Sv: Politisk korrekt FP?
Jeg er god nok mor, jeg. Det holder for meg og jeg gråter meg ikke i søvn over at jeg ikke er perfekt.
MEN. Og det er et men her.
Selv om jeg kanskje ikke gjør alt riktig til enhver tid i RL så er det ikke så vanskelig å mene noe om hva som er lurt og argumentere for synet sitt når man diskuterer ting på generelt grunnlag. For meg handler det om refleksjonsevne og er bedre enn å skulle forsvare sine egne feiltrinn på død og liv. Og igjen funker det som bevisstgjøringsprosess som jeg tror vil gjøre meg til en bedre mor i neste omgang.
Fordelen ved at det er en viss forskjell på liv og lære er jo at man da har noe å strekke seg etter. Man har fått innspill, man har blitt mer bevisst på hva man synes er riktig og man tar det med seg videre. Det har vel noe å gjøre med det at "den som tror han er ferdig utlært er ikke utlært, men ferdig". Altså ville det å standhaftig forsvare alle mine feil heller være tegn på stagnasjon enn ærlighet.
Jeg er ærlig når jeg diskuterer og argumenterer for hvorfor man bør unngå usunn mat og være et godt eksempel for barna. Det betyr ikke at jeg aldri spiser junk. Det betyr at jeg mener det ikke er bra med for mye av det. Det kan jeg mene selv om jeg "synder" noen ganger.
Når det gjelder andre ting, så tror jeg kanskje at jeg må ha vært sløv med å lese tråder, for de gangene jeg har vært dønn ærlig om noe jeg sliter med å få til så kan jeg faktisk ikke huske å ha fått annet enn gode råd og heiarop tilbake her på FP.
Jeg må forresten innrømme at en del sånne "se så mange feil jeg har"-tråder minner meg litt som koketteri på linje med syltynne jenter som krangler om hvem som har den største bilringen...
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|