Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

OTH-en punkterte

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 21:58   #21
lowrider
Velger å ignorere idioter

lowrider sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
lowrider bør skjerpe seg
Standard

Sv: OTHen punkterte

Ha med reservehjul ala landrover

Gammel 20-08-08, 22:07   #22
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må nok innom en butikk å få meg ny slange til å ha liggende, tror jeg. Men nå er det i hvertfall lappet slik at det holder en stund til. Så får jeg ha et par slanger liggende i nødstilfeller.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 22:47   #23
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Er det så vanlig at OTHen punkterer altså?

:Bank i bordet og alt det der:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 23:08   #24
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har trillet mye i løpet av snart 6 år og har aldri punktert.

Venninnen min har punktert på samme hjul 4 ganger, og byttet slange hver gang. Mannen på sykkelbutikken mente at felgene var dårlige, slik at det var ujevnheter og skarpheter på de slik at det var derfor hun punkterte hele tiden.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 01:19   #25
lowrider
Velger å ignorere idioter

lowrider sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
lowrider bør skjerpe seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Jeg har trillet mye i løpet av snart 6 år og har aldri punktert.

Venninnen min har punktert på samme hjul 4 ganger, og byttet slange hver gang. Mannen på sykkelbutikken mente at felgene var dårlige, slik at det var ujevnheter og skarpheter på de slik at det var derfor hun punkterte hele tiden.

Da er det jo bare å ta med hjulet til der en kjøpte vogna, å reklamere. Felger skal ikke være slik, uansett

Gammel 21-08-08, 10:23   #26
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Hjul kan kjøpes fra forhandler. Jeg betalte 250 kr på Fru Lyng. Ellers koster en ny slange på Biltema rundt 50 lappen.

Gammel 21-08-08, 10:26   #27
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har nå bestemt meg for å skaffe en fancy liten sort vesketingsak, en liten minisykkelpumpe, og en ekstra slange, som bare skal få ligge i vogna. Da har jeg det jeg trenger om uhellet skulle være ute. Sånn i stedet for reservedekk, liksom.

Gammel 21-08-08, 13:56   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God idé. Jeg kan også anbefale en sånn liten plastdings som gjør det atskillig lettere å få av dekket, fås også på sykkelbutikk. Jeg kaller den bare banneforbygger.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 14:43   #29
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Jeg brukte håndtaket på en gaffel i går. Men det ble en del banning like vel.

Gammel 21-08-08, 14:51   #30
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Ikke noe problem å lappe. Det har vi gjort.

Vi trodde nemlig vi hadde eksplosjon i gangen! Så viste det seg bare at mannen hadde vært litt for ivrig på pumping av luft i dekkene... Den sprakk. Men for en lyd!! Trodde nesten det var skuddveksling på utsiden jeg.

Gammel 21-08-08, 14:54   #31
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Jeg hørte ingen lyd, så de må ha vært noe som har stukket hull. Da jeg kom til Tau (hvor jeg skulle møte mannen) så pumpet jeg luft i dekket på bensinstasjonen, slik at jeg hadde litt å gå på. Jeg fikk ikke gått mer enn hundre meter før det var flatt igjen.

Men nå er det i hvertfall lappet, og mannen tok dekket med seg for å pumpe det opp. Har ikke pumpe, så han må innom bensinstasjonen.

Gammel 21-08-08, 15:10   #32
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Pass på at det er riktig trykk i hjulet også, det står vel noen anbefalinger på dekket tipper jeg.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 15:42   #33
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

20 psi.

Gammel 21-08-08, 16:20   #34
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Ved lapping er det greit å pumpe opp slangen til den har omtrent samme størrelse som (innsiden av) dekket. Da vil ikke lappen strekke seg når man senere pumper fullt trykk i dekket, og slangen rundt lappen blir ikke svekket av strekkreftene.

Gammel 21-08-08, 16:35   #35
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Litt sent å komme med det nå. Jeg lappet jo i går kveld.

Jaja, jeg klinte i hvertfall på nok sånn gummisementgreie. Kjøper meg en ekstra slange når vi skal til Kvadrat i morgen. Biltema ligger jo like ved siden av. Tilfelle jeg ikke har gjort god nok jobb. Har aldri lappet et dekk i mitt liv før, så det skal bli spennende å se om det holder. Fant utav det helt selv. :handy:

Gammel 21-08-08, 16:40   #36
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan forresten anbefale å ha et dekk liggende sammen med en ekstra slange. Dekk koster ikke allverden på XXl, biltema el likn. :har slitt ut dekk på vogna:

Gammel 21-08-08, 17:02   #37
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går antagelig helt fint å lappe det. Du skal ha en 12" slange med bilventil :informerer:, om du skal kjøpe ny slange.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 17:31   #38
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Nå fikk mannen pumpet det opp, men det ser ut til at det lekker. Er mye "slappere" nå enn det var for en time siden. Må nok bare krype til korset å kjøpe nytt dekk, ja.

Gammel 21-08-08, 17:50   #39
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Nå fikk mannen pumpet det opp, men det ser ut til at det lekker. Er mye "slappere" nå enn det var for en time siden. Må nok bare krype til korset å kjøpe nytt dekk, ja.

Neida.

Slange ut, pump opp, hold under vann og finn hullet (der boblene kommer ut, hint hint). Det er nesten helt sikkert der den gamle lappen er - enten fordi den har strekt seg, eller fordi du hadde på for mye gummisement. Eventuelt kan det være fordi årsaken til den første punkteringen fortsatt sitter i dekket (glasskår, skrue, hva som helst).

Pell av den gamle lappen, tørk vannet av slangen, rubb opp gummien med sandpapir og ha på et tynt lag med lim. Vent til limet ikke er klebrig lenger, og ha på en ny lapp (slangen er fortsatt pumpet opp, hva?). Trykk og gni lappen godt fast, særlig langs kanten.

Vent noen minutter, pump litt mer luft i slangen og hold den under vann. Hvis den er tett (ingen luftbobler, hint hint), slipp ut luft og monter inn i dekket igjen (etter å ha sjekket innsiden av dekket for skarpe saker & ting).

Ta i bruk straks, lappen fester seg bedre og bedre jo mer hjulet blir belastet.

Gammel 21-08-08, 18:29   #40
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Jeg er visst ikke så handy som jeg trodde. Kjøper ny slange i morgen. Kjøper to, så har jeg en liggende.

Jeg sjekket inni dekket for å se om det lå noe der, men fant ingenting. Kjente godt etter med fingrene, men nada. Like greit å bare skifte ut hele slangen, så er problemet (forhåpentligvis) ute av verden.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.