Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

TORO på sporet!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-08, 10:19   #161
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TORO på sporet!

Har ikkje toro produkter i hus. Tåler det rett og slett ikkje.

Gammel 27-08-08, 10:43   #162
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hvis ungene liker Toros tomatsuppe kan man lage denne selv:

2 ss smør
1-2 ss hvetemel
1 lite glass tomatpure

- smelt smør og rør inn mel, ha i tomatpureen

1 l vann fra vannkokeren, ha først i litt, deretter resten 2 blokker kjøttbuljong eller 2 ss helios-buljong has i

1 ts sukker has i
1 dl matfløte eller 2 dl melk

Smak til med salt og pepper

Kok makaroni i en kjele ved siden av, og ha i. Jeg bytter gjerne ut 1/3 av vannet med kraft fra kjøttbolleboks, og har i kjøttboller.

Men Mim, når man ikke tåler hvetemel, kan man jevne med maizena, etter at alle ingrediensene er blandet i (eller før matføte/melk)?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 10:44   #163
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Skyt meg, men jeg synes faktisk Toro sin lasagne er god. Ja, den jeg lager fra bunnen er bedre, men jeg synes Toro sin også er veldig god. Det er den jeg har vokst opp på.

Knorr sin er faktisk bedre. Men vi bruker også Toro sin innimellom.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 11:29   #164
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:merker meg Mims tomatsuppeoppskrift:

Man scorer bittelitte granne voksenpoeng hvis man kan det fra bunnen av, sant?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 11:34   #165
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Toro har lurt dere til å tro at det er vanskelig, tidkrevende og dyrt å lage maten selv, når det faktisk er stikk motsatt.

Enig i mange tilfeller. Men enkelte ting går superkjapt med toro, og lager seg selv. Derfor er det noen ganger greit å ha når man skal hive i seg noe mellom fotballtreninger, riding, jobb og annet tant og fjas. Lasagnen er ett eksempel. Vi kan godt ha toro-lasagne i ny og ne. Mulig jeg er skikkelig amatør, men jeg synes det tar litt tid å lage god lasagne fra bunnen. Ja; den er mye bedre enn toro sin. Men den tar definitivt mer tid.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 11:40   #166
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis ungene liker Toros tomatsuppe kan man lage denne selv:

2 ss smør
1-2 ss hvetemel
1 lite glass tomatpure

- smelt smør og rør inn mel, ha i tomatpureen

1 l vann fra vannkokeren, ha først i litt, deretter resten 2 blokker kjøttbuljong eller 2 ss helios-buljong has i
1 ts sukker has i
1 dl matfløte eller 2 dl melk

Smak til med salt og pepper

Kok makaroni i en kjele ved siden av, og ha i. Jeg bytter gjerne ut 1/3 av vannet med kraft fra kjøttbolleboks, og har i kjøttboller.

Hmm? Er det ikke verre å lage en god tomatsuppe? Denne skal jeg jammen meg prøve å se om den blir godtatt her hjemme.

Ellers går det litt i Toro-produkter her hjemme. Definitivt ikke hver dag, men greit å ty til feks hvis man skal lage brun saus - jeg har prøvd sååå mange ganger, men jeg klarer det rett og slett ikke...

Et par gryteretter er også gode (Karibisk gryte og Bali kyllinggryte), mens de andre ikke er spesielt gode. Tandoori chicken er også god, selv om den ikke ligner veldig på ekte indisk tandoori.
Ellers er jeg helt enig i at det er altfor mye salt i mange av produktene - jeg bruker nesten ikke salt til vanlig.
Kakeposene bruker jeg aldri - er like kjapt og godt å lage det fra bunnen av.

Fjordlandprodukter er sikkert ok, men vi kjøper aldri det.

Gammel 27-08-08, 11:46   #167
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men altså.. Mange her sier at de spriter opp Toro. Jeg ser ikke for meg at det kan være særlig godt å tilsette noe som helst i noe som er så salt og har så mye glutamat i utgangspunktet?
Det at Toro smaker sterkt av glutamat er det jeg liker minst med pulvermaten derfra og den smaken er umulig å kamuflere..

Det er jo derfor man trenger å sprite dem opp, forde de smaker kjedelig fra før av. Jeg er nok litt for glad i salt, så jeg synes ikke de er for salte, jeg kan ta mye mer salt på etterpå. Men masse ekstra grønnsaker og evt. bønner gjør underverker. Men nå lager jeg det helst fra bunnen av da, siden jeg liker å lage mat.

Det eneste som kan være greit med enkelte Toro-produkter er jo at man slipper å tenke så mye på å ha ditt og datt i hus. Alt i ett, liksom. Men det krever jo bare ørlite ekstra planlegging ellers, og det er det jo selvsagt verdt.

Gammel 27-08-08, 11:47   #168
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri spist Fjordland-mat, det må da bli ufattelig dyrt? Vi bruker Lasagne fra Knorr eller Toro, ellers er det ikke så mye ferdig-mat å spore. Mann og barn elsker potetmos fra pose da, men det nekter jeg å lage altså.

Gammel 27-08-08, 11:49   #169
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blondie: det er dyrt om man kjøper til hele familien ja, men det er det vel få som gjør. Da er det jo uansett bedre å lage det fra bunnen av. Poenget, for meg, med Fjordland, er at man kan lage seg EN porsjon "ordentlig" mat (kjøttkaker, stek, fårikål, komler osv) om man er alene. Jeg hater å lage mat til bare meg selv, så da blir det ofte ei brødskive. Da er det bedre med en pakke Fjordland av fritt valg. De er jo knallgode.

Potetmos fra pose er lim! :yukk:

Gammel 27-08-08, 11:54   #170
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg klør meg i hodet over kakemiks og Toro-lasagne. Hvor mye vanskeligere kan det være å følge en oppskrift i en kokebok enn å følge oppskriften bak på Toro-pakken?

I posen er det mel, salt/sukker og e-stoffer, og så må man tilsette resten. Og da går vinningen opp i spinningen for meg. Man må skitne til opptil flere boller, målebegre og kakeformer uansett og det er dyrere enn å mekke sjæl.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men Mim, når man ikke tåler hvetemel, kan man jevne med maizena, etter at alle ingrediensene er blandet i (eller før matføte/melk)?

Da tar man og freser smør og tomatpure, sper med væske nesten all væsken og rister maizenaen ut med vann i tomatpure-glasset og har i.

Gammel 27-08-08, 12:03   #171
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Fjordlandsausen er så fæl at jeg vil definere den som uspiselig. TIl og med bikkja vår (som forøvrig spiste sin egen dritt) nekta å spise den - det sier litt

Flere milliarder fluer kan da ikke ta feil?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 12:16   #172
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg klør meg i hodet over kakemiks og Toro-lasagne. Hvor mye vanskeligere kan det være å følge en oppskrift i en kokebok enn å følge oppskriften bak på Toro-pakken?

Nå bruker ikke jeg kakemiks fra Toro, men fra møllerens og det er kun fordi den er melke og eggfri. Det er ikke noe problem å lage sjokoladekake og muffins uten melk, men det er vanskelig å få de luftig uten egg. Genialt for oss med allergikere i hus.

Gammel 27-08-08, 12:50   #173
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker Toro og Fjordland når det passer.
Feks når min kjære jobber ettermiddag/kveld og det kun er et par personer til middag, da kan jeg godt kjøpe Fjjordland.Smaker godt gjør det også.
Brownies pakken fra Toro er helt spiselig og grei, samme med langpannesjokoladekaken.

Gammel 27-08-08, 12:54   #174
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Men pizzadeig, hva er det som er enklere med en ferdig-pakke? Man må vel uansett varme opp en viss mengde vann til riktig temperatur, og dessuten elte den? Den trenger da ikke heve særlig lenge selv om man baker den selv, den hever jo litt i ovnen også. Dette har jeg nylig oppdaget, etter at jeg måtte begynne med glutenfritt kosthold og ikke lenger kan "slenge en grandiosa i ovnen". Selv glutenfri pizzadeig er enkelt å lage!

Gammel 27-08-08, 12:55   #175
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Men jeg må også legge til: noen nevnte "lage store porsjoner med saus å putte i fryseren". Jeg lager av og til store porsjoner med Toro-saus og putter i fryseren, jeg. Jeg vet nemlig ikke hvordan jeg lager hvit saus uten hvetemel...

Gammel 27-08-08, 12:57   #176
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanina: Hvit saus har jeg laget med både maizenna og potetmel hvis jeg ikke har hvetemel i hus.

Pizzablanding: Skjønner heller ikke poenget med denne. Argumentet at den ikke trenger å heves utgår ettersom jeg heller ikke hever pizzadeigen jeg lager.

Pizzasaus: Jeg pleier å lage et tomatsausforråd som fryses ned i tillegg til at den god del går med til å spres ut over et lager med pizzabunner jeg lager og halvsteker med tomatsaus på før jeg fryser dem ned. Når vi skal ha pizza tar vi ut en halvstekt pizzabunn m/tomatsaus som vi pynter med ost og whatnot før vi steker den i 7 minutter på 250 grader. Voilá - raskere hurtigpizza får man ikke tak i.

Gammel 27-08-08, 13:00   #177
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men jeg må også legge til: noen nevnte "lage store porsjoner med saus å putte i fryseren". Jeg lager av og til store porsjoner med Toro-saus og putter i fryseren, jeg. Jeg vet nemlig ikke hvordan jeg lager hvit saus uten hvetemel...

Jeg er omvendt, jeg har så og si aldri, med få unntak, laget saus med hvetemel. Jeg bruker alltid maizenna eller Johannesbrødkjernemel. Det er jo enkelt, bare hiv oppi Maizenna rett i gryten mens det koker, og vips.

Gammel 27-08-08, 13:01   #178
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg hever heller ikke vanlig pizzabunn, så ferdigpakke blir meningsløst for meg. Men den mannen lager, av Tipo 00 (italiensk pizzamel fra himmelen) heves gjerne en halv dag.

Gammel 27-08-08, 13:02   #179
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker Peppes pizzabunn, den syns jeg er kjempegod. Ellers bruker jeg lite Toro.Brukte mye mer før...

Gammel 27-08-08, 13:07   #180
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke spesielt kokkete av meg, og bruker glatt risengrynsgrøt fra Fjordland og vaffelrøre fra TINE.

Pulvermat, derimot? Det smaker jo ikke godt. Jeg forstår ikke at det kan selge så bra. Og dette med å sprite opp Toro-produkter er grøsselig. Hvis man først skal dra opp skjærebrettet kan man i grunn vel så gjerne lage hele smøla selv.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.