|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#162 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: TORO på sporet!
Men Mim, når man ikke tåler hvetemel, kan man jevne med maizena, etter at alle ingrediensene er blandet i (eller før matføte/melk)?
|
|
|
#163 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#165 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig i mange tilfeller. Men enkelte ting går superkjapt med toro, og lager seg selv. Derfor er det noen ganger greit å ha når man skal hive i seg noe mellom fotballtreninger, riding, jobb og annet tant og fjas. Lasagnen er ett eksempel. Vi kan godt ha toro-lasagne i ny og ne. Mulig jeg er skikkelig amatør, men jeg synes det tar litt tid å lage god lasagne fra bunnen. Ja; den er mye bedre enn toro sin. Men den tar definitivt mer tid. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hmm? Er det ikke verre å lage en god tomatsuppe? Denne skal jeg jammen meg prøve å se om den blir godtatt her hjemme.
|
|
|
|
#167 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det er jo derfor man trenger å sprite dem opp, forde de smaker kjedelig fra før av. Jeg er nok litt for glad i salt, så jeg synes ikke de er for salte, jeg kan ta mye mer salt på etterpå.
|
|
|
#168 |
|
ctrl+z
|
Sv: TORO på sporet!Jeg har aldri spist Fjordland-mat, det må da bli ufattelig dyrt?
|
|
|
#169 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: TORO på sporet!Blondie: det er dyrt om man kjøper til hele familien ja, men det er det vel få som gjør. Da er det jo uansett bedre å lage det fra bunnen av. Poenget, for meg, med Fjordland, er at man kan lage seg EN porsjon "ordentlig" mat (kjøttkaker, stek, fårikål, komler osv) om man er alene. Jeg hater å lage mat til bare meg selv, så da blir det ofte ei brødskive. Da er det bedre med en pakke Fjordland av fritt valg. De er jo knallgode.
|
|
|
#170 |
|
Epikur
|
I posen er det mel, salt/sukker og e-stoffer, og så må man tilsette resten. Og da går vinningen opp i spinningen for meg. Man må skitne til opptil flere boller, målebegre og kakeformer uansett og det er dyrere enn å mekke sjæl.
Da tar man og freser smør og tomatpure, sper med væske nesten all væsken og rister maizenaen ut med vann i tomatpure-glasset og har i.
|
|
|
#171 |
|
*_*
|
Flere milliarder fluer kan da ikke ta feil?
|
|
|
|
#172 |
|
ekstremt trøtt
|
Nå bruker ikke jeg kakemiks fra Toro, men fra møllerens og det er kun fordi den er melke og eggfri. Det er ikke noe problem å lage sjokoladekake og muffins uten melk, men det er vanskelig å få de luftig uten egg. Genialt for oss med allergikere i hus.
|
|
|
#173 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: TORO på sporet!Jeg bruker Toro og Fjordland når det passer.
|
|
|
#174 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: TORO på sporet!Men pizzadeig, hva er det som er enklere med en ferdig-pakke? Man må vel uansett varme opp en viss mengde vann til riktig temperatur, og dessuten elte den? Den trenger da ikke heve særlig lenge selv om man baker den selv, den hever jo litt i ovnen også. Dette har jeg nylig oppdaget, etter at jeg måtte begynne med glutenfritt kosthold og ikke lenger kan "slenge en grandiosa i ovnen". Selv glutenfri pizzadeig er enkelt å lage!
|
|
|
#175 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: TORO på sporet!Men jeg må også legge til: noen nevnte "lage store porsjoner med saus å putte i fryseren". Jeg lager av og til store porsjoner med Toro-saus og putter i fryseren, jeg.
|
|
|
#176 |
|
Etylbarbital
Sv: TORO på sporet!Kanina: Hvit saus har jeg laget med både maizenna og potetmel hvis jeg ikke har hvetemel i hus.
|
|
|
#177 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg er omvendt, jeg har så og si aldri, med få unntak, laget saus med hvetemel. Jeg bruker alltid maizenna eller Johannesbrødkjernemel. Det er jo enkelt, bare hiv oppi Maizenna rett i gryten mens det koker, og vips.
|
|
|
#178 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: TORO på sporet!Jeg hever heller ikke vanlig pizzabunn, så ferdigpakke blir meningsløst for meg. Men den mannen lager, av Tipo 00 (italiensk pizzamel fra himmelen) heves gjerne en halv dag.
|
|
|
#179 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TORO på sporet!Bruker Peppes pizzabunn, den syns jeg er kjempegod. Ellers bruker jeg lite Toro.Brukte mye mer før...
|
|
|
#180 |
|
Peppy!
|
Sv: TORO på sporet!Jeg er ikke spesielt kokkete av meg, og bruker glatt risengrynsgrøt fra Fjordland og vaffelrøre fra TINE. |
|
|
|
![]() |
|
|