|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Hva tilsier at jeg skal kjøpe den ene fremfor den andre?Litt peiling har jeg, men er ikke noe teknisk vidunder. Kan dere som er det åpppplyse meg litt?
|
|
|
|
#2 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Hva tilsier at jeg skal kjøpe den ene fremfor den andre?Hvis du skal gjøre det enkelt og bruke officepakka ville jeg gått for den nederste med windows på.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tilsier at jeg skal kjøpe den ene fremfor den andre?Jeg har ikke mye peil jeg heller, men jeg ville også gått for den med Windows på. Er personlig ikke noe glad i Linux. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Hva tilsier at jeg skal kjøpe den ene fremfor den andre?Jeg snuser på denne også. Den er bittelitt større med 10" skjerm, og fra USA koster den 3300,- inkl. frakt ca. Operating System Genuine Windows® XP Home GNU Linux Display 10" Intel CPU & Chipset Intel® Atom N270 Wireless Data Network WLAN: 802.11 n Bluetooth: YES Memory 1GB (DDR2) Storage HDD 80GB (Genuine Windows® XP Home) HDD 80GB (Linux) Camera 1.3M Pixel Audio Dolby Sound Room Certified (only support on XP OS) Stereo speaker Digital Array Mic Battery 6 Cells, 4.2 ~ 7 hrs* Weight 1.45 kg Infusion Red, Green, Black, Peony White, Pearl White and Fine Ebony * Available on selected models** Actual battery life is subject to normal usage and configuration as well as model type |
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hva tilsier at jeg skal kjøpe den ene fremfor den andre?
Åsså er den RRRRRØD |
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tilsier at jeg skal kjøpe den ene fremfor den andre?Jeg har prøvd alle disse maskinene, forutenom Eee 900 - den jeg har prøvd er Eee 901, altså modellen som blir mer lik Acer One og Wind. Jeg ville ikke valgt Eee 900 som er basert på den gamle Celeron-prosessoren, men heller 901 som ikke bare er litt raskere, men også har lavere strømforbruk (=lengre batteritid) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hva tilsier at jeg skal kjøpe den ene fremfor den andre?Rosa er fiiiint, men rødt er enda finere. Fargen er EKSTREMT viktig. Sist redigert av Left : 24-08-08 kl 12:42. Årsak: skriveleif |
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Hva tilsier at jeg skal kjøpe den ene fremfor den andre?Ok mrc - det virker som om du vet hva du snakker om, så har sjekket litt, og MSI Wind selges fra samme forhandler - gunstige fraktvilkår - og den er til og med billigere |
|
|
|
#10 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tilsier at jeg skal kjøpe den ene fremfor den andre?Sjuggerpløm: Hvor bestiller du fra? Har litt lyst på en sånn, jeg sitter for tiden med min *ikkesåbærbare* bærbare med ekstern skjerm...
|
|
|
#11 |
|
Administrator
|
Sv: Hva tilsier at jeg skal kjøpe den ene fremfor den andre?Jeg holder fortsatt en knapp på Eee-901 til andreklassingen vår, pga SSD (jeg regner med litt røff behandling, selv om han får mange beskjeder om å behandle den pent) også har Eee-901 n-nettverk som gjør at streaming av mediafiler går bra. Eee-901 er enda ikke tilgengelig i norske nettbutikker. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tilsier at jeg skal kjøpe den ene fremfor den andre?Kan man spille Sims på noen av disse?
|
|
|
#13 |
|
Velger å ignorere idioter
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
![]() |
Sv: Hva tilsier at jeg skal kjøpe den ene fremfor den andre?Bare et lite varsku.. Kanskje en ide å tenke på at pcer fra uniten ikke har Norsk tastatur
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Hva tilsier at jeg skal kjøpe den ene fremfor den andre?Får kjøpt sånne lapper til å lime på. |
|
|
|
#15 |
|
Så vidt jeg husker skal harddiskmodellen som benyttes i Wind ha sensor for å oppdage bevegelser som kan være et tegn på at pc-en kan få seg et slag. Ellers når maskin/disk er avslått, så tåler de normalt svært mye, |
|
|
|
|
|
#16 |
|
I dag selges slike maskiner via norske forhandlere. Acer og MSI skal være leveringsdyktig. (De er vel tom for Wind nå, men mye skal være på vei - blant annet fordi Norge er et av landene de har valgt å lansere Wind i, mens den for eksempel ikke skal være tilgjengelig i sverige - dette fordi de vet at etterspørselen vil være større enn de kan levere). |
|
|
|
![]() |
|
|