Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye tid bruker du på forum - og hva kan gjøres for å redusere forumforbruket?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-08, 22:43   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye tid bruker du på forum - og hva kan gjøres for å redusere forumforbruket?

Jeg bruker sykt mye tid på forum. FP og 2 andre lukkede forum. Jeg kan ikke ha det slik. Det er altfor mye annet som bør gjøres - jeg bør rydde, sy, lese, skrive brev etc.

Så lurer jeg på hvor mye tid du bruker på forum sånn ca - og hva gjør du for å begrense deg?

Har du noen gang tenkt at du må kutte ut forumlivet ved å melde deg ut?

- Jeg er nemlig der, men så vil jeg jo ikke det heller

Gammel 23-08-08, 22:46   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på forum - og hva kan gjøres for å redusere forumforbruket

Jeg bruker mye tid, primært her og på ett annet forum. Jeg tenker at det er greit så lenge jeg er singel og så lenge jeg holder det mest til kveldstid (og litt innom på jobb når jeg trenger et avbrekk). Hvis jeg møter en mann må jeg nok kutte drastisk. Den tid den sorg.

Gammel 23-08-08, 22:48   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på forum - og hva kan gjøres for å redusere forumforbruket

Jeg sitter foran PCen og gubben foran TV, ser ikke noe forskjell på det. Men jeg kunne jo selvfølgelig gjort noe fornuftig istede. Men antagelig hadde jeg bare blitt sittende foran TV sammen gubben. På PCen driver jeg med digital scrappping, og det er en måte for meg å slappe av på.

Jeg er ikke helt klar for å kutte ned på databruken min akkurat nå.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 22:49   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker mye tid på kveldene på forum og nett forøvrig, og har ingen umiddelbare planer om å kutte ned på det.

Jeg har gitt meg selv et løfte om at kveldene, etter at ungene er i seng, er min tid til å drive med hva jeg liker. Det husarbeidet som ikke er gjort på dagtid, det står seg til i morgen. Jeg trenger denne tiden i fred og ro på kveldene.

PÅ dagtid er jeg skjelden på nett, for hvis jeg først logger på, så kommer jeg ikke av igjen, og det tillater jeg meg ikke.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 22:49   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forum og nett går ikke ut over annet enn TV-titting for mitt vedkommende, men jeg har aldri tenkt at jeg bør kutte ut FP fordi jeg ikke klarer å få med meg en hel episode av Top Model.

Gammel 23-08-08, 22:49   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jeg brukt pc'en til litt mer fornuftig og "skapende" ting, så føler jeg liksom at det har vært noe annet. Jeg er kronisk altså.

Gammel 23-08-08, 22:50   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, tipper max en time for dag. Noen ganger mer, andre ganger er jeg ikke "innom" i det hele tatt. Er bare her og på facebook ( men der er jeg begynt å gå lei...)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 22:52   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg brukter 3-5 timer hver kveld på forum, i tillegg til litt nå og da på dagtid, og vet at jeg absolutt bør kutte ned.

Det som skal til for min del er nedetid på internettlinja eller ødelagt pc. Eller noe SÆRDELES festlig annet å bruke tida på. Eller eventuelt en stor porsjon viljestyrke, men den finner jeg sjelden når det er husarbeid det er snakk om.

Gammel 23-08-08, 22:52   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Jeg burde helt klart ikke ha brukt mer enn 2 timer.

Gammel 23-08-08, 22:53   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg sitter foran PCen og gubben foran TV, ser ikke noe forskjell på det. Men jeg kunne jo selvfølgelig gjort noe fornuftig istede. Men antagelig hadde jeg bare blitt sittende foran TV sammen gubben. På PCen driver jeg med digital scrappping, og det er en måte for meg å slappe av på.

Jeg er ikke helt klar for å kutte ned på databruken min akkurat nå.

Her er jeg også.

Jeg bruker alt for mye tid på nett, her og et lukket forum, men jeg er lat. Jeg ville ikke gjort noe annet uansett sikkert. :kjenner seg selv:

Guniss meldte seg nettopp ut av det andre forumet nettopp av den grunn du Bauche nevner.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 22:54   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker glatt 3-4 timer.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 22:55   #12
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Forum og nett går ikke ut over annet enn TV-titting for mitt vedkommende, men jeg har aldri tenkt at jeg bør kutte ut FP fordi jeg ikke klarer å få med meg en hel episode av Top Model.

Sånn er det her også. Og jeg synes at å henge på FP er langt mer givende enn å se på TV.

Gammel 23-08-08, 22:55   #13
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg og Elise er litt like når det gjelder databruk og hva som skal til for å IKKE bruke den

Gammel 23-08-08, 22:56   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere som har dårlig samvittighet ambisjoner om å gjøre noe kjedelig og "fornuftig" på kveldstid, altså? Det er jo avslappende og ren mentalhygiene på linje med å henge i sofaen foran TVen. For meg er det kvalitetstid med meg selv (og ikke rent sjeldent med mannen, siden han også er her).

Gammel 23-08-08, 22:58   #15
Anne C

Standard

Jeg har ikke dårlig samvittighet . Dessuten kan jeg sitte på PC, se på TV og snakke med gubben på en gang.

Gammel 23-08-08, 22:59   #16
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så og si bare her på FP og jeg tror det eneste som virkelig lider under min forumbruk er TV-tittingen min. Når TV-en sender tull i alle kanaler og dere skriver mye morsomt, tror jeg det er bedre for min mentale hygiene at jeg bruker tiden min her fremfor foran TV-en med hjernedøde realityshows og annen møkk.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:00   #17
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har ikke dårlig samvittighet . Dessuten kan jeg sitte på PC, se på TV og snakke med gubben på en gang.

Jepp - det er en av mine skills også! :multitasker:

Gammel 23-08-08, 23:09   #18
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vel tendens til å sitte for mye i perioder ja. Men nå er det ikke så ille, ikke på kveldstid i hvert fall. Da blir det ofte en time eller så. Men kaster vekk noe studietid på forum og sufring ja.

Det som hjelper mest er å ha dataen avslått. Helt avslått. Da er det flere minutter mellom meg og internett, og da blir det ofte mindre aktuelt.

Og jeg skjønner ønske om å begrense seg. Det handler ikke om å gjøre noe fornuftig, som i kjedelig, altså. Men bare å gjøre ting sånn som lese en artikkel man har lagt i bokmerkene for lenge siden, se en film, lese en bok, skrive et brev, ta en telefon til noen man ikke har snakket med på lenge. Masse ting som er koselige, hvor internett gjerne kan komme i veien.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:10   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Så kjedelig å gå rundt med dårlig samvittighet hele tiden.

Gammel 23-08-08, 23:13   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Så kjedelig å gå rundt med dårlig samvittighet hele tiden.

Jeg er flink til ikke å ha dårlig samvittighet for å gjøre ting jeg koser meg med. Det er meningen at man skal ha det så bra som mulig!
Livet er for kort til å bare stryke sokker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.