaver, særlig hvis det er mange utropstegn og spørsmålstegn også. Kunne aldri funnet på å skrive en hel mail med store bokstaver, uansett hvor sinna jeg hadde vært .

Gammel 15-08-08, 22:44   #13
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør som Iset. Og jeg driter i hva andre synes om det.

Gammel 15-08-08, 23:21   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

HALLO!!!!???? Det går vel ikke AN å være SÅ voldsomt KRITISK vel?????????????? Det er vel ikke det MINSTE slitsomt å lese tekst som et skrevet med FØLELSE. Vi MÅ jo få kommunisere AKKURAT hva vi FØLER når vi skriver????????????????????? AKkurat nå er jeg KJEMPE (!!!!!!!!!!!!) SINT altså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Og smileyer er til for å overBRUKES!!!!!!!!!!!!!!)

Hehe, du er nå søt.

Gammel 15-08-08, 23:26   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Bruker ikke skrive med store bokstaver.

Unntaket er om jeg feks i en mail skal sitere en kort setning. Da kan jeg skrive denne med store bokstaver, bare for å markere teksten liksom.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 00:06   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender jeg føler for å rope litt. Vanligvis bruker jeg kursiv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 00:10   #17
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Jeg har tenkt litt på om det kanskje ER () litt irriterende, så jeg tror jeg skal slutte med det. Men jeg har altså blitt flinkere til å bruke feks. fet eller kursiv i stedet for å rope, for tenk.

Så søt du er. Kursiv er mye bedre.

Gammel 16-08-08, 00:12   #18
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Bruker ikke skrive med store bokstaver.

Unntaket er om jeg feks i en mail skal sitere en kort setning. Da kan jeg skrive denne med store bokstaver, bare for å markere teksten liksom.

Hvorfor ikke skrive det i kursiv? Jeg synes faktisk det markerer mye bedre.

Gammel 16-08-08, 00:26   #19
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hvorfor ikke skrive det i kursiv? Jeg synes faktisk det markerer mye bedre.

Ja, det er sant.

Er ikke ofte jeg siterer ropende altså. Er vel mest i mailer til min kjære det, når han er på jobb.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 09:14   #20
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker av og til store bokstaver i et helt ord, feks. i stedet for å utheve ordet jeg vil ha litt ekstra fokus på. Men jeg prøver å ikke gjøre det for mye, og jeg får vondt i hodet av hele innlegg skrevet med store bokstaver.

Signerer denne, slik gjør jeg det også.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
slitsom dm

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.