Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sms-spalter i lokalavisa

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 00:11   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sms-spalter i lokalavisa

I lokalavisa vår er det en sms-spalte. Lavterskeltilbud for de som vil mene noe i avisen. Jeg skummer igjennom meningsytringene som står der.

Snakk om lavterskel!! Der fordømmes det i vilden sky. Misunnelse og fordommer blomstrer på dette foraet. Jeg syns det er lavmål og trist at folk i anonymitetens navn kan være så ekle. Det slår meg at det er så lett å slenge i munnen og være ekkel når man er anonym, og jeg skjønner ikke at lokalavisene vil ha dette i avisene sine.

Hvordan er det i de lokalavisene dere kjenner?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:15   #2
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sms-spalter i lokalavisa

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

I lokalavisa vår er det en sms-spalte. Lavterskeltilbud for de som vil mene noe i avisen. Jeg skummer igjennom meningsytringene som står der.

Snakk om lavterskel!! Der fordømmes det i vilden sky. Misunnelse og fordommer blomstrer på dette foraet. Jeg syns det er lavmål og trist at folk i anonymitetens navn kan være så ekle. Det slår meg at det er så lett å slenge i munnen og være ekkel når man er anonym, og jeg skjønner ikke at lokalavisene vil ha dette i avisene sine.

Hvordan er det i de lokalavisene dere kjenner?

Her har vi "Byrunden".
Usensurerte leserinnlegg på et skikkelig lavmål.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:29   #3
Tilden
Leken

Tilden sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Tror vi har samme avis Jessica, og det er ille! (Rektor'n, BB og røkla ikke sant?). Kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor avisen vil ha denne spalten, når det som kommer, nesten uten unntak, er søppel... Den vanlige leserinnleggspalten, er derimot veldig bra!

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:34   #4
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tilden, her.

Tror vi har samme avis Jessica, og det er ille! (Rektor'n, BB og røkla ikke sant?). Kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor avisen vil ha denne spalten, når det som kommer, nesten uten unntak, er søppel... Den vanlige leserinnleggspalten, er derimot veldig bra!

Rektor'n er definitivt en av dem ja. Jeg blir litt skeptisk til folk, kjenner jeg. Jeg lurer på hva de egentlig tenker. Fylket jeg bor i har en del misunnelse, fordømmelse av andre osv. blant innbyggerne. Jeg eier ikke noen av disse egenskapene og blir ganske forarget når folk fordømmer og deres misunnelse kommer til syne.... Det er lavmål og det er trist. Jeg vil ha romslighet og toleranse. Ikke minst at man "hjelper opp" de som ligger nede istedet for å "sparke" de enda lenger ned...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:39   #5
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Det er akkurat på samme viset i vår lokalavis også, og jeg liker det dårlig.
Jeg har forøvrig ingen ting imot at folk utrykker skriftlig hva de tenker og mener om ting som skjer lokalt, snarere tvert imot, men dette blir mer ett forum for skittkasting, tullprat, og generelt vissvass. Skal man ha sitt på trykk i avisa bør man utrykke noe mer meningsfylt, mener jeg.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:43   #6
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Har en slik side i avisa vi har også- kanskje er det samme avis? Jeg bor i Oppland, så det er ikke sikkert.

Gammel 24-08-08, 10:03   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har også ei sånn spalte, og den er til tider virkelig lavmåls.

Gammel 24-08-08, 21:25   #8
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vi har også det i lokalavisa. Meningsløst. Det eneste som er der omtrent, er drittslenging - og det samme opp igjen og opp igjen og opp igjen...

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:04   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kremt. Jeg jobber i en fylkesavis og fordømmer virkelig dette. Det er selvsagt bra at leserne får tilgang til spaltene, men jeg er vilt og uhemmet imot at det skal gjøres anonymt. For ikke å snakke om språket! Jeg gremmes når jeg må lese klemz og koz på trykk. Jeg er overbevist om at vi kan nå leserne på en mye bedre måte enn dette.

Emneord
lokalavis, sms

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.