Sv: Er du redd for stråling?
Ja, jeg er noe bekymret, fordi vi idag vet så lite om faktiske langtidseffekter.
Fagfolk bagatelliserer de som faktisk kjenner de blir tappet for energi av trådløst elektronisk utstyr, ved å si at det trolig stort sett er psykiske årsaker. Bruken av trådløse nettverk har jo eksplodert, men heldigvis er Helsedirektoratet tvunget til å ta temaet på alvor.
Gro Harlem Brundtland var jo tidlig ute med dette temaet, og jeg har hørt flere mene at hun er useriøs som går ut slik. Selv syns jeg det er flott, nettopp fordi hun er en respektert og profilert person.
Syns det er så deilig å koble av foran pc'n, men så kjenner jeg at jeg faktisk blir tappet for energi, det blir fort noen timer daglig. Når jeg har vært gravid, har jeg unngått å ha den på fanget, og faktisk brukt mye mindre tid foran pc'n. Mobilstrålingen kjenner jeg også, varmefølelse fra øret og innover i hodet og syns det er veldig ubehagelig etter 15-20 min.
Her kommer go'heksa i meg - med stor fare for å bli litt av. En sånn en har jeg på stuebordet, og noen ganger mellom meg og pc'en - en rosenkvarts:

"Upolert rosenkvarts er nyttig å plassere ved PC, TV, stereoanlegg osv. i stuen eller på arbeidsplassen og benyttes ofte til rensing og harmonisering."