Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mellomnavn ... Hjelp

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-08, 13:46   #1
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Mellomnavn ... Hjelp

Hva er fint som mellomnavn til Amalie?

Det skal være et navn etter Amalie, mannen vil ikke ha et navn før, selv om jeg syns Ida Amalie kunne vært fint.

Når det skal være et nr. 2 navn syns jeg det skal være "tungt" som Amalie Ingeborg , mens han vil han noe lett som Amalie Sofie....

Hjelp! Har dere noen gode forslag?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 13:50   #2
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mellomnavn...HJELP

Amalie - Helene, Marie, Kristine.

Gammel 18-08-08, 14:17   #3
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

I utgangspunktet er jeg ikke helt for dobbeltnavn, men den diskusjonen hører jo ikke hjemme her. Jeg synes jeg som deg at et navn etter Amalie (som står godt/best på egne ben og er "tungt" nok i seg selv) blir vanskelig.

Amalie Rebekka?
Amalie Regine?

Vet ikke helt - synes det ble tungt uansett - også med de navnene foreslått over her... Men skal det brukes til "hverdags"?

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 14:24   #4
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns nok også det står best alene.
Vanskelig å finne noe som ikke blir fort tungt å si.

Amalie Kristine
Amalie Louise
Amalie Meline
Amalie Celine
Amalie Lu

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 14:54   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg melder meg inn i gjengen av de som mener at mellomnavn ikke egentlig er nødvendig. Særlig ikke når det er et såpass omfattende navn som Amalie.

Bare sånn til info er vel Marie og Sofie de vanligste nr2-navnene for tiden.

Gammel 18-08-08, 15:05   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Amalie står finest alene. Jeg har skjønt at det er populært med to omtrent like lange fornavn nå, men synes det høres ut som om man ikke har greid å bestemme seg for hvilken navn barnet skulle få.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 15:13   #7
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns Ida Amalie var kjempeflott jeg. Ellers likte jeg også godt Amalie Kristine. Syns også Amalie er veldig fint alene.

Gammel 18-08-08, 15:47   #8
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mellomnavn ... Hjelp

Takk for forslag.

Nei det skal ikke brukes til hverdags. Men både storebror, pappa og mamma har mellomnavn så det blir litt rart for vesla å ikke ha.

Lu? Hva betyr det?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 16:59   #9
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns også Amalie står best alene, men dersom dere absolutt vil ha et "stumt" mellomnavn ville jeg gått for et "lett" navn á la Marie, Sofie, Regine, Kristin(e)...

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 17:09   #10
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En på jobben har en jente som heter Amalie Lovise. Det synes jeg er pent.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 19:16   #11
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Var et vanskelig navn å sette noe bak til.
Amalie Lovise var jo fint, men jeg ville skrevet det Louise da.

Lignende problem hadde vi med Lillesøster.
Ville oppkalle henne etter oldemor, og ha det navnet bak.
Fant ingenting som passet foran, så vi endte opp med å ha det navnet først og et navn etterpå.
Siste navnet bruker vi til hverdags. 2 av de ansatte i barnehagen bruker hele navnet, det syns jeg er flott.
De to andre bruker kun det siste, de blir vel påvirket av oss siden vi kun bruker det siste.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 19:17   #12
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ei i nærmiljøet her heter Sunniva Amalie, synes det også er fint jeg

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 19:26   #13
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmmm. Amalie står best alene, så jeg lurer på om det MÅ være Amalie.

Ida Amalie var dog fint!

Gammel 19-08-08, 13:08   #14
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Første jeg tenkte på var faktisk Amalie Sofie...
Så jeg er enig med mannen din.

Gammel 19-08-08, 14:48   #15
tiril
Passiv

Standard

Thea Amalie.

Men sidan Amalie skal vere først: Amalie Mari,Amalie Constanse,Amalie Kristense.

Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 14:49   #16
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Var et vanskelig navn å sette noe bak til.
Amalie Lovise var jo fint, men jeg ville skrevet det Louise da.

Lignende problem hadde vi med Lillesøster.
Ville oppkalle henne etter oldemor, og ha det navnet bak.
Fant ingenting som passet foran, så vi endte opp med å ha det navnet først og et navn etterpå.
Siste navnet bruker vi til hverdags. 2 av de ansatte i barnehagen bruker hele navnet, det syns jeg er flott.
De to andre bruker kun det siste, de blir vel påvirket av oss siden vi kun bruker det siste.

Signere på Amalie Louise.

Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 14:58   #17
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg føler for å flisespikke litt. Det er ikke mellomnavn det spørres om her. Her er det snakk om et andre fornavn. Et fornavn kan ikke brukes som mellomnavn. Et mellomnavn er som regel et etternavn, f.eks. mors pikenavn. Mors eller fars fornavn pluss endelsen -datter eller -sønn er også lov å bruke som mellomnavn.

Ellers har jeg et knakende godt forslag til et andre fornavn som passer til Amalie, men det sier jeg ikke.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 16:27   #18
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Amalie Linnea
Amalie Ulrikke
Amalie Mathilde
Amalie Sofie
Amalie Eline
Amalie Johanne
Amalie Marie
Amalie Tomine
Amalie Elisabeth
Amalie Helene

Ingrid Amalie
Frøya Amalie
Sigrid Amalie
Helle Amalie
Ella Amalie
Vilde Amalie
Tuva Amalie
Rakel Amalie
Dina Amalie
Ingvild Amalie.

Amalie Linnea synes jeg var så fint.

Gammel 19-08-08, 18:30   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Amalie er et nydelig navn, og at det står best alene. Ida Amalie syns jeg oså klinger godt.

Jeg tror ikke jeg klarer å finne en kombinasjon med Amalie som første og så et annet navn jeg syns klinger godt...

Gammel 19-08-08, 18:41   #20
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Slår et slag for Kristine som andrenavn

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.