Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva kan en alenemor betale i husleie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 16:03   #41
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg ville aldri ha stolt på muntlige avtaler med folk, samme hvor skikkelige de ser ut til å være.
En muntlig avtale er juridisk bindende, men dæven så vanskelig å bevise.

Jo men om det kun er snakk om å ha sambeoer eller ikke... hvor galt kan det bli i et år egentlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 17:24   #42
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Min kollega som leier ut sa at hun aldri mer skulle leie ut til alenemødre. De ble jo så forelsket med en gang de fikk seg kjæreste og flyttet rett inn til kjæresten. Dermed ble det hele tiden utskiftning av leietakere.

Gammel 25-08-08, 18:26   #43
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Min kollega som leier ut sa at hun aldri mer skulle leie ut til alenemødre. De ble jo så forelsket med en gang de fikk seg kjæreste og flyttet rett inn til kjæresten. Dermed ble det hele tiden utskiftning av leietakere.

Jøss. Noen har glemt å gi meg manualen.

Monsoon, jeg tenkte på at man jo kan få bostøtte som aleneforelder, men jeg er usikker på om det går igjennom hvis man velger en leilighet som opplagt er dyrere enn det som er "vanlig". Sjekke de satsene, kanskje?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 18:31   #44
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

[fjas]Dere kan leie ut til meg. Jeg får meg jo ikke noen mann uansett. [/fjas]

Det var nettopp derfor jeg kjøpte meg noe eget først som sist.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg vil tro at en alenemor som har råd til å betale 8-10000 i husleie tjener omtrent som meg og da heller kjøper enn å leie.

Jepp, jeg var i det valget.

Jeg har en nylig fortid som huseier/utleier, og (her kommer fordommene fram) jeg var meget skeptisk til å leie ut til "alenemor på trygd". Vi ville helst ha folk med fast jobb som leietakere. I tillegg tenkte vi på at det er vanskeligere å kaste ut folk med unger, enn folk uten, om noe galt skulle skje. :løper og dukker:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 18:37   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En alenemamma uten sjans, men med fast jobb må jo da sies å være det ultimate.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:12   #46
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke snakk om for en student i hvert fall, da måtte det vært en alenemor med grei inntekt, som meg. Jeg kunne klart 8000, ikke mer tror jeg. Betaler 6000 nå og ser at jeg hadde hatt råd til mer.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:16   #47
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner to som leier ut til alenefedre og de er veldig fornøyde. Fedrene er lite hjemme og svært pålitelige. Men jeg tror de ligger lavere enn du nevner, 6000-7000 eller noe, for å unngå for stor utskiftning.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:20   #48
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Som utleier bør du jo bare sette en sum som står i stil med markedet, og så vurdere de som kommer på visning.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:24   #49
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg er mest interessert i hva slags sokkelleilighet på 45kvm som går for 8000 - 10 000 i måneden. Etter åtte år i leiebissnissen og etter å ha bodd på alle slags tenkelige (og utenkelige) kanter har jeg aldri hørt om maken til pris. Er det pga. beliggenheten eller er det særdeles eksklusiv standard?

Ellers tror jeg også at man kan ta mot 6000 hørtes ut som en maksgrense for en alenemor som ønsker å leie fremfor å eie.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:42   #50
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Her - ikke 100% hva jeg skrev over, men ille nok:
Jeg elsker denne loven. Jeg skjønner ikke at folk tør leie ut uten å være jurister.

Etter å ha jobbet noen år på sosialkontor så må jeg si meg enig. Har sett litt for mange utleiere som har driti på draget for å si det sånn.

Sånn ellers så synes jeg spørsmålet om hva en alenemor har råd til i husleie er litt merkelig, og støtter "hvor-mye-koster-en-bil-sammenligningen" din Monsoon.

Gammel 25-08-08, 23:04   #51
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Joda noen greier vell den summen, kan ikke betale mer en maks 5000 hvis jeg skulle leid og det måtte vært inkludert strøm.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.