|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Re: Sv: Varmt undertøy som ikke klør!
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmt undertøy som ikke klør!Vi har endel ull/silke trøyer og longs fra Safa, kjøpt på Bogerud, som vi er veldig fornøyde med. Synes den vanlige ulltrøya fra Janus også er veldig fin, glattere enn Tom&Trine sin.
|
|
|
#43 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Varmt undertøy som ikke klør!
Det er jo ikke å reagere på ullen. (Uthevet.)
|
|
|
#44 |
|
Glamorøs
|
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Varmt undertøy som ikke klør!
Hæ? Å synes at ullfibrene klær er jo nettopp å reagere på ullen? Eller hva mener du da? Allergisk reaksjon? Da vil jeg faktisk påstå at flere reagerer på ubehandlet ull, på grunn av lanolinen. Jeg har for øvrig prøvd ull/silke-blandinger også, klør det også.
|
|
|
#45 |
|
villende
|
Sv: Re: Sv: Varmt undertøy som ikke klør!
Det stemmer faktisk ikke, for det kommer helt an på hva det er man reagerer på. Snupp og jeg er allergiske mot lanolin, som i aller høyeste grad finnes i ubehandlet ull. Ullallergi er ofte lanolinallergi. Vi kan derfor ikke bruke Nøstebarnull. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Varmt undertøy som ikke klør!
Jeg mente forskjellen mellom å reagere med utslett foreks. eller å bare klø.
|
|
|
#48 |
|
Glamorøs
|
Sv: Varmt undertøy som ikke klør!Jeg vet at mange påstår at de klør/reagerer mer av behandlet ull, siden fibrene da blir hardere enn på ubehandlet ull, men da er det uansett snakk om kløing. Om man klør til man får utslett blir for meg det samme. Men derifra til å si at det nesten er umulig å reagere på ubehandlet ull syns jeg rett og slett er tull.
|
|
|
#49 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Varmt undertøy som ikke klør!Wistex har tilbud på superundertøy for barn nå ser jeg, Gaupa sitt.
|
|
|
#50 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Varmt undertøy som ikke klør!
Eldstemann her har et sett. Det er veldig tynt, det finnes superundertøy som er mye bedre (Helly-Hansen for eksempel), men det er i det minste bedre enn bomull. Ull får jeg ham ikke til å bruke.
|
|
|
#51 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmt undertøy som ikke klør!
Har og gode erfaringer med dette! Hvis man bare lar være å slenge det på 60 grader (snakker av erfaring...) så holder det lenge! Storesøster brukte to sett i to sesonger før lillebror arvet! |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Varmt undertøy som ikke klør!Dette er min favoritt....
|
|
|
#53 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Varmt undertøy som ikke klør!Veldig fine Guniss.
|
|
|
#55 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Varmt undertøy som ikke klør!Er veldig fornøyd med Nøstebarn og særlig ull/silke. Men Janus er også mye brukt her.
|
|
|
#56 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varmt undertøy som ikke klør!Devold sine er supre. Jeg får fort kløe når jeg bruker ullundertøy, men ikke av disse. |
|
|
|
![]() |
|
|