Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-08, 23:36   #61
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kanskje de tenker at lærerene skal ha på varmt vann.

Noen ungdomsskoler har vannkokere på klasserommene (elvene spleiset på tror jeg), men ikke barneskoler vil jeg tro.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:36   #62
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men nå må jeg iallefall legge meg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:37   #63
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Kanskje det hjelper meg til å være pittelitt bedre enn jeg ellers ville vært, altså noe jeg er svært takknemlig for i så tilfelle.

Jeg prøver virkelig hele tiden å gjøre ting best mulig. Jeg er utrolig ydmyk overfor det ansvaret det er å være gravid og ha barn, i fht helse, samspill, selvfølelse og læring. Og for at de skal ha det best mulig i og utenfor magen, så må jeg lære ting, tenke gjennom ting og alltid strekke meg for å kunne være så flink som jeg kan.

Sånn for å være seriøs.

Også har jeg tre plagg fra OM, uten at jeg kan begripe hva det har med saken å gjøre.

Gammel 23-08-08, 23:38   #64
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne forvandlet seg temmelig raskt fra en potensiell krangletråd til en "nudletråd"

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:39   #65
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp. Jeg tar bare innover meg halvparten. Og det regner jeg med de fleste andre gjør også.

Orker ikke å ramse opp alle mine feil..

Jeg tror jeg føler litt ekstra på dette fordi jeg sliter litt med feks spedbarnstiden genrelt. Og da føler jeg at "alle" får til ting bedre enn meg. Jeg har fullammet nå - helt til Peder er 6 mnd. Og det er jo flott, men så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg blir lei og sliten av feks nattamming. Og blir helt rar i hodet av at folk synes det er så koselig og verdifullt. Hva sier det om meg liksom. Egoist?
Personlig er jeg glad for at ammingen avtar litt nå fremover.

(men så var det den senga da... )

Gammel 23-08-08, 23:40   #66
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Denne forvandlet seg temmelig raskt fra en potensiell krangletråd til en "nudletråd"

Gammel 23-08-08, 23:41   #67
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg fikk faktisk lyst på nudler.

Gammel 23-08-08, 23:42   #68
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg tror jeg føler litt ekstra på dette fordi jeg sliter litt med feks spedbarnstiden genrelt. Og da føler jeg at "alle" får til ting bedre enn meg. Jeg har fullammet nå - helt til Peder er 6 mnd. Og det er jo flott, men så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg blir lei og sliten av feks nattamming. Og blir helt rar i hodet av at folk synes det er så koselig og verdifullt. Hva sier det om meg liksom. Egoist?
Personlig er jeg glad for at ammingen avtar litt nå fremover.

(men så var det den senga da... )

Ammet i 3 mnd denne gang.
Jeg kom over sjokket ganske raskt. Innrømmer at det til og med var litt deilig at jeg ikke kunne amme lengre.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:42   #69
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ja det var den sengen. Goda natten alle sammen.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:42   #70
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Det er vel best å framstå "perfekt" her inne. Da slipper man å bli stemplet som dårlig mor ;-) Ærlighet varer ikke alltid lengst

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:43   #71
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror ikke FP representerer gjennomsnittet av småbarnsforeldre egentlig, snittet her inne på mange ting ligger temmelig høyt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:43   #72
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Ammet i 3 mnd denne gang.
Jeg kom over sjokket ganske raskt. Innrømmer at det til og med var litt deilig at jeg ikke kunne amme lengre.

Jeg hadde jo ikke melk til Hannah, og mme ga meg stor frihet og et sovende barn.. så denne avhengigheten som har vært en del av meg dette siste halvåret har passet min personlighet dårlig.

Gammel 23-08-08, 23:46   #73
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...

Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 13:40.
Gammel 23-08-08, 23:47   #74
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det tror jeg du har rett i. Mye kan også henge sammen med at folk her inne har vært på nett i årevis og blitt inspirert av hverandre på en del områder. Jeg har i alle fall lært utrolig mye på ulike fora som jeg ikke hadde hatt det minste peiling på om jeg hadde vært nettlaus.

Helt klart!

Gammel 23-08-08, 23:51   #75
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Og tenk.. I denne tråden har jeg lært at nudler kan spises tørre.

Gammel 23-08-08, 23:54   #76
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Hadde det ikke vært for FP hadde jeg ikke visst hva Odd Molly var for noe. Jeg hadde heller ikke visst om at det er noen klær som kalles Mark Jakobs og Mark by Mark Jacobs, Malene Birger osv. Jeg vet fremdeles ikke helt hva som er spesielt med dem, men at de finnes vet jeg nå.

Gammel 23-08-08, 23:56   #77
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde det ikke vært for FP hadde jeg ikke visst hva Odd Molly var for noe. Jeg hadde heller ikke visst om at det er noen klær som kalles Mark Jakobs og Mark by Mark Jacobs, Malene Birger osv. Jeg vet fremdeles ikke helt hva som er spesielt med dem, men at de finnes vet jeg nå.

Du er nå søt.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:06   #78
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Fnis. Du er nå søt når du forsøker å kamuflere at du synes jeg er dødskul og ønsker å henge rundt sammen med kule meg.

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ja det er jo det. Jeg ler veldig mye her inne.

Jeg kan ofte se deg for meg når jeg leser innleggene dine. Det virker på meg som om du har litt lav impulskontroll på innleggene, og skriver det som faller deg inn der og da. Litt sånn eplekjekk. Føler du deg ikke hjemme her blant alle oss flinke?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg prøver virkelig hele tiden å gjøre ting best mulig. Jeg er utrolig ydmyk overfor det ansvaret det er å være gravid og ha barn, i fht helse, samspill, selvfølelse og læring. Og for at de skal ha det best mulig i og utenfor magen, så må jeg lære ting, tenke gjennom ting og alltid strekke meg for å kunne være så flink som jeg kan.

Sånn for å være seriøs.

Sånn er det for meg også.

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg tror ikke FP representerer gjennomsnittet av småbarnsforeldre egentlig, snittet her inne på mange ting ligger temmelig høyt.

Det tror jeg du har veldig rett i. Dette er et mye smalere forum enn for eksempel NM.

Og teit, du liksom. Rødvin og whisky er godt.

Gammel 24-08-08, 00:08   #79
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg føler at jeg lærer mye her. Det gir en god del ting å tenkte over enten for første gang eller en gang til. Flere ganger har jeg forandret synspunkter på ting. Selv om ting er veldig PK her stemmer det dårlig med RL. Noen ganger får jeg veldig dårlig samvittghet av å være her. Jeg er ikke mye PK. Jeg er nok mer PK korrekt enn vanlig i RL men er på nybegynnernivå sammenlignet med de fleste her.

Gammel 24-08-08, 00:11   #80
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tilgode å lese om medlemmer her som lager all mat fra bunnen, basert på kun økologiske råvarer, går med Odd Molly¹, har ungene på privatskole¹, setter ungene bakovervendt til de er 5-6 år² OG tenker miljø i alt de gjør. Vi har alle våre områder der vi er "flinke", og de tingene vi ikke er så gode på er det vel ikke like ofte så interessant å snakke om? Dessuten synes jeg stadig vekk medlemmer her inne innrømmer at de langt fra er feilfrie, jeg. Også de såkalt flinke.

Og der så jeg at Nenne hadde skrevet omtrent akkurat det samme, bare på en mye kjappere og greiere måte.

1 - Hva har det egentlig med å være perfekt å gjøre?
2 - Med all informasjonen vi har om dette i dag klarer jeg, for å være helt ærlig, ikke helt å forstå at en del foreldre ikke anstrenger seg litt mer for å drøye det i hvert fall til barnet er to-tre år. Jeg føler meg ikke spesielt flink som drøyer det så lenge jeg kan, for meg er det like selvfølgelig som å kle ungene godt nok når de skal ut i kulda. Ja ja ja, noen barn kaster opp hver gang og sånn, og da er det selvfølgelig noe helt annet, men jeg har sett mange eksempler der jeg vet at foreldrene hadde hatt mulighet til å drøye det mye lenger hvis de hadde giddet. Så akkurat dette synes jeg ikke handler om å være perkfet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.