Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?
Ingenting - jeg lar bildet stå med tag. 28 37,33%
Fjerner tag og lar bildet stå 23 30,67%
Fjerner tag og gir beskjed til vedkommende om hvorfor/ber dem eventuelt fjerne bildet. 15 20,00%
Er ikke på facebook - dustepoll. 9 12,00%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-08, 14:42   #21
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?

Det ligger pr.nå ingen bilder av meg på Facebook. De få jeg har på min venneliste vet at det et uønsket fra min side.

Gammel 18-08-08, 14:43   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenting om bildet er greit nok, men jeg blir litt irritert på folk som legger ut bilder av andre uten å spørre, jeg spør alltid først. Med mindre det er veldig nære venninners barn og jeg vet hvordan de selv ser på det (jeg vet feks. at Ms.Lee synes det er greit at jeg legger ut et bilde av min og hennes sønn på).

Gammel 18-08-08, 14:43   #23
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har ikke falt noen inn å legge ut bilde av meg enda.

Gammel 18-08-08, 14:45   #24
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemte forresten ikke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 14:46   #25
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Stemte forresten ikke.

Jeg stemte hva jeg ville gjort om det skjedde.

Gammel 18-08-08, 14:49   #26
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg stemte hva jeg ville gjort om det skjedde.

Ja men det er alt ettersom, sånn jeg ser det da.
Er det bilder jeg ikke "kan stå for".. skikkelige fyllebilder feks, så ber jeg om å få det fjernet. Et bilde jeg bare ser ut som miss Piggy el kan jeg fjerne taggen på.

De bildene som yter meg rettferd lar jeg stå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 14:50   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har lyst til å legge til at jeg var på en tilstelning for litt siden hvor folk knipset som gale. Også mennesker som jeg ikke har som venn på Facebook (de har allikevel sikkert en del av mine kjente på lista si), men som jeg godt kan tenke meg legger ut bilder i mengder. Så lenge jeg ikke har de som venner, så får jeg heller ikke kontrollert eller gitt en tilbakemelding dersom de faktisk legger ut bilde av meg. Jeg synes faktisk at det er skikkelig ubehagelig å tenke på.

Gammel 18-08-08, 14:54   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte "Ingenting", men det er jo selvsagt fordi de bildene av meg som så langt er lagt ut er helt OK. Jeg antar at spørsmålet var ment generelt, og ikke om "graverende" bilder?

Gammel 18-08-08, 14:57   #29
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Hvis noen hadde gjort det, tror jeg faktisk jeg hadde blitt grinete for ikke blitt spurt først.
Jeg er særdeles lite fotogen og hater å se bilder av meg selv.
Skolebilder tatt for 100 år siden er greit.

Så jeg tror jeg hadde bedt vedkommende om å fjerne bildet : sær:
Jeg hadde ihvertfall fjerne taggen.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Samme her. Jeg synes det er en selvfølge å spørre folk om lov før man legger bilder ut på nett.

Det er dessverre ikke en selvfølge for alle. Jeg kjenner ei som ikke engang var registrert på Facebook, men en slektning hadde lagt ut bilder av henne etter en tur de hadde vært på. Med fullt navn. Det synes jeg er skikkelig dårlig gjort. (Det var en høyst privat tur med bare 5-6 deltakere, ikke et offentlig arrangement).

Jeg tror ikke det ligger noen bilder av meg, for hvis noen tagger meg får jeg vel beskjed?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 15:04   #30
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Jeg fjerner som regel tagen og lar bildet stå.

De bildene som jeg selv legger ut er kun synlige for mine venner pga innstillingene mine på FB. Om det søkes på navnet mitt finner man ingenting pga skjult profil. Veldig greit synes jeg, føler jeg har litt mer kontroll da

Gammel 18-08-08, 15:11   #31
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg svarte "Ingenting", men det er jo selvsagt fordi de bildene av meg som så langt er lagt ut er helt OK. Jeg antar at spørsmålet var ment generelt, og ikke om "graverende" bilder?

Jepp, jf innlegg #5.

Jeg synes også det er rart å ikke spørre først - jeg har måttet "oppdra" et par kolleger der..

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 15:18   #32
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lar dem stort sett stå. Men er ikke veldig plaget av dette. Fant forresten ut en ting for litt siden, nemlig at dersom noen jeg har som venn kommenterer på et bilde i noen som jeg ikke har som venn sitt album, så kan jeg se både det aktuelle bildet og de andre bildene i det albumet. Og det selv om jeg altså ikke kommer inn på profilen til vedkommende. Skal det være sånn?

Gammel 18-08-08, 15:19   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer alt an på settingene dine venners venner har på privacy og photo album.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 15:21   #34
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ikke lengre på FB, men hadde blitt direkte grinete om det hadde blitt lagt ut bilder av meg og barna uten min godkjennelse.

Barnehage og skole har f.eks ikke lov å legge ut bilder av mine barn. :krisemaksimerer:

Gammel 18-08-08, 17:25   #35
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg visste heller ikke at det var mulig å fjerne tagen.
Så jeg har bare latt det være.

Gammel 18-08-08, 17:28   #36
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt tagget med to bilder av en elev. Det var fra 10. klasseavslutning. Greit nok, men jeg har ikke lyst på så mange bilder av meg der. Jeg har strenge innstillinger så bilder kan bare bli sett av de som er vennene mine.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 17:29   #37
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har heller ikke lagt ut noen bilder av meg der, da.
Det er det andre som har gjort etter treff o.l.

Gammel 18-08-08, 17:31   #38
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner et alternativ som sier
-det spørs hva slags bilde det er!

Gammel 18-08-08, 17:36   #39
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror ikke jeg er tagget på Facebook overhodet, men jeg vet at en barndomsvenn har lagt ut bilde av meg fra vi var ca seks år. Der er jeg jo rimelig ugjenkjennelig, så det gjorde meg ingenting. Ellers er jeg sånn passe paranoid og stemte derfor på å fjerne taggen og si fra til vedkommende/fjerne bildet. Men det kommer jo helt an på hva slags bilde det er, så dette er egentlig litt vanskelig å svare på.

Og selv om det skulle være et uskyldig/nøytralt bilde, hadde jeg nok reagert ganske krafttig hvis noen hadde lagt ut bilde av meg der jeg var gjenkjennelig uten å spørre meg først.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 18:03   #40
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fjerner taggen og ber dem som regel fjerne bildet. Med mindre det er et usedvanlig pent og pyntelig bilde, da kan jeg heller la det stå. Jeg liker ikke at kreti og pleti skal se bilder av meg, særlig om det er et av de sedvanlige bildene hvor håret står til værs, munnen henger åpen på ekte paddevis og øynene går i alle retninger.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.