Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 17:57   #241
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Hvis det svir litt i samvittigheten av å lese tråder på FP, bør man iallefall sette ting i prioriteringsrekkefølge.
Man må skille mellom trender på et forum og nasjonale retningslinjer. Å sammenligne OM og mineralsminke, med trafikk-sikkerhet og kostspørsmål, blir som å sammenligne epler og kanari. Helt feil!

Nemlig.

Gammel 24-08-08, 18:01   #242
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel like mange forskjellige folk her som ellers andre plasser i forumverden. Hvor PK alle disse som er her aner jeg ikke. Men jeg tror kanskje Vimsen har begynt å bli hormonell, PMS eller noe søte Vimsen?

Gammel 24-08-08, 18:04   #243
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det preges kanskje også litt av at mange av de som var med fra starten traff hverandre på nett via et underforum som kaltes "Modne Mødre". For meg har i alle fall det du beskriver vært noe som kom med alder og erfaring. Jeg vet ikke om FP ville ha vært stedet for meg da jeg fikk barn som 20-åring.

Hva faen. Kaller du meg en dårlig mor?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 18:05   #244
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hva faen. Kaller du meg en dårlig mor?

Pøh, eg hang på modne mødre frå eg var 22...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 18:06   #245
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Pøh, eg hang på modne mødre frå eg var 22...

Eyh, da er du en dårligere mor enn meg.

:tolker ALT i verste mening:

Gammel 24-08-08, 18:07   #246
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=Honeybunny;1153633

Hvis det svir litt i samvittigheten av å lese tråder på FP, bør man iallefall sette ting i prioriteringsrekkefølge.
Man må skille mellom trender på et forum og nasjonale retningslinjer. Å sammenligne OM og mineralsminke, med trafikk-sikkerhet og kostspørsmål, blir som å sammenligne epler og kanari. Helt feil![/quote]

For meg handle ikkje dette om OM eller mineralsminke. Det er jo mote og sminkestæsj. Eg trur ikkje det er dei trådane medlemmer her inne av og til føle seg litt mindreverdige av. Mindreverdigheitskomplekset mitt kjem dansande i det eg ikkje ane kva Holle er for noko, men heldigvis lar eg det riste av meg og tenke at eg heller ikkje treng vite kva det er.

Forøvrig har eg lyst å berømme Vimsen som tar denne diskusjonen. Alle forum har godt av å få røska opp i forumsjargongen sin, også vårt. FP-bruken min personlig handle om å sjå dei eg har relasjonar til og følge med på korleis dei har det. Likevel har eg altså ergra meg på eit vis over alle høg hest/korrektheit-diskusjonane.

Gammel 24-08-08, 18:08   #247
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Men jeg tror kanskje Vimsen har begynt å bli hormonell, PMS eller noe søte Vimsen?

Denne syns eg er unødvendig. Vimsen drar opp og i gang en diskusjon, og eg syns ho fortjene meir enn "Du er søt når du er sint, Vimsen".

Gammel 24-08-08, 18:09   #248
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hvorfor pokker'n føler man seg mindreverdig fordi noen andre kan noe du ikke kan? Da er det jo bare å lese tråden, huske bullshit-filteret og lære noe nytt.

Gammel 24-08-08, 18:10   #249
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan faktisk være litt tilbøyelig å syntes synd på de som er mer opptatt av å være PK enn å leve livet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 18:10   #250
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvorfor pokker'n føler man seg mindreverdig fordi noen andre kan noe du ikke kan? Da er det jo bare å lese tråden, huske bullshit-filteret og lære noe nytt.

Det er noko med følelsen av at "dette burde nok eg også ha gjort". Det handle ikkje om følelsen av at andre kan noko eg ikkje kan.

Og eg meine ikkje at en skal slutte med slike diskusjonar, eg berre kjenne det er fruktbart å diskutere det.

Gammel 24-08-08, 18:12   #251
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nykommer og greier, men jeg tenker at kanskje handler ikke det å være PK på FP nødvendigvis om å være politisk korrekt i forhold til gjeldende politikk på ulike områder, men om å være seg bevisst de valg man tar og vite hvorfor man tar dem, og ikke minst om å kunne begrunne og forsvare de valgene man tar.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 18:15   #252
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Denne syns eg er unødvendig. Vimsen drar opp og i gang en diskusjon, og eg syns ho fortjene meir enn "Du er søt når du er sint, Vimsen".

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 18:15   #253
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns i grunnen Vimsen la opp til det selv, og har gjort det i tidligere tråder. Det er sånn hun svarer selv, såe …

Gammel 24-08-08, 18:18   #254
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det er noko med følelsen av at "dette burde nok eg også ha gjort". Det handle ikkje om følelsen av at andre kan noko eg ikkje kan.

Og eg meine ikkje at en skal slutte med slike diskusjonar, eg berre kjenne det er fruktbart å diskutere det.

Mulig at jeg er usedvanlig ung og dum nå, men jeg klarer virkelig ikke se problemet med å skjønne at noen gjør ditten, noen gjør datten, man gjør det man får til, og får ny input og lærer nye ting som man kanskje får gjort senere.

Gammel 24-08-08, 18:18   #255
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg må bare innrømme jeg:

Mine barn har sitter forovervendt fra de var ca 1 år.
De spiser både hjemmelage OG halvfabrikata.
Vi bruker KOMMUNAL skole.
Jeg orker ikke alltid å fylle opp matavfallet før jeg hiver det.
Jeg lar ungene spise pølser om jeg har dårlig tid.
Jeg synes Odd Molly er grusomt.
Jeg synes folk som snakker om hvor deilig alkohol er er skikkelig teite.

Det slår meg hver gang jeg er her: "Så mange ER ikke så perfekte. Mange må legge på litt".

Er dette kriteriene for perfekt?

Jeg lager maten selv, jeg plasserer ungene bakovervendt, jeg bruker kommunal skole (skulle bare mangle, jeg jobber jo i en slik...), noe alkohol smaker deilig, annet smaker pyton, jeg liker ikke Odd Molly, og jeg er skikkelig lite flink på å være miljøvennlig.

Der har du meg. Siden du lurte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 18:19   #256
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ja Vimsen kommer helt sikker til å bli kjempe lei seg nå.

Kjenner du henne i hele tatt?

Gammel 24-08-08, 18:21   #257
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er her feks Tussa og jeg har veldig ulik tilnærming. Når hun leser om feks Holle eller hva som helst og ikke vet hva det er, så tenker hun jaja, det er vel ikke SÅ nøye å vite hva det er. Mens hver gang jeg leser om noe jeg ikke vet hva er, så prøver jeg å finne ut hva det er. Jeg er ikke i stand til å avfinne meg med å ikke vite ting. Det er veldig annerledes og fremmed for meg å akseptere å ikke vite.

Gammel 24-08-08, 18:21   #258
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker forøvrig plastposer og kjøper gjerne flere enn jeg trenger med meg fra butikken. :tilstår:

(Nei, jeg bruker dem ikke som veske, jeg bruker dem som pose i søpla. Hva i alle dager skal jeg ha i søpla hvis alle går over til å bruke stoffhandleposer?)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 18:22   #259
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Bare det at denne tråden har over 250 innlegg, og ikke er avsporet til å handle om røde prikker og bruk av smilyer sier sitt.

Jeg tror også at vi har litt mer felles her på fp enn feks. på nm. Tror gjennomsnittsalderen også er litt høyere. De fleste har også et liv utenom å være småbarnsforeldre og vi deler ulike erfaringer.

Så vil jeg si til Vimsen at jeg stort sett forteller om mine gode sider. Jeg forteller om den søndagen jeg lagte blåbærpai, etter at hele familien har vært på skogstur og plukket bær.(Jeg forteller ikke om de søndagane jeg har brukt Tine-pudding og saus til dessert). Jo egentlig så kan jeg jo det også, men kommer ikke på det da.
Om jeg feks. hadde vudert å stemme FRp så hadde jeg sikkert ikke fortalt det her.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 18:23   #260
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg elsker forøvrig plastposer og kjøper gjerne flere enn jeg trenger med meg fra butikken. :tilstår:

(Nei, jeg bruker dem ikke som veske, jeg bruker dem som pose i søpla. Hva i alle dager skal jeg ha i søpla hvis alle går over til å bruke stoffhandleposer?)

Søpleposer? Av den nedbrytbare sorten?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.