Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Varmt undertøy som ikke klør!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 10:43   #41
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Varmt undertøy som ikke klør!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det var da en merkelig påstand. Mange reagerer faktisk på lanolinen som er i ubehandlet ull, i tillegg til å føle at ullfibrene klør. Jeg syns ubehandlet ull klør like mye som behandlet, og jeg vet om mange som meg.

Gammel 20-08-08, 10:46   #42
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varmt undertøy som ikke klør!

Vi har endel ull/silke trøyer og longs fra Safa, kjøpt på Bogerud, som vi er veldig fornøyde med. Synes den vanlige ulltrøya fra Janus også er veldig fin, glattere enn Tom&Trine sin.

Vi har hatt endel av ull/bomull fra Cubus, men synes det blir så fort stygt?

Gammel 20-08-08, 11:35   #43
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Varmt undertøy som ikke klør!

Det var da en merkelig påstand. Mange reagerer faktisk på lanolinen som er i ubehandlet ull, i tillegg til å føle at ullfibrene klør. Jeg syns ubehandlet ull klør like mye som behandlet, og jeg vet om mange som meg.

Det er jo ikke å reagere på ullen. (Uthevet.)
Og da, som sagt, kan man prøve ull/silke, mange synes at den ikke klør.
Og joda, man kan reagere på ubehandlet også, men det er mye mer sjelden, de fleste som reagerer på ull reagerer på behandlet.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:39   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Varmt undertøy som ikke klør!

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det er jo ikke å reagere på ullen. (Uthevet.)
Og da, som sagt, kan man prøve ull/silke, mange synes at den ikke klør.
Og joda, man kan reagere på ubehandlet også, men det er mye mer sjelden, de fleste som reagerer på ull reagerer på behandlet.

Hæ? Å synes at ullfibrene klær er jo nettopp å reagere på ullen? Eller hva mener du da? Allergisk reaksjon? Da vil jeg faktisk påstå at flere reagerer på ubehandlet ull, på grunn av lanolinen. Jeg har for øvrig prøvd ull/silke-blandinger også, klør det også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:51   #45
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Varmt undertøy som ikke klør!

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

men ubehandlet ull er nesten umulig å reagere på.

Det stemmer faktisk ikke, for det kommer helt an på hva det er man reagerer på. Snupp og jeg er allergiske mot lanolin, som i aller høyeste grad finnes i ubehandlet ull. Ullallergi er ofte lanolinallergi. Vi kan derfor ikke bruke Nøstebarnull.

Jeg foretrekker superundertøyet til Devold. Det er dyrt, men har god kvalitet og kommer nå i spreke farger.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:54   #46
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og der så jeg at Glitter svarte det samme som meg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 12:03   #47
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Varmt undertøy som ikke klør!

Hæ? Å synes at ullfibrene klær er jo nettopp å reagere på ullen? Eller hva mener du da? Allergisk reaksjon? Da vil jeg faktisk påstå at flere reagerer på ubehandlet ull, på grunn av lanolinen. Jeg har for øvrig prøvd ull/silke-blandinger også, klør det også.

Jeg mente forskjellen mellom å reagere med utslett foreks. eller å bare klø.
Jeg gidder ikke lete etter linker nå, men jeg vet jeg har lest det flere steder før at flere reagerer på plastullen. Og det er mer logisk.
Nå er det vel ikke så mange som reagerer ordentlig uansett, det går mest på kløing, og mange synes ull/silke ikke klør selv om ull klør.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 12:11   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at mange påstår at de klør/reagerer mer av behandlet ull, siden fibrene da blir hardere enn på ubehandlet ull, men da er det uansett snakk om kløing. Om man klør til man får utslett blir for meg det samme. Men derifra til å si at det nesten er umulig å reagere på ubehandlet ull syns jeg rett og slett er tull.

Når det kommer til allergi tror jeg faktisk de aller færreste er allergisk mot behandlet ull spesielt, men å være allergisk mot lanolin er relativt vanlig. Og er man av en eller annen grunn allergisk mot bahandlet ull, tror jeg nok man i de fleste tilfeller er allergisk mot ubehandlet ull også. Selv om jeg ikke helt skjønner hva i ullen man man da skulle være allergisk mot.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 17:46   #49
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wistex har tilbud på superundertøy for barn nå ser jeg, Gaupa sitt.
Det har jeg aldri prøvd på Hannah. Duger det like bra liksom?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 18:19   #50
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Wistex har tilbud på superundertøy for barn nå ser jeg, Gaupa sitt.
Det har jeg aldri prøvd på Hannah. Duger det like bra liksom?

Eldstemann her har et sett. Det er veldig tynt, det finnes superundertøy som er mye bedre (Helly-Hansen for eksempel), men det er i det minste bedre enn bomull. Ull får jeg ham ikke til å bruke.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 21:30   #51
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Bruker kun Cubus ullundertøy med bomull på innsiden.

Har og gode erfaringer med dette! Hvis man bare lar være å slenge det på 60 grader (snakker av erfaring...) så holder det lenge! Storesøster brukte to sett i to sesonger før lillebror arvet!

Og de blir ikke kalde. Heller så jeg mener de kan være litt for varme av og til. Men midt på vinteren er jo det bare bra!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 17:05   #52
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er min favoritt.... Kjøpte på Barnas Hus idag.

Fine er de og! Her er det cotton på insiden og ull på utsiden.

Ellers er det 50% på mye Janus nå, på Barnas Hus. (100% merinoull)

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 18:23   #53
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Veldig fine Guniss.

Noen som vet når ulltøyet ankommer Cubus? Var der i går, men da var det ikke kommet noe inn.

Gammel 22-08-08, 20:29   #54
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Gutta mine bruker stortsett Devold eller By Torin.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 20:34   #55
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Er veldig fornøyd med Nøstebarn og særlig ull/silke. Men Janus er også mye brukt her.
Minner meg på at jeg må se over ullhylla og sjekke om noe må fornyes..

Gammel 22-08-08, 21:32   #56
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Devold sine er supre. Jeg får fort kløe når jeg bruker ullundertøy, men ikke av disse.
Ellers bruker jeg en del Janus, og de klør heller ikke.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.