Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 22:33   #341
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Jeg synes de aller fleste her er flinke til å vise frem flere sider av seg selv. Det er kanskje noen som kan fremstå skremmende perfekte, men det handler i mange tilfeller om lesebriller og refleksjon, synes jeg. Mim for eksempel er høyprofilert flinkis på en god del områder, og jeg lar meg ofte inspirere. Det er deilig å la seg inspirere, samt lære noe nytt. Samtidig er Mim også flink til å fremheve egne verdier, at "dette er viktig for meg" og "dette har jeg tenkt gjennom og valgt". Da leser jeg uten å la meg deprimere av Toro-posene i skapet, fordi jeg vet at jeg har valgt noen andre satsningsområder som er viktige for meg, og at det derfor må holde at jeg lar meg inspireres til å heve listen min litt. Samtidig kan jeg reflektere over egne valg, og eventuelt omprioritere.

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

men balanse, balanse og atter balanse.

Jeg er her, Hasselnøtt, og forøvrig helt enig med deg

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Forresten. Noen som så Kristin Skogheims nye TV2-serie: "Vi trenger hjelp?"
Sånn som jeg liker!

Jeg senket skulderne av å se episoden i sommer, og tenkte med meg selv at hun får besøke flere fra FP og drikke litt rødvin der. Og da tenkte jeg det på en fin måte.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:34   #342
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men en mer pizzabunn? Ikke verst.

Jepp, tenk en hel mer! Og det ble nesten spist opp alt sammen i dag. Men det ble ikke spist så veldig mye av Lynetkaken eller Prinsessekaken, så det må jeg nesten ta med meg på jobb i morgen. Så det såh!

Men spøk til side, både Polyanna, Maximilia og ikke minst Amor har lært meg mye, og er veldig fine og gode mødre.

Gammel 24-08-08, 22:37   #343
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men Polyanna er så tålmodig med kommunikasjon og lærte meg alt jeg kan om JJ og speiling og hvordan man gjør JJ i praksis og sånn.

Jeg vil drikke vin med Polyanna en kveld!

Gammel 24-08-08, 22:39   #344
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg må forresten bare sutre litt over at noe må har skjedd med nettleseren min, for i dag har jeg liksom kommet en side for sent inn i alle diskusjoner. :drakk rødvin i går kveld: Amor er min kandidat til årets mor også, kanskje vi må ha en Årets forelderkåring. Liksom.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:39   #345
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Jeg vil drikke vin med Polyanna en kveld!

Det kan jeg anbefale.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:40   #346
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg må forresten bare sutre litt over at noe må har skjedd med nettleseren min, for i dag har jeg liksom kommet en side for sent inn i alle diskusjoner. :drakk rødvin i går kveld:

Dumme, dumme nettleser.

Gammel 24-08-08, 22:42   #347
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Medlemmene her er nok godt over gjennomsnittlig PK, ja. Jeg gjør så godt jeg kan og føler meg stort sett bra nok, men ligger nok etter en del andre her når det gjelder f.eks. matlaging og tålmodighet med ungene. Når jeg snakker med enkelte venninner og særlig andre bekjente tør jeg nesten ikke å snakke om mitt syn på f.eks. bilsikring og kosthold/sukker i frykt for å støte noen eller virke som en besserwisser. Jeg har inntrykk av at mange ellers svært så oppegående foreldre ikke helt har giddet å innhente nok informasjon, og derfor følger den berømte magefølelsen kombinert med "kjerringråd" fra mødre og bestemødre. Veldig pussig, egentlig, at mennesker som ellers er nysgjerrige, opplyste og intelligente ikke er fullt så interessert i ny kunnskap (og anvendelse av den) når det dreier seg om sine egne barn. Lurer litt på om de ikke vet bedre, eller om de bare .

Var egentlig litt lei av denne tråden nå, men Hallo?? At man kan bli litt fed up av å høre på messende Momzillas ( ja, det er vel bare å kalle en spade for en spade...) av og til, betyr vel ikke at man ikke er interessert ny kunnskap som kan være til hjelp for egne barn? Jeg gjør det jeg mener er best for mine barn , så får andre gjøre som de mener er best. Synes du drar ting litt langt her, jeg: oppgitt

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:48   #348
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Momzilla.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:49   #349
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

---

Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 13:49.
Gammel 24-08-08, 22:50   #350
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Var egentlig litt lei av denne tråden nå, men Hallo?? At man kan bli litt fed up av å høre på messende Momzillas ( ja, det er vel bare å kalle en spade for en spade...) av og til, betyr vel ikke at man ikke er interessert ny kunnskap som kan være til hjelp for egne barn? Jeg gjør det jeg mener er best for mine barn , så får andre gjøre som de mener er best. Synes du drar ting litt langt her, jeg: oppgitt

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her. Du synes det er bra at det opplyses om nye og/eller bra ting, men kun i en dose som passer den enkelte? Det er jo bare å lese de trådene man gidder, og la være om man føler at man vet nok?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:50   #351
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

"Folk som synes alkohol er deilig er teite?"

Dette hang jeg meg opp i.

Alkohol blir jo veldig vidt da, og deilig? Mener du smaker godt? At ting som er alkoholholdig kan smake godt?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:52   #352
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Momzilla.

Ja, er det ikke det det heter da? Usikker på skrivemåten. Noen som har en definisjon?: trøtt

Gammel 24-08-08, 22:53   #353
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk som snakker om, Electronica. Den fikk jeg ikke med meg engang.
"Alkohol" må defineres, Vimsen. Vin? Whisky? Øl? Vodka? Iskarsk? Rødsprit?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:54   #354
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her. Du synes det er bra at det opplyses om nye og/eller bra ting, men kun i en dose som passer den enkelte? Det er jo bare å lese de trådene man gidder, og la være om man føler at man vet nok?

Har du lest innlegget jeg siterte?

Gammel 24-08-08, 22:55   #355
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Oida. Jeg har enda tilgode å få høre av folk som kjenner meg godt at jeg er noe i nærheten av en "messende Momzilla". Det jeg snakker om er foreldre som blir overrasket når jeg f.eks. nevner at Aurora (3,5) fortsatt sitter bakovervendt fordi det er anbefalt av Trygg Trafikk frem til de er minst 4 år. De sier f.eks. "Åh? Det visste jeg ikke! Ja ja, nå er jo lille vennen 18 måneder, så jeg gidder ikke kjøpe nytt sete nå. Det går jo som regel bra." Da holder jeg munn, føler jeg har sagt mitt. Jeg er ingen messende Momzilla, men jeg føler at jeg har et visst ansvar når folk tydeligvis ikke vet bedre. Men disse mødrene/fedrene er tydeligvis ikke særlig interessert i ny kunnskap. De synger i hvert fall høyt og tydelig "lalala" når de får det servert.

Sist redigert av Majsa : 24-08-08 kl 23:00.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:55   #356
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg har lest det, og satt egentlig som et lite spørsmålstegn. For jeg så liksom ikke helt sammenhengen mellom reaksjonen din og det Majsa skrev.

Gammel 24-08-08, 22:57   #357
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:58   #358
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Standard

Jeg kan ikke se noe sted at jeg skriver at jeg overfaller venner og bekjente med formaninger om bilsikring og gåstoler. Derfor har jeg litt vanskelig for å forstå den relativt voldsomme reaksjonen din. Hvis du har truffet noen Momzillas på din vei, tør jeg å påstå at jeg ikke er en av dem.

Gammel 24-08-08, 22:59   #359
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Har du?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:00   #360
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Folk som snakker om, Electronica. Den fikk jeg ikke med meg engang.
"Alkohol" må defineres, Vimsen. Vin? Whisky? Øl? Vodka? Iskarsk? Rødsprit?

Skal vi diskutere favorittdrikke nå?

Og så må du definere hva du mener med folk som synes alkohol er deilig, Vimsen. Hva er best av å synes alkohol er deilig, men avstå fra det og å synes det er vondt, men drikke det allikevel? Spørsmålene er mange.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.