Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når stønaden faller bort ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 09:48   #21
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Når stønaden faller bort...

bare kupp i vei dere :P he he. godt tråden blir brukt til noe annet enn mine frustrerte tanker :P

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 11:34   #22
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville ikke ha bekymret meg for studielån. Livet er for kort til å ha en jobb du ikke er fornøyd med.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 12:04   #23
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

Sv: Når stønaden faller bort ...

sant, og jeg har kastet bort nok tid på bare fjas. derfor ble jeg overlykkelig da jeg oppdaget 23,5 regelen og håper den gjelder for meg også

Gammel 26-08-08, 12:41   #24
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Ja jeg har mulighet til å klare det om jeg virkelig vil, for jeg har en fantastisk familie å støtte meg på! Og kunne aldri sagt meg nok takknemmelig for det! Og vet dem blir å stille opp, men jeg ønsker jo å være der når gutten min trenger meg! Og jeg vet jeg kommer til å klare dette! Bare som sagt mye frustrasjon som detter ut!

Bare en liten tanke - om du hadde gått for lærlingeordning som omsorgsarbeider likevel - da er du avhengig av å kunne gå kveldsvakter i et par år. Er det så problematisk i hht til sønnen din da? Når du jobber en kveldsvakt har du jo fri på dagen i steden? Du burde også ha krav på stønad til barnepass, og hvis du har familie som støtter kan kanskje de passe ham en kveld i uka og så ha fast barnevakt på noen andre kveldsvakter evt. be far om å bidra som barnepasser. Jeg skjønner jo kommunen som har behov for en lærling som kan ta alle vakter, det er vel en del av opplæringen.

Jeg synes kanskje at det er litt synd for deg at "ingenting går" fordi du skal være tilstede når gutten din trenger deg - jeg tror ingen kan klare det med mindre man ønsker å være hjemme på heltid.

Håper du finner en god løsning!

Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 14:46   #25
Left
Passiv

Standard

Et annet, og ikke minst viktig argument for min del, er at sønnen din fortjener å ha en glad mamma, som trives i hverdagen. Det høres ikke ut som om du gjør det akkurat nå. Sett deg i tenkeboksen

Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 15:17   #26
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

utrolig nok da jeg lå å småsov på sofaen etter å ha vært hos kiropraktoren i dag ble jeg vekt med at dem faktisk trenger ansatte på et sykehjem her i byen, karma er merkelig! eller kansje det er utrolige tilfeldigheter. Så vi skal diskutere litt frem og tilbake med barnevakt situasjon og hvis alt lar seg gjøre skal jeg gå for å få ferdig utdannelsen min. blir spennende! Men sykehjem er jo ikke akkurat den store drømmen men mye bedre å ha en ferdig utdannelse.

Gammel 26-08-08, 15:18   #27
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

Jeg er et rimelig positivt menneske, har bare mine perioder med kaos. Og er rimelig glad Men det kan jo bli håpløst noen ganger når alt virker nedoverbakke.

Gammel 26-08-08, 15:24   #28
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres bra ut.

Husk at støtte til barnetilsyn ikke bare gjelder barnehage. Må du ha barnevakt på kvelden for å kunne jobbe eller studere kan du få hjelp til det også, innenfor et maksimumsbeløp som du finner på sidene til nav.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 15:29   #29
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

Det høres jo supert ut! Kansje jeg må få sjekka ut alt sammen. må ta med meg ting osv for å få søkt om nytt barnetilsyn. Utrolig nok så sender dem ikke ut informasjon om at man må søke på nytt. synes det var rart når det ikke kom nå sist. men det er jo ikke så farlig siden jeg får det igjen. Tror jeg må få bestillt time på nav rimelig kjapt!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.