|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#162 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg har bare jobbet med den gamle "åpne" modellen, og den kan være mer uberegnelig enn de lukkede elektriske.
![]() |
#163 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Men Mim, jeg var 43 og ferdig utvokst (håper jeg ihvertfall), jeg vil påstå jeg har grei motorisk kontroll og vanligvis sånn innafor det normale med vett. Jeg holdt på å svi meg flere ganger, så det så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?
Alle har sine begrensinger, Maxi.
![]() |
#166 |
Epikur
|
![]() |
#167 |
Ringskrømt
|
Jepp. Jeg mener, folk er redd for å gi frie luftveier i frykt for nakkeskader. En barnehage vi holdt kurs for, hadde av en eller annen merkelig grunn hengt seg opp i hengetraume, og var redd for å foreta seg noe som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
flisespikker
|
Nå har ikke jeg fulgt denne del-diskusjonen i detalj, men var ikke greia her at Esme hadde tenkt å lære sønnen sin slik reponering på en ordentlig måte? Ikke at hun mente at "alle må lære dette før de er atten" eller "alle bør gjøre det enten de har lært det eller ikke"?
![]() |
#170 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg tror oddsen for at Esmes sønn skal fikse det er relativt høy, ja.
![]() |
#171 |
Ringskrømt
|
Da må jeg ha misforstått, på bakgrunn av denne kommentaren til annemede tolket jeg det dithen at det var noe også legfolk burde gjøre:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Ta dere en titt på denne tråden om noen år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Min sønn på 12 lærte å svømme som 4 åring, gjekk 3 mil på ski som 6 åring, står slalom, tok i mot lamb som 5 åring, laga klar og satte opp musefelle som 4 åring. Han kan vaske kler, vaske golv,tørke støv og anna husarbeid. |
![]() |
![]() |
#176 |
Mother of Dragons
|
Nei grovreponering er ikke noe man har "peiling på" eller ei. Turnusleger får beskjed om å rette ut grove feilstillinger uansett, selv om de må gjøre det alene første gangen. Dette er tilsvarende at man legger på en kompress dersom det er blødning. Sjansen for at man gjør skade ved å grovreponere er mye mindre enn at man gjør skade ved å ikke gjøre det.
![]() |
#178 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Synes egentlig at jeg husker at førstehjelpsundervisningen i barneskolen sa noe om at bein som sto skeivt skulle rettes ut.
![]() |
#179 |
Ringskrømt
|
Hva er det du snakker om, egentlig? Jeg trodde vi snakket om legfolk. Ambulansearbeidere er ikke legfolk. :skjønner ikke: |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Kanskje jeg har misforstått deg, men jeg oppfattet det sånn at du hadde blitt drillet på at du ikke skulle grovreponere og at du dermed uttaler deg som en eller annen fagperson, jeg trodde ambulansepersonell, men sorry om det var feil.
![]() |
|
|