|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg har ingen problemer med å irettesette barna i offentlighet, men det har da alt med hvordan man gjør det å gjøre. Å sette seg ned på huk mens man forklarer hvorfor det ikke er noen strålende idé å hoppe i hvite sofaer med gummistøvler er ikke å traumatisere barna, lissom. Derimot kan det være rimelig kjipt når de senere oppdager at sånn oppførsel blir "frowned upon". |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?
My point exactly.
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg tror jeg er forutsigbar og trygg, og gir barna mine en forutsigbar hverdag. Jeg vet at storesøster synes at jeg kan være masete om f.eks. håndvask, legge ting på plass etc., og det kommer jeg til å fortsette med til hun kommer på det av seg selv. Jeg er for det meste svært tålmodig, med noen unntak - pappaen måtte lære henne å sykle. Der ble jeg bare irritert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åh, da så! |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Ikke på langt nær så god som jeg skulle ønske, dessverre. |
![]() |
![]() |
#66 |
frakoblet
|
Vel, det kommer helt an på hvordan det blir gjort. Det går an å trekke barnet litt til side, eller ta det sånn at bare barnet hører det og rekker å ta seg sammen. Eller man kan skrike og brøle og lage en scene sånn som nabodamen min gjør.
![]() |
#67 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Ikke verdens mest tålmodige, men omtenksom, snill og rettferdig. Kan være flink til å leke med dem, men er best på lesing og synging.
![]() |
#68 |
Epikur
|
Ja, det er vel bedre å bruke en slik på barna:
det er da ikke nødvendigvis galt, så lenge de hører at dere blir venner igjen også. Noe av det mest negative min sjels elskede har fra sin barndom. Foreldrene hans skulle liksom ikke krangle så noen hørte det. Stemningen blir IKKE bra når to går og mumler mellom sammenbitte tenner og later som alt er greit, når alt tydeligvis IKKE er greit. Å ta ting mye senere er ikke alltid så smart. I tillegg har han slitt med å lære hvordan man tar en konflikt, hvordan man går gjennom og kommer ut av en konflikt. Man lærer jo ingenting om en konfliktprosess når man skal late som om alt er greit.
![]() |
#69 |
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Det aner meg at ungene kommer til å synes at det er hysterisk morsomt hvis jeg setter på meg en klovnenese, og at de da vil forske videre på hva slags oppførsel som fører til den festlige reaksjonen fra mor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Epikur
|
Nå, ja. Men ikke når de er ti.
![]() |
#72 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er vennlig, kjærlig og omsorgsfull. Jeg er engasjert og er flink til å gjøre det koselig. Det siste har jeg med meg hjemmefra, og det er noe jeg virkelig vil føre videre; det å ha det koselig, gjøre litt ut av ting. Ikke bare slenge oss nedpå med en skive, men tenne lys, gjerne tulle oss inn i et teppe, lage kakao osv. Jeg er leken, og er flink til å finne på ting. (Noe jeg må, ettersom Mathias ikke går i barnehage enda)
![]() |
![]() |
#73 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Det høres kjent ut! Jeg måtte i samme alderen ro båten i land, klatre på taket med branntau rundt magen (fire etasjer!)osv. Husker og et par ganger hvor jeg måtte knyte slipsknuter rundt alle bordbeina i stua før jeg fikk lørdagsgodt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Faren min sa: tror du at du kan ta fjøset alene? Jeg sa: Jo, det kan jeg sikkert. Faren min: Flott. Jeg har andre ting å gjøre, vi snakkes!
![]() |
#76 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Trøtt |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg prøver å være god nok, og det er jeg nok også. Det viktigste for meg er at ungene skal lære empati og at de skal ha gode sosiale relasjoner...Ellers er jentene mine ganske ulike og jeg er nok til dels litt ulik i min behandling av hver, prøver å støtte opp om detsom er speielt hos hver enkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Vel, etter en total meltdown på butikken i går, der mor var varm og poden hadde minus i blodsukker ... Så kjenner jeg at det er best at jeg venter noen dager med å svare her.
![]() |
#79 |
Tankefull
|
Kjenner meg igjen der ja.
![]() |
#80 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg korrigerer mye, jeg, altså. For mye, antagelig. Det er veldig viktig for meg at barna mine lærer sosiale koder, og Sneipen er så aktiv og full av spillopper at han kan virke temmelig overveldende på andre barn.
![]() |
|
|