|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook? | |||
| Ingenting - jeg lar bildet stå med tag. |
|
28 | 37,33% |
| Fjerner tag og lar bildet stå |
|
23 | 30,67% |
| Fjerner tag og gir beskjed til vedkommende om hvorfor/ber dem eventuelt fjerne bildet. |
|
15 | 20,00% |
| Er ikke på facebook - dustepoll. |
|
9 | 12,00% |
| Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Det ligger pr.nå ingen bilder av meg på Facebook. De få jeg har på min venneliste vet at det et uønsket fra min side.
|
|
|
#22 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Ingenting om bildet er greit nok, men jeg blir litt irritert på folk som legger ut bilder av andre uten å spørre, jeg spør alltid først. Med mindre det er veldig nære venninners barn og jeg vet hvordan de selv ser på det (jeg vet feks. at Ms.Lee synes det er greit at jeg legger ut et bilde av min og hennes sønn på).
|
|
|
#23 |
|
Live and let live
|
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Det har ikke falt noen inn å legge ut bilde av meg enda.
|
|
|
#25 |
|
Live and let live
|
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?
Jeg stemte hva jeg ville gjort om det skjedde.
|
|
|
#26 |
|
Pauset
|
Ja men det er alt ettersom, sånn jeg ser det da. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Har lyst til å legge til at jeg var på en tilstelning for litt siden hvor folk knipset som gale. Også mennesker som jeg ikke har som venn på Facebook (de har allikevel sikkert en del av mine kjente på lista si), men som jeg godt kan tenke meg legger ut bilder i mengder. Så lenge jeg ikke har de som venner, så får jeg heller ikke kontrollert eller gitt en tilbakemelding dersom de faktisk legger ut bilde av meg. Jeg synes faktisk at det er skikkelig ubehagelig å tenke på.
|
|
|
#28 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Jeg svarte "Ingenting", men det er jo selvsagt fordi de bildene av meg som så langt er lagt ut er helt OK. Jeg antar at spørsmålet var ment generelt, og ikke om "graverende" bilder?
|
|
|
#29 |
|
heimføing
|
Det er dessverre ikke en selvfølge for alle. Jeg kjenner ei som ikke engang var registrert på Facebook, men en slektning hadde lagt ut bilder av henne etter en tur de hadde vært på. Med fullt navn. Det synes jeg er skikkelig dårlig gjort. (Det var en høyst privat tur med bare 5-6 deltakere, ikke et offentlig arrangement). |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Jeg fjerner som regel tagen og lar bildet stå.
|
|
|
#31 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, jf innlegg #5.
|
|
|
|
#32 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Jeg lar dem stort sett stå. Men er ikke veldig plaget av dette. Fant forresten ut en ting for litt siden, nemlig at dersom noen jeg har som venn kommenterer på et bilde i noen som jeg ikke har som venn sitt album, så kan jeg se både det aktuelle bildet og de andre bildene i det albumet. Og det selv om jeg altså ikke kommer inn på profilen til vedkommende.
|
|
|
#34 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Jeg er ikke lengre på FB, men hadde blitt direkte grinete om det hadde blitt lagt ut bilder av meg og barna uten min godkjennelse.
|
|
|
#35 |
|
Expired
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Jeg visste heller ikke at det var mulig å fjerne tagen.
|
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Jeg har blitt tagget med to bilder av en elev. Det var fra 10. klasseavslutning. Greit nok, men jeg har ikke lyst på så mange bilder av meg der. Jeg har strenge innstillinger så bilder kan bare bli sett av de som er vennene mine. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Expired
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Jeg har heller ikke lagt ut noen bilder av meg der, da.
|
|
|
|
#38 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Jeg savner et alternativ som sier
|
|
|
#39 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Jeg tror ikke jeg er tagget på Facebook overhodet, men jeg vet at en barndomsvenn har lagt ut bilde av meg fra vi var ca seks år. Der er jeg jo rimelig ugjenkjennelig, så det gjorde meg ingenting. Ellers er jeg sånn passe paranoid og stemte derfor på å fjerne taggen og si fra til vedkommende/fjerne bildet. Men det kommer jo helt an på hva slags bilde det er, så dette er egentlig litt vanskelig å svare på. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?Jeg fjerner taggen og ber dem som regel fjerne bildet. Med mindre det er et usedvanlig pent og pyntelig bilde, da kan jeg heller la det stå. Jeg liker ikke at kreti og pleti skal se bilder av meg, særlig om det er et av de sedvanlige bildene hvor håret står til værs, munnen henger åpen på ekte paddevis og øynene går i alle retninger.
|
|
![]() |
|
|