Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du for røykeforbud i bil med barn i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for røkeforbud i bil med barn som passasjerer?
Ja 128 90,14%
Nei 4 2,82%
Det burde holde med holdningskampanjer 10 7,04%
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 10:07   #10
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Mja ... Det jeg tenker på er om det er noe poeng - overhode - å vedta lover som man ikke greier å følge opp. Jeg sammenligner dette med barneoppdragelse hvor forskjellen mellom en konsekvens og en trussel er om ting faktisk skjer. "Du får ikke se barneTV hvis du ikke slutter å grise med maten.", er da bare tull å si hvis man lar barnet få se barneTV hvis h*n bare fortsetter å grise?

Lovverket er ikke tenkt til å endre folks holdninger og moral. Det er tenkt å avspeile folks holdninger og moral og sette konsekvenser for de som ikke overholder reglene. Et rettsystem uten straff er ikke et rettsystem, men noe helt annet. (Det kan sikkert være OK det også, men det er altså ikke et rettsystem.)

Helt enig. Folk får ikke respekt for lover som ikke får konsekvens når man bryter de. Har levd så lenge at jeg har sett denne diskusjonen mange ganger før. Noen politiske partier har vært mer ivrige på å vedta lover enn andre. Det ble litt voldsomt sist de sosialistiske regjerte. De har en tendens til å vedta lover for det meste. Bra det, men jeg tror det må mer til.

Det er som i et klasserom. Bedre med få og enkle regler. Heller jobbe med holdninger og verdier utenom. For mange regler uten konsekvens hjelper ikke.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.